اخبار داغ

سرپرست گروه تئاتر جولاسک:

یک سالن پلاتو جوابگوی خیل هنرمندان تئاتر هرمزگانی نیست

یک سالن پلاتو جوابگوی خیل هنرمندان تئاتر هرمزگانی نیست
سرپرست گروه تئاتر جولاسک با اشاره به اینکه هرمزگان قطب تئاتر کشور است ، گفت: یک سالن پلاتو در بندرعباس جوابگوی خیل عظیم گروه های تئاتری هرمزگانی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مصیب داوری سرپرست گروه تئاتر جولاسک و نویسنده و کارگردان تئاتر هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در خصوص فضای تئاتر بندرعباس،گفت: کمبود فضای تمرینی مناسب یکی از مهم ترین مشکلات هنرمندان عرصه تئاتر هرمزگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,
نویسنده و کارگردان تئاتر هرمزگانی با اشاره به اینکه یک سالن پلاتو در بندرعباس جوابگوی گروه های تئاتری هرمزگان نیست، بیان کرد: با توجه به اینکه تئاتر هرمزگان روند رو به رشدی را دنبال می کند اما با کمبود سالن پلاتو روبه رو است که مسئولان باید به صورت جدی به این معضل نگاه کنند.
,
 
,
داوری به وعده های شهرداری در خصوص راه اندازی سالن پلاتو اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته شهرداری بندرعباس قول احداث ۱۰ سالن پلاتو را به هنرمندان تئاتری دادند اما متاسفانه این وعده تاکنون محقق نشده است و ان شالله در دوره جدید شورای شهر مشکل کمبود فضای تمرینی برطرف شود.
,
 
,
وی ادامه داد: یک سالن پلاتو جوابگو هنرمندان تئاتر هرمزگان نیست و مسئولان فرهنگی و نمایندگان مجلسی که می توانند بودجه بگیرند و خرج فضای فرهنگی و هنری کنند این آستین همت را بالا بزنند و فکری به حال کمبود سالن های تئاتر شهر بندرعباس کنند.
,
 
,
 هنر تئاتر نیاز و ضرورت یک جامعه است
,  هنر تئاتر نیاز و ضرورت یک جامعه است,
 
,
نویسنده و کارگردان برنامه پرپروک مرکز خلیج فارس با بیان اینکه هنر تئاتر نیاز و ضرورت یک جامعه است، تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای با فرهنگ ،روبه تعالی و رشد و همراه با آموزش داشته باشیم هنر تئاتر یک آموزش است که می تواند کمک بسزایی در  این زمینه داشته باشد.
,
 
,
داوری اظهار کرد: ما همیشه فکر می کنیم می توانیم آموزش ها در داخل خانه یا مدرسه ایجاد کنیم اما کار تئاتر یک عمر زندگی است چرا که به نوعی نمایش تئاتر خود را درگیر یک معضل ، آسیب اجتماعی و فرایندی می کنند که بتوانند بازخوردش را در اجتماع ببینند و خیلی موضوعاتی که انتخاب می کند که شاید به یک درصد جامعه برگردد که هنرمندان تئاتر به آن می پرازند که به دو درصد نرسد.
,
 
,
مسئولان و مردم باید دیدشان را به سمت هنر تئاتر تغییر دهند
, مسئولان و مردم باید دیدشان را به سمت هنر تئاتر تغییر دهند,
 
,
وی تصریح کرد:بهترین جایی که خانواده ها می توانند به بحث آموزش ، فرهنگ و پالایش و روح و جسم ،جامعه ای بدون جنگ ، خشونت ، مهر و نشاط و پر از سر زندگی داشته باشند هنر تئاتر است که باید مسئولان و مردم توجه ویژه ای به آن کنند.
,
 
,
سرپرست گروه تئاتر جولاسک با بیان اینکه کلمه تئاتر سرشار از ناگفته هاست ،افزود: مسئولان و مردم باید نگاه و دیدشان را به سمت هنر تئاتر تغییر دهند چراکه هنر تئاتر کمک شایانی به بحث آموزش و آسیب های اجتماعی می کند و بنده معتقدم با نگاهی باز به این هنر می توانیم خیلی از مشکلات جامعه را از طریق هنر آسیب شناسی کنیم.
,
 
,
 هرمزگان قطب تئاتر کشور است
,  هرمزگان قطب تئاتر کشور است,
 
,
داوری با بیان اینکه هرمزگان قطب تئاتر کشور است ، گفت: مسئولان باید دیدشان را به هنر  وسیع تر و به سمت هنر بیایند و با ارائه امکانات از هنرمندان تئاتر حمایت کنند که هنرمندان بتوانند خودشان را نشان دهند که اگر بهتر به این هنر توجه شود در سال های آتی حرف های بیشتری را خواهیم داشت .
,
 
,
انتخاب متن یکی از مهمترین دغدغه های هنری گروه تئاتری ما است
, انتخاب متن یکی از مهمترین دغدغه های هنری گروه تئاتری ما است,
 
,
وی با اشاره به اینکه برای گروه ما همیشه انتخاب متن یکی از مهمترین دغدغه های هنری است، خاطر نشان کرد: در انتخاب متن نمایش تئاتر دقت زیادی به خرج می دهیم و اگر قرار باشد امسال کاری را بر روی صحنه ببریم که بتواند معضلات اجتماعی و یک نگاه ریزبینانه را به جامعه که در آن زندگی می کنیم داشته باشد.
,
 
,
سرپرست گروه تئاتر جولاسک دارای پروانه درجه یک کشوری از مرکز هنرهای نمایشی ایران،لیسانس کارگردانی نمایش،مدرس بازیگری و کارگردانی ،برنامه ساز تلویزیون مرکز خلیج فارس ،نویسنده و کارگردان برنامه پرپروک مرکز خلیج فارس و نویسنده و کارگردان تئاتر ، تلویزیون بخش از فعالیت های فرهنگی و هنری این هنرمند هرمزگانی است.
,
 
,
خاطر نشان می شود؛ این هنرمند نویسندگی بیش از پانزده نمایشنامه ، کارگردانی بیش از بیست تئاتر و شرکت در جشنواره های بین المللی ،ملی و استانی ، ساخت هفت فیلم کوتاه داستانی، تجربی و مستند و حضور در جشنواره ملی تئاتر رضوی در چهار دوره به عنوان نویسنده و کارگردان و طراح لباس برگزیده در جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در چهار دوره متوالی ،در کارنامه هنری خود دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه