اخبار داغ

10 مرطوب کننده طبیعی پوست

10 مرطوب کننده طبیعی پوست
پاک کردن پوست با انواع کرم ها و ماسک ها کافی نیست. اگر می خواهید برای طولانی مدت از حفظ سلامت پوست تان مطمئن شوید، نیاز به تغییرات اساسی در رژیم غذایی تان دارید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقویت و شادابی پوست نیاز به مصرف غذاهای غنی از آب و مواد مغذی دارد. مصرف ۱۰ گزینه غذایی برای حفظ سلامت پوست، بسیار موثرتر از درمان های موضعی است که تا کنون انتخاب می کردید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آب

, آب, آب,

سلول ‌های پوستی به میزان زیادی مایعات نیاز دارد تا غشای نرمی داشته و مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند. توصیه می ‌کنیم برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، ۶ تا ۸ فنجان آب بنوشید. البته توجه داشته باشید زمانی که هوا گرم است، ورزش می ‌کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید باید بیش از این میزان مایعات دریافت کنید. مصرف کافئین و قند را کاهش دهید. کافئین با تحریک هورمون‌ های استرس به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین، روند پیدایش چین و چروک را سرعت می‌ دهد.

,

آووکادو

, آووکادو, آووکادو,

غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری، فیبر و پروتئین است. ترکیبات موجود در آووکادو باعث حفظ و افزایش رطوبت پوست می شود. ویتامین ث موجود در آووکادو در تولید کلاژن نقش دارد که عامل کلیدی در استحکام پوست محسوب می شود. آووکادو سرشار از ویتامین ای و لوتئین نیز هست که باعث انعطاف پذیری بیشتر پوست خواهد شد.

,

روغن دانه کتان

, روغن دانه کتان, روغن دانه کتان,

دارای مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا ۳ است. دانه های کتان دارای فیتواستروژن هایی هستند که به حفظ تعادل هورمون های زنانه کمک می کنند. این شرایط از ایجاد جوش های ناشی از تغییرات هورمونی پیشگیری می کند.

,

هندوانه

, هندوانه, هندوانه,

بیش از ۹۰ درصد محتوای آن، آب است و به همین دلیل میوه ای ایده آل برای هیدراته بودن محسوب می شود. هندوانه سرشار از ویتامین های آ، ب و ث، منگنز و پتاسیم بوده و باعث افزایش سلامت ظاهری پوست می شود.

,

خیار

, خیار, خیار,

این میوه ضد آکنه، ضد التهاب، بهبود دهنده زخم ها و از بین برنده چربی های بیش از حد است. خیار سرشار از سیلیس است که به حفظ سلامت پوست و ناخن کمک می کند. با توجه به محتوای آب بالا، خیار برای آبرسانی به پوست از درون بدن کارایی دارد.

,

سیب

, سیب, سیب,

محتوای اسید مالیک موجود در سیب باعث حذف سلول های مرده پوست می شود. مصرف سیب بخصوص همراه با پوست یک راه عالی برای تقویت آبرسانی به پوست است.

,

کلم

, کلم, کلم,

رنگ بنفش کلم حاکی از وجود آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و معکوس کردن آسیب های ناشی از مصرف یک رزیم غذایی سرشار از قند، پرفایده است.

,

روغن زیتون

, روغن زیتون, روغن زیتون,

سرشار از ویتامین ای و اسیدهای ضروری برای جلوگیری از پیری پوست، تحریک جریان خون، بازسازی پوست و کاهش التهاب است. روغن زیتون حاوی پلی فنولهای آنتی اکسیدانی است که اثرات مخرب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

,

پاپایا

, پاپایا, پاپایا,

این میوه گرمسیری علاوه بر این که برای بهبود گوارش شما مفید است، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین ث، فلاونوئیدها، ویتامین ب، و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است. پاپائین موجود در این میوه برای حفظ شادابی پوست و جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید مفید است.

,

چای سبز

, چای سبز, چای سبز,

چای سبز حاوی پلی فنول هایی است که به حفظ قابلیت کشسانی پوست و ضد پیری کمک می کنند. همچنین، نوشیدن چای سبز به کاهش آسیب ناشی از نور خورشید نیز کمک می کند.

,

منبع: بهداشت نیوز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه