اخبار داغ

امام جمعه بافت:

جدایی دین از سیاست و فاصله از روحانیت و ولایت باعث پیروز کودتاچیان شد

جدایی دین از سیاست و فاصله از روحانیت و ولایت باعث پیروز کودتاچیان شد
امام جمعه بافت گفت: تا جایی که مردم و دولت در کنار روحانیت باشند و روحانیت در عرصه‌ی سیاست وارد شوند، این نهضت شکست‌ناپذیر خواهد بود و جدایی دین از سیاست و فاصله از روحانیت و ولایت باعث پیروز کودتاچیان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام مهدی زاده، امام‌جمعه شهرستان بافت در گفتگو بااقطاع با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد، بیان داشت: ۲۸ مرداد برای جامعه ما یک عبرت و برای آمریکا یک تجربه بود، عبرت برای ما به‌ این‌ علت که کودتای ۲۸ مرداد و سقوط نهضت ملی ایران ثابت کر ، در هر حرکت آزادی‌بخش و در هر نهضت عدالت‌خواهی تا زمانی که دین و روحانیت در عرصه‌ی نهضت عدالت‌خواه حضور داشته باشند، هیچ نیرویی نمی‌تواند آن را شکست دهد، اما اگر دین و روحانیت از نهضت عدالت انقلابی جدا شدند، آن نهضت عدالت‌خواه سقوط می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ؛حجت‌الاسلام مهدی زاده، امام‌جمعه شهرستان بافت در گفتگو بااقطاع با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد،, در گفتگو با, اقطاع, بیان داشت: ۲۸ مرداد برای جامعه ما یک عبرت و برای آمریکا یک تجربه بود، عبرت برای ما به‌ این‌ علت که کودتای ۲۸ مرداد و سقوط نهضت ملی ایران ثابت کر ، در هر حرکت آزادی‌بخش و در هر نهضت عدالت‌خواهی تا زمانی که دین و روحانیت در عرصه‌ی نهضت عدالت‌خواه حضور داشته باشند، هیچ نیرویی نمی‌تواند آن را شکست دهد، اما اگر دین و روحانیت از نهضت عدالت انقلابی جدا شدند، آن نهضت عدالت‌خواه سقوط می‌کند.,

وی افزود: همان‌طور که در کودتای ۲۸ مرداد چنین شد. تا زمانی که مردم و دولت وقت، دولت مصدق در کنار آیت الله کاشانی حضور داشتند و آیت‌الله کاشانی را محور دین‌خواهی می‌دیدند، نهضت ملی رو به رشد بود، تا جایی که در ۳۰ تیرماه سال۳۲ شاه را از کشور فراری دادند. همین مردم و دولتی که در ۳۰ تیر شاه را فراری دادند، در یک فاصله‌ی کوتاه از روحانیت و دین فاصله گرفتند. لذا در برابر یک کودتای آمریکایی شکست خوردند و منجر به شکست دولت مصدق و تبعید او و سرکار آمدن جلادان آمریکایی بر گرده‌ی ملت شد.

,

فاصله از روحانیت و ولایت باعث پیروز کودتاچیان شد

, فاصله از روحانیت و ولایت باعث پیروز کودتاچیان شد,

امام‌جمعه بافت تصریح کرد: این یک مسئله‌ی کلی در تمام نهضت‌های دینی و عدالت خواه است تا جایی که مردم و دولت در کنار روحانیت باشند و روحانیت در عرصه‌ی سیاست وارد شوند، البته نه به طمع قدرت، نه به طمع وکالت و وزارت، بلکه برای اجرایی شدن دین و حدود الهی، این نهضت شکست‌ناپذیر خواهد بود و جدایی دین از سیاست و فاصله از روحانیت و ولایت باعث پیروز کودتاچیان شد.

,

وی خاطرنشان کرد: تاریخ کشور ما نیز نشان داده رئیس دولتی که با رهبرش موازی و حاشیه پیدا کند، یا سقوط کرده یا مطرود می‌شود، به‌طور مثال؛ مصدق و آیت‌الله کاشانی، بنی‌صدر با امام، رئیس دولت اصلاحات و مقام معظم رهبری. رئیس‌جمهور برای مشروعیت دولت خود باید تابع رهبر و منویات او باشد والا دولتش سقوط خواهد کرد.

,

حجت اسلام مهدی زاده در ادامه بیان کرد: کودتای ۲۸ مرداد برای استکبار جهانی نیز یک تجربه به همراه داشت، آن‌ها فهمیدند تا سفره‌ی دین، تا سفره‌ی احکام الهی را از زیر پای مردم نکشند، بر مردم مسلط نمی‌شوند. آن‌ها می‌دانند تا سفره‌ی دین از زیر پای مردم جمع شود فاتحه‌ی انقلاب خوانده است. همان‌طور که در کودتای ۲۸ مرداد این‌گونه شد.

,

ولنگاران فرهنگی پیاده نظام امریکا در کشورند

, ولنگاران فرهنگی پیاده نظام امریکا در کشورند,

وی افزود: در کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا ارتش از خارج وارد نکرد، تنها پیاده‌نظامش عناصر لائیک و بی‌بندوباری چون شعبان بی‌مخ بودند. امروز نیز دشمن به دنبال تخریب ارزشهای نظام چون؛ حجاب و عفاف در بین جوانان، بالأخص خانم‌هاست و متأسفانه عده‌ای از مسئولین بی‌توجه به این مسائل در مقابل این هجمه آمریکا، بی‌توجه و بعضاً همسو هستند.

,

خطیب جمعه بافت ابراز داشت: رئیس جمهور محترم شعار دولت دوازدهم را؛ آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت بیان کرد، این آزادی را معنا کنند، که آزادی باید در چارچوب شرع و در چارچوب قانون باشد، نه آزادی بی‌قیدوبند، نه لاابالی‌گری، نه پوشیدن مانتوهای شیشه‌ای و جلوباز، نه پشت فرمان ماشین سر لخت کردن که اینها ولنگاری است.

,

وی عنوان کرد: این‌ها پیاده نظام آمریکا در داخل برای اهداف استکبار می‌شوند و هر کس از این‌ها حمایت کند و حلقومش به‌عنوان حامی ولنگاری و بی‌بندوباری باشد، این حلقوم مزدور آمریکاست و یک روز هم خفه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه