اخبار داغ

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی؛

۵٫۴ درصد فرش دستباف کشور در آذربایجان غربی تولید می شود/تحریم ها صادرات فرش را با مشکل جدی مواجه کرد

۵٫۴ درصد فرش دستباف کشور در آذربایجان غربی تولید می شود/تحریم ها صادرات فرش را با مشکل جدی مواجه کرد
رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:این استان یکی از قطب های مهم تولید فرش دستباف در کشور است و سالانه ۵٫۴ درصد فرش دستباف تولیدی در کشورمان در این استان تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اسد درویشی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز گفت: با بیان اینکه از این میزان ۸۰ درصد تولیدات فرش استان قابلیت صادراتی دارند عنوان کرد: در این راستا امسال ۲۰ میلیون دلار سهم استان از محل صادرات فرش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۵.۴ درصد فرش کشور را تولید می کند افزود: در حال فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی با ثبت ملی و در آستانه ثبت جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

,

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، شهرستان های تکاب، ارومیه، خوی، بوکان و مهاباد را از پایگاه های اصلی تولید فرش برشمرد و گفت: کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، پای ثابت خرید فرش های دستباف آذربایجان غربی بودند اما این روزها بدلیل کاهش در آمد ها و به وجود آمدن رکود جهانی خریدار و بازارهای سنتی خارجی  نسبت به این جنس بی رغبت گشته و یزان تقاضا کاهش یافته است.

,

وی به اشاره به افزایش تحریم ها علیه ایران تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه اقتصادی بخصوص تحریم فرش دستباف ایران توسط آمریکا و صادرات فرش ایران به کشورهای همجوار ایالات متحده ، یعنی کانادا که ۳۰ درصد صادرات فرش، به این دو کشور انجام می‌شد را با مشکل جدی مواجه کرد .

,

وی افزود : در بازار داخلی نیز با توجه به اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است، سبب شده که قشر متوسط جامعه نیز نتوانند این کالای گرانبها را خریداری کنند و از داشتن فرش ایرانی بی نصیب بمانند .

,

درویشی خاطر نشان  کرد : نسبت به حل مشکلات عرضه فرش دستباف ایرانی در سطح بین المللی  تدابیری از جمله حضور در نمایشگاه های خارجی ،بازاریابی و فروش واعزام هیئت های تجاری اندیشیده شده و در حال اجرا می باشد .

,

وی افزود : در سطح عرضه داخلی حضور در نمایشگاه های داخلی و اخیرا عرضه فرش دستباف به صورت اقساطی با همکاری صندوق کار آفرینی امید کشور و استان از جمله کار های مفید انجام شده بوده تا خریداران بالقوه واردبازار خرید شوند .

,

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ هزار نفر در هنر وصنعت فرش این استان فعالیت می کنند و ۱۸ هزار قالیباف بیمه هستند اعلام کرد: در زمان حاضر۱۶۱ کارگاه فرش بافی شامل ۱۵۶ کارگاه غیرمتمرکز و پنج کارگاه متمرکز در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

,

درویشی با اتشاره به میزان تولید سالانه فرش در استان گفت : برآورد سالانه تولید فرش دستباف استان ۲۹۰ هزار متر مربع بوده و در این رابطه ۹۰ درصد فرش‌های دستباف آذربایجان‌غربی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه