اخبار داغ

جعفرپور در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد

اعضای کمیسیون فرهنگی به وزارت آقای صالحی رأی مثبت می‌دهند/ تأکید بر پیگیری منویات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ توسط وزیر پیشنهادی ارشاد

اعضای کمیسیون فرهنگی به وزارت آقای صالحی رأی مثبت می‌دهند/ تأکید بر پیگیری منویات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ توسط وزیر پیشنهادی ارشاد
اعضای کمیسیون فرهنگی به وزارت آقای صالحی رأی مثبت می‌دهند/ تأکید بر پیگیری منویات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ توسط وزیر پیشنهادی ارشاد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمشید جعفرپور در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد 96) و در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد گفت: به باور اینجانب برای مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند فردی هستیم که فارغ از حاشیه‌ها و هیاهو‌های سیاسی به تدبیر مأموریت‌های متنوع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعم از قرآن، کتاب، مطبوعات، سینما، تئاتر و ... بپردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: جناب آقای عباس صالحی فرزند فرهنگی است. ویژگی‌ها و سوابقی دارد که ما را در دادن رأی اعتماد به او کمک می‌کند. سابقه حضور طولانی آقای دکتر صالحی در صحنه‌های مختلف فرهنگی، فعالیتهای طولانی به عنوان یک فرهنگ‌ور، حضور در مراجعی که فرهنگ‌سازی می‌کنند و در این حوزه سیاست‌سازی می‌کنند، کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای معاونان، شورای برنامه‌ریزی وزارتخانه‌ای، 4 سال معاون فرهنگی وزارتخانه بوده‌اند. از خانواده روحانیت بودند و خود آگاه به مسائل اسلامی، تخصصی و فرهنگ بودن و مشورت پذیری از ویژگی‌های آقای دکتر صالحی است و ما را به این نتیجه می‌رساند که به وزارت وی رأی بالایی بدهیم.

,

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای صالحی معتقد به گفت‌وگو و تعامل است اظهارداشت: امروز گمشده ما در حوزه فرهنگ و سیاست، گفت‌وگوست. آن چیزی که در خانواده انقلاب و فرزندان امام و رهبری کم داریم، گفت‌وگو است. متأسفانه بین جریان‌ها و گروه‌ها گفت‌وگو در نمی‌گیرد. وقتی گفت‌وگو کم باشد ناچاریم که در مورد دیگران حدس بزنیم و از دیگران غول می‌سازیم.

,

جعفرپور خاطرنشان کرد: آقای صالحی می‌تواند پلی بین حوزه‌های علمیه به عنوان تولیدکنندگان محتواهای فرهنگی و غنی اسلامی و کسانی که این محتواها را فرآوری می‌کنند، همچون هنرمندان و امکانات بین این دو گروه را فراهم آورد.

,

وی افزود: آقای صالحی در مسائل و موضوعات اختلاف فرهنگی حاشیه‌سازی نمی‌کند. این درد ما در حوزه فرهنگ است که به جای گفت‌وگو به صحنه وزن‌کشی گروه‌های سیاسی بدل کنیم، فرهنگ صحنه هماوردی سیاسی نیست، مسائل فرهنگی را باید به روش‌های فرهنگی حل و فصل کرد.

,

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بحث انتقال نمایشگاه بین‌المللی از مصلی به شهر آفتاب بدون هیچ حاشیه و سر و صدایی توسط آقای صالحی انجام شد. حذف بن نقدی در بحث نمایشگاه کتاب و فسادهای موجود در این حوزه، حمایت از کتاب فروشی‌ها و وام توسعه‌ای که به این بخش اختصاص یافت، تمرکز زدایی، توجه به استانها و مناطق محروم از دیگر کارهای آقای صالحی بوده است.

,

جعفرپور خاطرنشان کرد: صیانت و تعالی هویت و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، حمایت از آفرینش‌های فرهنگی و هنری و نقش پیشتازی و الهام بخشی فرهنگ ایران در منطقه و جهان از اهداف آقای صالحی است که در برنامه‌هایش به آن پرداخته است.

,

وی در پایان گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اعضای کمیسیون فرهنگی به شکل عام اعلام می‌کنیم که به آقای دکتر صالحی رأی مثبت خواهیم داد و از آقای صالحی نیز توقع داریم که به طور جد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و منویات ایشان را در حوزه فرهنگ مورد پیگیری قرار دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه