اخبار داغ

رئیس انجمن داروسازان ایران:

بیماران تحت پوشش بیمه "سَرسری" معاینه می شوند/ تأمین اجتماعی قانون را دور می زند!

بیماران تحت پوشش بیمه "سَرسری" معاینه می شوند/ تأمین اجتماعی قانون را دور می زند!
رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: سازمان تأمین اجتماعی قانون را دور می زند و لذا خدمات دارویی و بیمه ای رفته رفته کمرنگ شده و کیفیت خدمات داروخانه ها تحت الشعاع قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با مرآت از عملکرد نامطلوب سازمان تأمین اجتماعی در قبال داروخانه ها انتقاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مژدهی آذر در ابتدای این گفتگو با تأکید بر ضرورت سنجش میزان بازدهی سازمان تأمین اجتماعی گفت: لازم است روشن شود که سازمان تأمین اجتماعی با این تعداد عظیم پرسنل در کشور و با این حجم از امکانات، وظایف خود را تا چه حد به انجام می رساند؟

,

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به هزینه های هنگفت مدیریت سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارشناسان امر باید بررسی کنند که میزان بهره وری این سازمان چه نسبتی با استانداردهای جهانی دارد.

,

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان تأمین اجتماعی به سلامت مردم لطمه می زند گفت: به دلیل اهمال نهادهای بیمه گر، بیماران خدمات درمانی را به طور مطلوب دریافت نمی کنند و گاه مشاهده می شود که درمانگاه ها از ویزیت بیماران سر باز می زنند.

,

مژدهی آذر با اعلام این مطلب که سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه ها، قانون را دور می زند گفت: به همین خاطر است که خدمات دارویی و خدمات بیمه ای رفته رفته کمرنگ شده و کیفیت خدمات داروخانه ها تحت الشعاع این بی قانونی قرار گرفته است.

,

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بسیاری از وظایف قانونی خود را فراموش کرده است گفت: نمایندگان مردم در مجلس برای سلامت مردم قانون تصویب می کنند اما این قوانین در عمل به انجام نمی رسد.

,

مژدهی آذر افزود: طبق قانون مطالبات داروخانه ها باید حداکثر ظرف سه ماه پرداخت شود و در غیر اینصورت مبلغ جریمه نیز به مطالبات افزوده می شود اما نهادهای مسئول از پرداخت این مبالغ سر باز می زنند.

,

وی تصریح کرد: در شرایطی که اگر از چراغ قرمز عبور کنید بلافاصله جریمه می شوید سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان مطالبات معوق داروخانه ها را بر خلاف قانون نمی پردازد و کسی جلودار این سازمان نیست.

,

رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان ضمن اشاره به پیامدهای نامطلوب این روند بر سلامت مردم گفت: متاسفانه بیماران تحت پوشش بیمه سرسری معاینه می شوند، بسیاری از داروها در اختیار آنان قرار نمی گیرد و به طور کلی ارائه خدمات به آنان کمرنگ شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه