اخبار داغ

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه:

نتیجه اعتماد به آمریکا کودتای 28 مرداد و بازگشت طاغوت را رقم زد/ کودتای 28 مرداد یک سناریوی انگلیسی- آمریکائی بود

نتیجه اعتماد به آمریکا کودتای 28 مرداد و بازگشت طاغوت را رقم زد/ کودتای 28 مرداد یک سناریوی انگلیسی- آمریکائی بود
استاد علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه گفت: مصدق با بی اعتنایی به آیت الله کاشانی و اعتماد به سیاستمداران آمریکائی، کودتای نکبت بار 28 مرداد و بازگشت طاغوت به ایران را رقم زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی در گفت و گو با تابان تربت، اظهار کرد: پس از قیام مصدق و آیت الله کاشانی در پی ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 حکومت ایران به دست ملی گراها افتاد و عملا طاغوت در ورطه نابودی قرار گرفت و شاه از ایران رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: سیاستمداران آمریکائی که همه چیز را از دست رفته می دیدند با نزدیک شدن به مصدق و تحریک وی مبنی بر انجام امور کشور بدون مشورت با آیت الله کاشانی، در واقع حرکت استبدادی و استعماری خود را برای بازگشت به کشور و کسب منافع آغاز کردند.

,

 

,

این تحلیگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مصدق بدون توجه به علما و روحانیت مبارزآن زمان تحت نفوذ و تزویر ایالات متحده قرار گرفت، افزود: نتیجه این اعتماد و پرهیز از جامعه دینی آن شد که آمریکائی ها برای بدست گرفتن قدرت و بازگشت شاه به ایران کودتایی را طراحی کنند تا قدرت را مجدد به خاندان پهلوی بازگرداند.

,

 

,

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه، کودتای 28 مرداد را یک سناریوی انگلیسی و آمریکائی عنوان کرد و گفت: استعمار خبیث انگلیس طراح اصلی این کودتا بود تا با کمک مستشاران آمریکائی، شاه برکنار رفته را دوباره به قدرت بازگردانند، لذا ساعت 24 شب رمز کودتا توسط رادیو BBC اینگونه اعلام شد که «اکنون دقیقا ساعت 12 شب است» و در واقع کلمه «دقیقا» رمز کودتا لقب گرفت.

,

 

,

محمدی، همه این اتفاقات را درسی برای ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مصدق به امریکا اعتماد کرد و نتیجه اش را دید، ما هم در چهار سال گذشته در موضوع برجام با اعتماد به امریکا و متحدانش صنعت هسته ای کشور را فلج کردیم تا شاید بخشی از توافقات طرفین محقق شود، اما برای چندین بار شاهد نقض عهد از سوی آمریکا هستیم و متحدان اروپائی این کشور نیز روزه سکوت گرفتند و عملا از این سیاست های خصمانه دفاع می کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: مصدق فریب وعده های آمریکا را خورد بدان معنا که قرار بود با بازگشت شاه مخلوع به ایران وی همچنان نخست وزیر بماند؛ اما با روی کار آمدن پهلوی بلافاصله مصدق از قدرت خلع و به زندان افتاد.

,

 

,

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه اظهار کرد: تاریخ ثابت کرده که آمریکا دشمن شماره یک ملت و نظام اسلامی ایران است و این دشمنی را با انواع ترفندها در عرصه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، تهاجم فرهنگی و بین المللی بکار بسته تا شاید راه عزتمندانه ملت ایران را منحرف کند؛ اما مردم قهرمان و با بصیر ایران با علم به این دشمنی همچنان بر آرمانها و اهداف نظام استوار هستند.

,

 

,

وی گفت: سیاستمداران ایالات متحده اکنون به مانند مار زخمی هر لحظه از شبانه روز با انواع توطئه ها و ترفندهای مختلف به دنبال ورود به خاکریز جمهوری اسلامی ایران هستند تا منافع از دست رفته خود را تصاحب کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه