اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان:

کابینه دوازدهم ملتزم به ولایت فقیه، انقلابی و دشمن ستیز باشد

کابینه دوازدهم ملتزم به ولایت فقیه، انقلابی و دشمن ستیز باشد
آیت الله سید مجتبی حسینی گفت: کابینه تعیین شده دولت دوازدهم برای اندیشه خاصی نیست، بلکه برای کل ایران است، بنابراین کابینه دوازدهم باید کابینه‌ای، قانون‌گرا، ملتزم به اسلام و ولایت فقیه، انقلابی، دشمن ستیز، مقتدر، متدین، متخصص، باانگیزه، بابصیرت و فارغ از تعصبات باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قطعا همانطور که دشمن اذعان کرده نقش جمهوری اسلامی کلیدی ترین نقش در بین عوامل سرنوشت ساز منطقه است و این حمایت از محور مقاومت منطقه اعم از لبنان، سوریه، عراق تأثیر مستقیم بر از بین رفتن نقشه های استکبار و نابودی جریان سلفی صهیونیستی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

در همین رابطه و همچنین سایر موضوعات روز کشور گفتگوی تفصیلی این پایگاه خبری تحلیلی با آیت الله سید مجتبی حسینی، عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در کشور عراق انجام و به شرح زیر می‌باشد.

,

 

,

 صبح‌توس: در مورد نقش محور مقاومت و اربعین به عنوان بزرگ ترین حضور جمعیت مسلمان به نظر شما چه هماهنگی هایی با دولت عراق برای تسهییل امور زائران باید انجام شود.

,  صبح‌توس: در مورد نقش محور مقاومت و اربعین به عنوان بزرگ ترین حضور جمعیت مسلمان به نظر شما چه هماهنگی هایی با دولت عراق برای تسهییل امور زائران باید انجام شود.,

 

,

اربعین به عنوان مانور بزرگ مسلمانان به حرکت مؤثر بین المللی و جهانی تبدیل شده و یکی از مواردی است که مورد خشم دشمن شده و این جمعیت چند میلیونی اعلام لبیک یا حسین(ع) می کنند؛ لبیک یا حسین معنا دارد امروز این ذکر یعنی مقاومت و «هیهات من الذله» در برابر دشمن و شیطان بزرگ یعنی آمریکا و اسرائیل.

,

 

,

واقعا دشمنان از اربعین نگران و ناراحت هستند و با ابراز این نگرانی ها متوجه می شویم چه مصلحت و برکات بزرگی در این راهپیمایی است لذا توصیه می شود ملت، بیشتر شرکت کنند و حتما باید ساماندهی لازم در کشور از لحاظ اخلاقی، فرهنگی و مضامین اربعین صورت گیرد.

,

 

,

باتوجه به حضور زائرین از کشورهای مختلف سراسر جهان با ادیان و گرایش های متنوع، در این رابطه نیاز به آموزش و بیان مطالب است تا نتیجه اربعین وحدت ملت ها و گروه ها باشد.

,

 

,

پس از زمانیکه عرفه را محدود کردند، کربلا پیام عرفه را با فکر حسینی ادامه می دهد و باید وحدت کلمه در توحید و خداپرستی واقعی نتیجه دهد، بنابراین برنامه ریزی برای بهره برداری بیشتری از این مراسم معنوی انجام شود.

,

 

,

, , ,

 

,

مسئله خدمات رسانی تا وصول زائر به عراق و بالعکس باید بیشتر روان و تسهیل شود؛ چراکه تعداد موکب ها، وسایل نقلیه و رفاهی پس از مراسم اربعین کاهش می یابد.

,

 

,

امیدواریم باتوجه به حضور اقشار مستضعف روادید را لغو کنند وهمان نظارت ها را در راستای افزایش امنیت داشته باشند؛ لغو روادید به معنای عدم نظارت و کنترل دقیق امنیتی نیست.

,

 

,

در موضوع محور مقاومت و پیشرفت های صورت گرفته باید گفت حاج قاسم سلیمانی در قلوب مردم عراق جای دارد و باتوجه به سفرهای مختلف که انجام داده ام، هر کجا نام این سردار اسلام برده می شود همراه با عظمت و بزرگی است، این در حالیست که دشمن قصد دارد حضور ایشان را نوعی دخالت القا کند؛ اما مردم عراق و محور مقاومت قدردان هستند و تجلیل خوبی دارند.

,

 

,

مردم این منطقه می گویند اگر کمک رسانی رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی نبود کشور عراق از بین رفته بود، قطعا حضور ایران در عراق قابل مقایسه با سایر کشورها نیست؛ چراکه انگیزه ما انگیزه ایمانی، اخلاقی و دینی است و خدمت به این مردم را بر اساس قرآن نوعی وظیفه خودمان می دانیم و حمایت ما از کشورهایی مانند عراق وظیفه الهی است و منتی در این باره وجود ندارد.

,

 

,

, , ,

 

,

صبح‌توس: در رابطه با مجلس خبرگان آیا کمیسیون ها در حوزه اعلام نظر در مورد موضوعات مختلف، فعال‌تر شده‌اند و برنامه ای در این زمینه وجود دارد؟

, صبح‌توس: در رابطه با مجلس خبرگان آیا کمیسیون ها در حوزه اعلام نظر در مورد موضوعات مختلف، فعال‌تر شده‌اند و برنامه ای در این زمینه وجود دارد؟,

 

,

نظام خبرگان اینگونه است که در هر جلسه ای چهار نفر سخنران پیش از دستور داریم و تبعاً موضوعات متنوعی را هر فردی مطرح می کند و به مقدار میسور پیگیری می شود؛ در رابطه با موضوعات مهم کشوری مسئولان مربوطه دعوت شده و پس از سخنرانی اعضای خبرگان در نفی و اثبات آن مباحثه و تصمیم گیری می کنند.

,

 

,

خبرگان به مسائل ریز و جزئی کشور مداخله نمی کنند و مسائل کلی را مثلا در موضوعات اقتصادی، برخورد با آمریکا و اغراب مورد توجه قرار می دهد؛ چرا که مجلس خبرگان در جایگاه اجرایی نیست و اینکه وزیر و افراد کابینه چه کسانی باشند اینها تا به حال در شأن خبرگان نبوده و این مجلس در آن دخالت نمی کند.

,

 

,

آنکه باید افراد متدین، متعهد و انقلابی در رأس کار باشد در این رابطه توصیه هایی انجام می شود؛ اما دخالت مستقیم نمی شود.

,

 

,

خبرگان عبارتند از بیش از 80 نفر افرادی که هریک برای خود جایگاه و تریبونی و سخنان و ارتباط خودشان را با مخاطبان دارند، ولی به عنوان مجموعه خبرگان تبعا آن موردی است که به تصویب می رسد و به وسیله هیئت رئیسه اعلام و نتایج جلسات مجلس خبرگان مفصل برای مردم منعکس می شود.

,

 

,

صبح‌توس: مستحضرید که کابینه دولت دوازدهم در حال تشکیل است و نظرات مختلفی در رابطه با وزرا مطرح می شود، باتوجه به حساسیت وزارت خانه های فرهنگی، کابینه ایده آل ازنظر شما چیست و چه توصیه هایی در این مورد خواهید داشت.

, صبح‌توس: مستحضرید که کابینه دولت دوازدهم در حال تشکیل است و نظرات مختلفی در رابطه با وزرا مطرح می شود، باتوجه به حساسیت وزارت خانه های فرهنگی، کابینه ایده آل ازنظر شما چیست و چه توصیه هایی در این مورد خواهید داشت.,

 

,

, , ,

شاید ریاست جمهور قبل از رئیس دولت شدن، فردی دارای آرا و افکار خاص باشد؛ اما پس از پذیرفتن و داشتن این مسئولیت باید خودش را متعلق به آحاد ملت بداند و هیچگونه گرایش های صنفی و حزبی نباید در قرار گذاشتن و قراردادهای بین افراد دخیل باشد.

,

 

,

کابینه تعیین شده برای اندیشه خاصی نیست؛ بلکه برای کل ایران می باشد، بنابراین باید کابینه ای، قانون گرا، ملتزم به اسلام و ولایت فقیه، انقلابی، دشمن ستیز، مقتدر، متدین، متخصص، باانگیزه، بابصیرت و فارغ از تعصبات باشد و آنچه که خداوند می پسندد در آن رضایت خلق خدا نیز وجود دارد.

,

 

,

دولت باید بتواند بدون هیچ امتناع و گرایش حزبی مسائل استراتژیک کشور از جمله موارد اقتصادی را با تفکر حل کند؛ دشمن کمین کرده تا به کشور از طریق اقتصاد ضربه بزند و ما باید با نگاه فرصت محور به این موضوع نگاه کنیم یعنی محاصره و تحریم های اقتصادی آمریکا را باید با نگاه مقدمه ای برای خودکفایی و قدرت بیشتر بررسی کنیم و هر گونه مبادلات باید تولید محور باشد.

,

 

,

, , ,

همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند ما خرمشهرها در پیش داریم یعنی امکان داردفشاری به مراتب سنگین تر و خطرناک تر از جنگ مسلحانه در پیش باشد؛ چراکه جنگ های امروز جنگ های سیاسی و اندیشه‌ای است که قصد دارند مزاج و بصیرت مردم را تغییر دهند، بنابراین یکی از مواردی که بایستی تقویت شود پرداخت به موضوعات فرهنگی اصیل اسلامی است.

,

 

,

باید در این راستا ظرفیت ها و سرمایه گذاری های مناسبی انجام شود تا ملت در برابر حملات و آسیب های بصیرتی واکسینه و مقاوم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه