اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

مسئولان بحران طلاق در کشور را جدی بگیرند

مسئولان بحران طلاق در کشور را جدی بگیرند
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی آداب و رسوم و اینکه با مد روز پیش رفتن از عوامل طلاق است، گفت: مسئولان بحران طلاق در کشور را جدی بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره  به مسئله طلاق در کشور ، اظهار داشت:  مسئله ای که باید در طلاق به آن دقت و توجه کنیم بحث تغییری است که در نگرش ها و بینش ها ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: تغییراتی که متاسفانه نتیجه تغییرات فرهنگی دنیا بر کشور اسلامی و دینی ماست و این تغییرات اثر خود را در مسائل و امورات جاری زندگی ما وارد شده است.

,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه در این نگرش جدید همه چیز بر اساس لذت و لذت جویی شکل می گیرد، گفت: این نوع نگرش در ازدواج و تشکیل خانواده هم به نوعی وارد شده است.

,

زندگی مشترک یک مسئولیت جدید و مهم می باشد

, زندگی مشترک یک مسئولیت جدید و مهم می باشد,

وی عنوان داشت: زندگی مشترک یک مسئولیت جدید و مهم می باشد که افراد به حصب همان حس مسئولیت پذیری خود بایستی به آن نگاه کنند و توجه داشته باشند.

,

تاجیک با اشاره به اینکه مسئولیت کار سختی است، گفت: مکلف شدن انسان نسبت به مسئولیت هایی که دارد امر راحتی نیست و مسلما هم خوانی با آن مسئله لذت گرایی و لذت جویی  نخواهد داشت.

,

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که در مسئله طلاق امروز نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا مطرح است دفع ضررهای شخصی خود می باشد.

,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: همه به دنبال دفع ضررهای شخصی خود می باشند و آن نقش مسئولیتی که باید نسبت به دیگران داشته باشند را توجه نمی کنند یعنی در واقع همه به دنبال این هستند که به حقی برسند و هیچ کس خود را مکلف نمی داند.

,

وی افزود: انحرافی که در نگاه و دیدگاه ها وجوددارد خود می تواند معضلات بسیاری را به وجود بیاورد از جمله آنها می توان به معضل طلاق و جدایی و از هم گسیختگی خانواده ها اشاره کرد.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: طبق آمار منتشر شده متاسفانه 80درصد طلاق ها در پنج سال اول و از این 80درصد 15درصد طلاق ها مربوط به سال اول ازدواج است که سال اول ازدواج همان دوران عقدبستگی و یا نامزدی می باشد.

,

عدم شناخت زوجین از دلایل جدایی آنهاست

, عدم شناخت زوجین از دلایل جدایی آنهاست,

وی با اشاره به اینکه یکی از علت های مهم و بزرگ مسلما عدم شناخت کافی می باشد، اضافه کرد:  افراد به دلیل لذت گرایی بیشتر دچار هوا و هوس و یا عشق های رمانتیکی می شوند که این مسئله بعد از مدتی برای آنها دلزدگی ایجاد می کند و زمانی که لازم است از عقل و منطق استفاده شود استفاده نمی کند و تحت تاثیر احساسات به شناخت کافی نمی رسد و در نتیجه انتخاب خوب و مناسبی نمی باشد.

,

تاجیک ادامه داد: در این نوع مواقع بعد از اینکه طرفین وارد روابط با یکدیگر می شوند به این نیتجه می رسند که طرف مقابل شخص مورد نظر آنها نیست و به همین دلیل شروع به جدا شدن می کنند.

,

عدم احساس مسئولیت زوجین از دیگر دلایل طلاق است

, عدم احساس مسئولیت زوجین از دیگر دلایل طلاق است,

 وی با اشاره به عدم احساس مسئولیت از دیگر دلایل طلاق است، بیان داشت: بسیاری از جوانان مسئله مهم ازدواج را یک قرار داد اجتماعی خاص دینی نمی دانند و آن را یک قرارداد اجتماعی مانند دیگر قراردادها می دانند و در نظر دارند که همانگونه که عقد کرده اند همانگونه هم به راحتی می توانند از یکدیگر جدا شوند، چون این نگاه و دیدگاه غلط وجود دارد باعث جدایی می شود.

,

با مد روز پیش رفتن از عوامل طلاق است/آداب و رسوم هایی که عامل طلاق است

, با مد روز پیش رفتن از عوامل طلاق است/آداب و رسوم هایی که عامل طلاق است,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) با اشاره به مد روز، تاکید کرد: با مد پیش رفتن یکی از آداب و رسوم هایی می باشدکه در بین جوامع حاکم شده است و باید آن را انجام دهند بدون توجه به واقعیت ها و مسائلی که در زندگی وجود دارد.

,

وی افزود: عدم ظرفیت لازم برای حل برخی مسائل باعث می شود که افراد وقتی ازدواج می کنند تفکر کنند که همه چیز باید طبق میل آنها پیش برود و چون آمادگی لازم برای مسئولیت پذیری را ندارند به محض برخورد با مشکل سریع از مسئولیت خود سر باز می زنند.

,

تاجیک با اشاره به مهارت های زندگی، خاطرنشان شد:  تحمل مشکلات و عدم مهارت لازم برای حل مشکلات در زندگی و چگونگی مدیریت و مرتفع سازی آن از مهارت هایی می باشد که در خصوص آن آموزش های لازم را نمی بینیم.

,

روابط والدین الگویی برای آینده فرزندان

, روابط والدین الگویی برای آینده فرزندان,

وی در ادامه با اشاره به روابط بین پدر و مادر، تصریح کرد: وقتی یک رابطه خوب، صمیمی و درست بین پدر و مادر نیست و یک سری مسائل و قضایای نادرست بین پدر و مادر در خانواده وجود دارد باعث ایجاد زمینه ناسازگاری فرزندان در دنیای واقعی را رقم می زند.

,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: امروز طلاق به عنوان یک مسئله اجتماعی مطرح است و قطعا عوامل خاصی برای آن وجود ندارد بلکه مجموعه ای از عوامل مختلف در این مسئله دخالت دارد که بخشی به نوع تفکر و بینش ما مربوط می شود و بخشی هم به مسائل اجتماعی و بخشی هم مربوط به مسائل خانوادگی و تربیتی ما مربوط می شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه