اخبار داغ

شهردار قروه :

از تکمیل پروژه بلوار غدیر خم و پارکینگ سراب تا گذر از مرز 100 هزار تن آسفالت

از تکمیل پروژه بلوار غدیر خم و پارکینگ سراب تا گذر از مرز 100 هزار تن آسفالت
شهردار قروه اقدامات شهرداری و شورای شهر دوره چهارم قروه را تشریح نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسین پروندی امروز و در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار سراب خبر به بیان اقدامات شهرداری قروه در طول 4 سال گذشته پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در این گفتگو با تقدیر از خدمات رضا حسن بیگی در سمت شهرداری قروه اظهار داشت: شهردار سابق قروه موفق شد با تلاش های روزانه و پیگیری های همیشگی خود بدهی 14 میلیاردی شهرداری را به زیر 4 میلیارد برساند و ما شهرداری را در حالی که زیر 4 میلیارد بدهی داشت تحویل گرفتیم.

,

شهردار قروه افزود: در طول 4 سال گذشته 92 میلیارد ریال خسارت اراضی پروژه های اجرا شدسال های گذشته بر شهرداری تحمیل شده است که مبلغی 20 میلیارد ریالی در طول یک روز از حساب شهرداری برداشته شد و ما توانستیم این شرایط را مدیریت نماییم.

,

پروندی ادامه داد: 32 نفر در طول این 4 سال در مجموعه شهرداری قروه بازنشست شده اند که پرداخت سنوات این افراد که چیزی قریب به 12 میلیارد ریال بوده است بدون تاخیر و در همان سال بازنشستگی پرداخت شده است و شهرداری تاکنون هیچ نوع بدهی ای در این خصوص ندارد.

,

وی تصریح کرد: ساختمان شهرداری یک ساختمان مخروبه و فاقد شبکه مناسب بود و اعمال حسابداری به روش سنتی صورت می گرفت که سیستم حسابداری به روش تعهدی تغییر نمود و مبلغی بالغ بر 4 میلیارد ریال هزینه بهسازی ساختمان و ایجاد شبکه اتوماسیون و اصلاح شبکه حسابداری شد.

,

پروندی ادامه داد: در حوزه عمران و شهرداری تکمیل پروژه بلوار غدیر خم یکی از مهمترین اقدامات شهرداری قروه بود و پروژه ای که 10 سال از آغاز عملیات آن می گذشت و روی زمین باقی مانده بود و به شکلی به دلیل اینکهع شهرستان قروه دروازه ورودی استان کردستان محسوب می شد از اهمیت بالایی برخوردار بود که دیدگاه مردم و مسافران را نسبت به شهر قروه تغییر داده بود و بسیاری از مسافران شهری با بافت روستایی را تصور می کردند که با تکمیل این پروزه از مقابل باسکول باختران تا میدان شهدا به طول تقریبی 2 کیلومتر و اعتبار 50 میلیارد ریالی در طول یکسال کاری به بهره برداری رسید.

,

وی با تقدیر از شورای شهر دوره چهارم قروه افزود: هم اکنون می توان با برنامه ریزی مناسب نسبت به تکمیل مبلمان شهری بلوار غدیر خم نیز اقدامات مناسب را انجام داد.

,

پروندی در بخش دیگری از سخنان خود با احداث پارک شهدای گمنام اشاره نمود و گفت: پارک شهدای گمنام با توجه به ظرفیت خاص و چشم انداز مناسب منطقه و نیز در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در مساحت تقریبی 2 هکتار به بهره برداری رسید.

,

وی افزود: سنگفرش نمودن پارک شهدای گمنام احداث آلاچیق در این مکان و نیز نصب المان (من انقلابی ام) از دیگر اقداماتی بود که در راستای زیباسازی و مناسب سازی پارک شهدای گمنام صورت گرفت.

,

وی با بیان اینکه بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه احداث پارک شهدای گمنام بوده است افزود: هم اکنون نیز 5 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص آن زمینه ایجاد هزار پله در راه دسترسی به پارک و نیز تسهیل مسیر و بهسازی آن تامین شود.

,

شهردار قروه به احداث پارکینگ سراب اشاره نمود و ادامه داد: پارکینگ سراب کوثر در فضایی به مساحت 3 هکتار و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث شد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه سراب کوثر به عنوان تنها تفرجگاه مردم در نظر گرفته می شد و از سویی در تعطیلات پایان هفته با حجم بالای ورود خودروها مواجه بود در راستای کاهش معضل ترافیک و رفاه مردم در سال 94 پروژه احداث این پارکینگ کلید خورد و در همان سال با پخش 2 هزار تن آسفالت ، نصب پای چراغ، تجهیز روشنایی و توسعه فضای سبز عملیاتی و به بهره برداری رسید.

,

پروندی با بیان اینکه تاکنون 50 هزار متر مربع از پیاده روها در سطح شهر قروه اصلاح و ترمیم شده است به دیگر خدمات شهرداری اشاره نمود و بیان داشت: پیاده روهای خیابان های شریعتی، چمران، سید جمال ، گردشگری ، شهرک فرهنگیان، میدان بلال به سمت مسکن مهر و ... با ارزش ریالی به مبلغ 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

,

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام ادامه داد: 2 قرارداد جدید به امضا رسیده است که هر کدام دارای اعتبار 10 میلیارد ریالی می باشند و در جهت اجرای آن کوچه شاهد 1 تا 9 آسفالت خواهد شد و روکش جاده قصلان ترمیم می گردد.

,

پروندی ادامه داد: آسفالت خیابان های بهارستان ، شهرک فرهنگیان، خیابان مهر، عرفان فرزانگان، 20 متری شیخ الاسلام ، بهارستان شرقی ، اندیشه 2 و 3 و شهی محمد قبادی دیگر اقداماتی است که طی قراردادهای جدید اجرایی خواهد شد

,

وی اظهار داشت: در فصل عمرانی آینده نیز خیابان های مطهری، پروین اعتصامی و دیگر خیابان های فرعی با بهسازی و ترمیم مناسب روبرو می شوند.

,

شهردار قروه در ادامه با بیان اینکه شهرداری قروه در طول 4 سال گذشته گذر از مرز 100 هزار تن آسفالت را تجربه کرده است گفت: تولید ، پخش و اجرای این میزان آسفالت توسط شهرداری صورت گرفته است که کاری بسیار سخت و زمان بر می باشد.

,

پروندی به اقدامات شهرداری در ناحیه منفصل شهری قلعه اشاره نمود و گفت: در ناحیه منفصل شهری قلعه با توجه به آماده نبودن زیرساخت های شهری عملا اقدامات عمرانی صورت نمی گرفت تا اینکه در سال 94 شهرداری عملیات خود را در کوچه های این منطقه آغاز نمود و عملیات شبکه فاضلاب در کوچه های شاهد 1 تا 9 آغاز شد که 2 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه راه اندازی آن بود و متاسفانه تاکنون این هزینه از سوی اداره آب و فاضلاب به شهرداری بازگردانده نشده است که در صورت بازگشت این هزینه بازهم پروزه های عمرانی در همان منطقه از طریق ان اجرایی می شود.

,

به گفته وی با توسعه شبکه فاضلاب در قلعه شهرداری این امادگی را دارد تا کوچه ها را با احداث شبکه فاضلاب آسفالت نماید.

,

وی به احداث پارک در قلعه اشاره نمود و گفت: با هزینه کرد 10 میلیارد ریالی زمینی در قلعه به تملک شهرداری درآمده است که به زودی عملیات احداث پارکی در شان مردم شریف این منطقه آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود هزینه راه اندازی این پارک در فاز اول قریب به 20 میلیارد ریال باشد.

,

پروندی به احداث ورزشگاه در قلعه اشاره نمود و گفت: با همکاری سپاه پاسداران شهرستان قروه و در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع که از دارایی های شهرداری بوده است و با تخصیص یک میلیارد و 30 میلیون ریال اعتبار از سوی شهرداری احداث ورزشگاه در قلعه آغاز شده است که به همت سپاه پاسداران دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است.

,

شهردار قروه به دیگر اقدامات شهرداری در مناطق حاشیه ای شهر اشاره نمود و افزود: 2 هزار و 800 متر مربع زمین با کاربری ورزشی در شهرک امام خمینی (ره) در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده شده است تا زمینه ایجاد امکانات ورزشی در این منطقه فراهم شود و همچنین یک هزار متر مربع زمین در اختیار شبکه بهداشت و درمان در این منطقه قرار گرفته است تا زمینه ایجاد واحد درمانی مناسب فراهم باشد و 2 هزار و 859 متر مربع زمین دیگر نیز برای احداث کلانتری قلعه در اختیار فرماندهی نیروی انتظامی قرار گرفته است که تمامی این اقدامات کاملا رایگان بوده است.

,

وی در پایان به توسعه فضای سبز در قروه اشاره نمود و گفت: فضای سبز 53 هکتاری هم اکنون به 60 هکتار رسیده است که 70 سانتی متر به سرانه فضای سبز هر شهروند قروه ای اضافه شده است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه