اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم مطرح کرد:

سلامت و امنیت روانی خانواده در معرض تهدید سبک زندگی غربی

سلامت و امنیت روانی خانواده در معرض تهدید سبک زندگی غربی
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه آژیر خطر برای خانواده به صدا در آمده است، گفت: سلامت و امنیت روانی خانواده در معرض تهدید سبک زندگی غربی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسائل خانواده و طلاق، اظهار داشت: مطمئناً بنایی قوی تر از بنیان خانواده هم از حیث دینی و هم از حیث نگاه اجتماعی  وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: سلامت خانواده ، سلامت فرد و سلامت جامعه را که فرد وارد نظام اشتغال و فعالیت های اجتماعی می شود را تضمین و تأمین می کند.

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آسیب تنش در خانواده نصیب فرد هم می شود، افزود: آسیب های تزلزل و فروپاشی خانواده نصیب فرد می شود و در آینده پیامدهای این مسئله در جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

,

وی اضافه کرد: باید در مسئله طلاق که جزء پنج آسیب اولویت‌دار در کشور از زبان مقام معظم رهبری است اهتمام بیشتری شود و طبیعتاً ارتباط بین طلاق و بالا رفتن آمار و پایداری ازدواج و همچنین تحکیم و تعالی خانواده ارتباطی تنگاتنگ می باشد.

,

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به تلاش ها در رفع عوامل طلاق، بیان داشت: باید بر روی بحث ترغیب به ازدواج، پایداری ازدواج، تحکیم و تعالی خانواده از طریق فرهنگ سازی، آموزش، شناخت آسیب هایی که تنش در خانواده وارد می کند تلاش و کار کنیم.

,

وی عنوان داشت: آگاهی بخشی به افراد از جهت  تاب آوری اجتماعی و بالا بردن رضایتمندی در داخل خانواده و ایجاد کانال مهرورزی و ارضای مجاز در داخل خانواده از دیگر عواملی است که باید روی آن‌ها تلاش بیشتری انجام بگیرد.

,

ظهیری با اشاره به اینکه آمار طلاق تنها به رابطه زوجین با یکدیگر بستگی ندارد، گفت: عوامل و مسائلی مثل اشتغال پایدار، اعتیاد، عفاف و حجاب، فقر ، فساد ، فحشا و مباحث دیگری مانند رسانه ها می تواند بر روی بالا رفتن آمار طلاق تاثیرگذار باشد.

,

وی افزود: لذا یک کار ملی و عزم عمومی از آموزش برای آمادگی ورود به خانواده ، تاب آوردی در برابر مسائل و مشکلات ، حل مسائل و آسیب های اجتماعی صورت بگیرد و از طرفی باید اقدامات پژوهشی در خصوص مسائل نوین و آسیب های نوپدید انجام بگیرد.

,

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به عوامل جدید و قدیم طلاق، خاطرنشان شد: در بررسی عوامل طلاق قبلاً دخالت اطرافیان و خویشاوندان و یا عدم ارتباط زوجین با یکدیگر از بیشتر موارد درخواست طلاق بود اما امروز در آسیب‌های نوپدید حتی بیماری های مربوط به روابط بین زوجین هم در آمار طلاق تأثیرگذار است.

,

وی اضافه کرد: باید بر روی این مسائل کار کارشناسی تخصصی صورت بگیرد و از طریق کارگاه های مهارتی برای زوجین و همچنین بحث به‌روزرسانی نوع تعامل ایستگاه های متولی حل و فصل با زوجین هم گام های مؤثری برداشته شود.

,

ظهیری با اشاره به مشاوره خانواده، بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته تمایل نسبت به مشاوره در بین خانم ها بالاتر رفته است اما در بین آقایان تمایل به استفاده از این نوع مشاوره های تخصصی بسیار کم است.

,

وی افزود:هر مقدار بر روی این مسائل تلاش کنیم شاید بتوانیم به کاهش آمار طلاق کمک کنیم چراکه امروز سنسور آلارم خطر برای خانواده به صدا در آمده است و حال خانواده در ایران خوب نیست که راه حل های این مسئله نیازمند یک طرح تخصصی می باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه