اخبار داغ

اقتدار نیروهای مسلح بر کرانه خلیج فارس؛

هرمزگان، استانی که خواب را از چشم دشمنان ربود

هرمزگان، استانی که خواب را از چشم دشمنان ربود
هرمزگان به عنوان یکی از مهم ترین استانهای مرزی از ابتدا تاکنون کانون توجه استعمارگران بوده که با هدف خودنمایی و شیطنت وارد آبهای سرزمینی ما می شوند اما در برابر کوچکترین شناورهای ما دست و پایشان را گم می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛امنیت مهترین و اصلی ترین حقوق طبیعی انسان ها است که  جایگاه بالایی در کشورها دارد از این رو در هر جامعه ای برای حفظ این اصل اساسی اقدامات بسیاری صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

امنیت دارای مراتب گوناگونی مانند امنیت فردی،سیاسی،قضایی، اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و غیره است که فقدان هر بخشی موجبات نارضایتی و تشویش اذهان می شود که با وجود نا امنی های امروز دنیا و منطقه ابعاد زیانبار و تبعات سویی را دامن می زند.

,

مقوله امنیت از دیرباز مورد توجه ابتدایی ترین جوامع بشری بوده و حتی انسانهای اولیه برای دفاع از خود و حفظ جان تجهیزات گوناگونی را ابتدا کرده بودند که با پیشرفت های روز افزون این ادوات رنگ و بوی دفاعی تری به خود گرفت.

,

در دین مبین اسلام نیز بر مقوله امنیت تاکیدات بسیاری شده و امیرالمومنین علی (ع)می فرمایند: شرّ الاوطان ما لم یأمن فیه القطّان؛ بدترین وطن ها آن وطنى است که ساکنانش در آن امنیت نداشته باشند.

,

رهبر انقلاب اسلامی نیز در این باره تأکید کردند: بستر امنیت برای هر کشوری، لازم‌تر و مهمتر از هر چیزی است، زیرا اگر امنیت نباشد، پیشرفت علمی و اقتصاد هم وجود نخواهد داشت.

,

ایشان هدف از سیاست «قدرت بازدارنده نظام اسلامی» را جلوگیری از تصور تعرض به ایران از جانب زورگویان بین المللی دانستند و اظهار کردند: دشمنان بدانند اگر به فکر تعرض به ایران بیفتند، با واکنش سختی مواجه خواهند شد زیرا همان‌طور که قبلاً هم گفته شده، دوران «بزن دررو» گذشته است و آنها ممکن است شروع کننده باشند اما پایان کار دست آنها نخواهد بود.

,

معظم له با تأکید بر اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به‌وجود آوردن محیطی امن در منطقه پر از ناآرامی و دنیای پر از تشنج کنونی است، گفتند: این امنیت را ملت و مسئولان دلسوز به‌واسطه آگاهی‌ها و هوشیاری‌ها و به‌روز بودن‌ها ایجاد کرده‌اند.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: ملت ایران یک ملت انقلابی و سرافراز است و نباید این ملت را در مقابل قدرت‌های بزرگ به تسلیم واداشت و آن را تضعیف و سرشکسته کرد، زیرا ملت ایران به اقتدار، زنده است و اگر این اقتدار نبود، دشمن همچون برخی کشورهای وابسته و مزدور منطقه، بر کشور مسلط می‌شد.

,

بنا به فرمایشان  رهبر انقلاب اسلامی، «نیروهای مسلح» از جمله عوامل اقتدار و حافظان امنیت به شمار می روند که در کشور ما بخش نظامی با رشد های چشم گیر و پیشرفت های روز افزون زمینه ساز حفظ امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان هستند.

,

در شرایطی که گوشه و کنار جهان درآتش جنگ و نزاع می سوزد و انسان های بیگناه بسیاری به خاک و خون کشیده می شوند مردم میهن ما در آرامشی بی همتا به زندگی خود ادامه می دهند.

,

با نگاه به نقشه خاورمیانه و پیگیری اخبار منطقه متوجه می شویم که دورتادور کشورمان آتش جنگ استعمارگران و بدخواهان فروزان است و هر روز با ترفندهای گوناگون در صدد نفوذ به کشوری هستند که جز حفظ امنیت مردمش تلاش دیگری ندارد.

,

از اواخر قرن نوزدهم و با ورود به قرن بیستم وابستگی به دریا اهمیت ویژه ایی پیدا کرد از این رو با نگاه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عرصه دریا و  قرار دادن کلمه راهبرد به عنوان پسوند نیروی دریایی ذهن  جامع را به اهمیت این مسئله معطوف کرد.

,

, ,

هرمزگان به عنوان یکی از مهم ترین استانهای مرزی با بیش از هزار کیلومتر نوار ساحلی از ابتدا تاکنون کانون توجه استعمارگران و قدرت طلبان بوده که با رشادت های مردان غیوری از این سرزمین تاکنون حتی یک وجب از خاک آن کاسته نشده و هر روز با اقتداری که مرهون رشادت های ارگان های نظامی همچون ارتش، سپاه و سایر نیروهای نظامی است در دنیا یکه تازی می کند.

,

در دورانی که 90 درصد از سهم اقتصاد ما وابسته به دریا است، استان هرمزگان 80درصد از این میزان را به خود اختصاص داده و تنگه هرمز به عنوان یکی از چهار راه های مهم اقتصادی دنیا نقش بسزایی در این عرصه دارد.

,

کشورهای استعمارگر غرب بویژه آمریکا که با پیروزی انقلاب منافع خود را در ایران از دست دادند و شکست های متوالیشان از دروان جنگ تحمیلی تا کنون پایانی ندارد هر روز با ترفندهای جدیدی در صدد ضربه به کشورمان هستند از این رو خلیج فارس روزانه شاهد رژه ناوهای جنگی تا بن دندان مسلح آمریکایی است که با هدف خودنمایی و شیطنت وارد آبهای سرزمینی ما می شوند اما در مقابل از قایق های تندرو نیروهای مسلح ما هراس دارند و در برابر کوچکترین شناورهای ما دست و پایشان را گم می کنند.

,

 

,

مهم ترین و مشهور ترین شکست آمریکا در برابر اقتدار نیروهای مسلح ایران دستگیری دو فروند قایق جنگی آمریکایی حامل ۱۰ ملوان آمریکایی توسط نیروهای یگان دریایی سپاه پاسداران در محدوده آب‌های سرزمینی ایران به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران بود که نیروهای ایرانی، ملوانان آمریکایی را مجبور نمودند در حالی که دستانشان پشت سرشان است رو زانو قرار بگیرند.

, .,

انتشار تصاویر دستگیری ملونان آمریکایی  برای آمریکا که داعیه دار ابرقدرتی جهان است موجی از شکست و وقاحت را بهمراه داشت و ملوانانی آمریکایی در اوج ناامیدی و یاس اشک ماتم می ریختند.

,

 

,

, ,

هر تهدیدی را با تهدید پاسخ می دهیم

, هر تهدیدی را با تهدید پاسخ می دهیم,

دریادار آزاد،فرمانده منطقه یکم امامت نداجا با بیان اینکه عرصه دریا در دوران جنگ تحمیلی تعیین کننده صحنه نبرد برای ایران و صدام  بعثی بود ،گفت:نیروی دریایی توانست با گذشت  ۶۷ روز که از شروع جنگ عرصه دریا را از صدام بعثی بگیرد در طول هشت سال دفاع مقدس بنا بر شواهد و مستندات موجود یک روز نیست که نفت ما از شمال خلیج فارس صادر نشود این درحالی بود که تنها پایانه نفتی فعال و پرحجم ما در جزیره خارک و در تیررس دشمن واقع شده بود .

,

این مقام ارشد نظامی اظهار کرد:اگر در صحنه دریا خوب عمل نمی کردیم شاید بخاطر مسائل اقتصادی سرنوشت جنگ این گونه نبود و ورق جنگ به گونه دیگری بر می گشت اما نیروی دریایی توانست صحنه جنگ را در ۶۷روز اول از دست رژیم بعثی در بیاورد و تا هشت سال دفاع مقدس اقتدار و سیادتش را در صحنه بگیرد.

,

آزاد یادآور شد: زمانی که رژیم بعثی به ما حمله کرد ۱۴۷ کشور مستقیم و غیر مستقیم با آن همکاری می کردند اما در دریا نمی توانستند تجهیزات خود را در زیر پرچم بعثی ببرند.

,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه ما ملتی صلح طلب هستیم و آغاز گر جنگی نخواهیم بود، تاکید کرد: به صراحتا عرض می کنم هر تهدیدی را با تهدید پاسخ می دهیم و هر عمل دفاعی را با عمل دفاعی انجام می دهیم و به هر تهدید و حمله ای با دفاع قاطع پاسخی کوبنده می دهیم .

,

, ,

بنا به فروده رهبر انقلاب" “خوب است مردم ما بدانند عملیات هایی را که نیروی دریایی در حال انجام دادن است موجب گردیده که چرخه اقتصادی مملکت سالم بماند”لذا  امروز با گذشت بیش از 38 سال از انقلاب و  هشت سال دفاع مقدس،منافع ما تا سه هزار کیلومتر دورتر از مرزها حفظ شده است.

,

در سال های اخیر با نگاه توسعه دریامحور و نیروی راهبردی دریایی در اقلیم های جغرافیایی همچون خلیج عدن، تنکه باب المندب، تنگه مالاکا، دریای چین،شمال اقیانوس هند، دماغه نیک آفریقای جنوبی، سواحل ماداگاسکار، دریای سرخ و مدیترانه … حضور یافته  که موجب شده تا چرخه اقتصادی بطور مستقل عمل کند و در این عرصه یکه تاز باشیم.

,

اکنون در دورانی که کنگره های غربی و سناتورهای آمریکایی طومار پرو پیمانه انواع تحریم ها را برای ملت ایران می پیچند نیروی دریایی ارتش از مبدا بندرعباس تا غرب اقیانوس اطلس در حال پیشروی است.

,

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بیان تازه ترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ مقام نظامی در دنیا فکر نمی‌کرد که بتوانیم به اقیانوس آرام برویم. آفریقا را دور بزنیم، به کانال سوئز برویم ولی ما توانستیم، روزی ما اعلام کردیم که به اطلس و بعد از آن به غرب اطلس خواهیم رفت، آمدند در شبکه cnn خط کشیدند از بندر عباس تا اطلس و گفتند به هیچ عنوان ایران توانایی ورود به اطلس و عبور از آن را ندارد ولی ما وارد اطلس شدیم و در آینده نزدیک به غرب اطلس هم خواهیم رفت و آن موقع است که ما روی نقشه خط بکشیم و به آنها بگوییم که ما توانستیم و هر چه می‌گوییم بدون شک انجام خواهیم داد و از هیچ قدرتی هراس نداریم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه