اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امر بسیج:

دومین جشنواره برترین‌های مساجد استان کردستان برگزار می‌شود/ 150 مسجد و 30 ارکان مسجد تجلیل خواهند شد

دومین جشنواره برترین‌های مساجد استان کردستان برگزار می‌شود/ 150 مسجد و 30 ارکان مسجد تجلیل خواهند شد
جانشین فرمانده سپاه کردستان در امر بسیج از برگزاری دومین جشنواره برترین های مساجد و ارکان مساجد کردستان در 30 مرداد 96 خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رمضان بهزادی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان به مناسبت 30 مرداد روز جهانی مسجد و روز قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه و دومین جشنواره برترین‌های مساجد استان کردستان، عنوان کرد: در 21 آگوست سال 1696 میلادی رژیم عاصب صهیونیستی مسجدالاقصی را به آتش کشید و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به خاطر ارج‌نهادن به این مرکز مقدس، 30 مرداد را به عنوان روزجهانی مساجد نامگذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی با بیان اینکه استان کردستان 2 هزار و 41 مسجد دارد و شهر سنندج نیز با دارا بودن 356 مسجد به شهر مناره‌ها شهرت یافته است، گفت: در روز 30 مرداد 96 در دومین جشنواره برترین‌های مساجد استان کردستان از مساجد و ارکان مساجد برتر استان در مراسمی باشکوه و با حضور مسؤولین استان تجلیل می‌شود.

,

 

,

بهزادی از امام جماعت مسجد، هیئت امنا، خادم، پایگاه مسجد و کانون فرهنگی مسجد به عنوان 5 رکن مساجد نام برد و افزود: در این جشنواره از 30 رکن برتر مساجد استان تقدیر می‌شود که 10 رکن از مرکز استان و 20 رکن دیگر نیز از شهرستان‌ها هستند.

,

 

,

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امر بسیج اظهار داشت: همچنین از 150 مسجد برتر استان که بیشترین نقش را در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته‌اند در این جشنواره تقدیر خواهد شد.

,

 

,

وی اهداف برگزاری این جشنواره  را گرامیداشت روز جهانی مساجد و تبیین نقش و جایگاه مسجد در جهان اسلام، پاسخ به هجمه‌های دشمن علیه مسجد، توجه هرچه بیشتر به نقش مسجد در مسائل تقریبی و وحدت جهان اسلام، معرفی مسجد به عنوان قلب تپنده حیات جامعه اسلامی و منشأ حرکات اجتماعی، شناسایی مساجدی که ارکان آنها با هم هماهنگی و هم‌افزایی دارند و نقش آفرینی مسجد در همه عرصه‌ها خصوصاً نقش مسجد در ترویج فرهنگ محلات را عنوان کرد.

,

 

,

بهزادی ادامه داد: نحوه انتخاب برترین‌ها در این جشنواره بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی خواهد بود که برای عمومی 10 شاخص و برای اختصاصی نیز 51 شاخص در نظر گرفته شده است.

,

 

,

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امر بسیج ابراز داشت: ولایتمداری و پایبندی به نظام اسلامی، ارتباط‌گیری با سایر ارکان‌ها، وقت‌گذاری برای انجام امورات مسجد، فضاسازی فرهنگی در مسجد و خارج از آن، تعامل و همکاری با قشر جامعه خواهران، تلاش جدی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی از نمونه‌های شاخص‌های عمومی و حضور به موقع در مسجد، نقش آفرینی در حلقه‌های صالحین، نقش آفرینی در شورای امر به معروف و نهی از منکر و ... از شاخص‌های اختصاصی انتخاب برترین‌ها در این جشنواره هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه