اخبار داغ

منتخب شورای پنجم محلات؛

در شرایط برابر اولویت انتخاب شهردار با افراد بومی است/مردم قضاوت خواهند کرد انتخاب شهردار سیاسی بوده یا خیر

در شرایط برابر اولویت انتخاب شهردار با افراد بومی است/مردم قضاوت خواهند کرد انتخاب شهردار سیاسی بوده یا خیر
منتخب پنجمین دوره شورای شهر محلات گفت: از مجموع ۳۲ گزینه منتخب شورای شهر برای تصدی پست شهرداری محلات پس از انصراف ۳ نفر و بررسی‌های صورت گرفته ۵ نفر انتخاب شده‌اند که گزینه نهایی در روز تحلیف شورای پنجم معرفی خواهد شد و مردم قضاوت خواهند کرد انتخاب شهردار سیاسی بوده یا خیر.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی یارمحمدی، منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر محلات در گفتگو با پایگاه خبری صبح محلات گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، رای اعتماد مجدد مردم به جمهوری اسلامی بود و شورای منتخب محلات بلافاصله پس از اعلام نتایج در اول خرداد ماه اولین جلسه را تشکیل داد و با مساعدت شورای شهر و شهرداری، محلی به منظور تشکیل جلسات در اختیار شورای منتخب قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات,

 

,

, ,

تشکیل ۴۰ جلسه کاری از ابتدای اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر محلات/بررسی ۳۲ گزینه پیشنهادی برای تصدی پست شهرداری محلات

,

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ جلسه کاری با حضور سمن‌ها، نخبگان و افراد تاثیرگذار شهر و بررسی چالش‌ها و مشکلات شهر بیان کرد: اولین و شاید مهمترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است و برای جلوگیری از ایجاد دوگانگی و دلسردی در مجموعه شهرداری محلات، اولین جلسه ویژه انتخاب شهردار جدید در اواخر تیر ماه پس از جمع بندی نظرات مردمی با حضور اصناف و افراد مختلف تشکیل و مجمع ۱۵ نفره برای بررسی صلاحیت کاندیداهای شهرداری محلات شناسایی شد.

,

یارمحمدی افزود: در مجموع جلسات برگزار شده، ۳۲ گزینه برای تصدی سمت شهردار محلات انتخاب شدند و پس از اولویت بندی، رای گیری و بررسی‌های انجام شده ۱۲ نفر انتخاب شدند که یک نفر انصراف داد و از ۱۱ نفر باقی مانده با توجه به حساسیت‌های موجود در خواست ارائه برنامه کردیم.

,

شهردار باید حافظ منافع بیت المال و شورا باور باشد

,

این منتخب شورای پنجم شهر محلات تسلط به کار شهرداری و استفاده از ایده دیگران، حفاظت از بیت المال، توجه به وجدان کاری، شورا باوری و کار با توجه به خرد جمعی را بخشی از اولویت‌های شورای پنجم برای انتخاب شهردار معرفی و ادامه داد: از مجموع ۱۱ نفر مد نظر برای ارائه برنامه‌ها به شورا دعوت شد،پس از اعلام برنامه ها در نهایت و پس از انصراف ۲ نفر، ۵ نفر منتخب شدند.

,

یارمحمدی، اولین اولویت در انتخاب شهردار را امانت داری، مشورت پذیری و آشنایی وی با مسائل و مشکلات سطح شهر عنوان و بیان کرد: شهردار باید کار اجرایی انجام دهد و از طرف دیگر در راستای توسعه شهری با مشارکت مردم تلاش کند و همه باید بدانیم شهردار تنها مسئول کارهای عمرانی نیست و اجرای طرح‌های عمرانی نیز تنها جنبه توسعه شهری ندارد.

,

شهردار فعلی محلات به علت حضور ۶ ساله در پست شهرداری از انتخاب مجدد انصراف داد

,

وی با اشاره به انصراف شهردار محلات برای ادامه فعالیت در سمت شهرداری گفت: جلال آقارضایی به دلیل آنچه خود حضور ۶ ساله در این سمت بیان کرده بود از تصدی این مسئولیت انصراف داد و در ادامه نیز حمیدرضا کتانفروش مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان که سابقه حضور وی در شهرستان محلات به تصدی ریاست اداره جهاد کشاورزی این شهرستان مربوط می‌شود نیز انصراف خود از شهرداری را اعلام کرد.

,

یارمحمدی، علی‌اصغر محمد امینی، معاون فرماندار محلات، سیداحمد سجادی فرماندار سابق محلات و فرماندار فعلی شهرستان فراهان، صادق استرابی معاون شهردار گرمدره کرج، قاسم رییس اکبری عضو شورای چهارم و مصطفی رضایی فعال اقتصادی و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان محلات را ۵ گزینه نهایی تصدی شهرداری محلات معرفی و بیان کرد: در جلسات آتی نفر اصلی به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد و در روز تحلیف شورای شهر معرفی خواهد شد.

,

در شرایط برابر اولویت انتخاب شهردار با افراد بومی است

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اولویت قائل شدن برای انتخاب شهردار بومی در شهرستان بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های شورا برای انتخاب شهردار، آشنایی وی با محیط شهر بوده است و در نهایت نیز در شرایط برابر برای انتخاب شهردار اولویت با گزینه بومی خواهد بود.

,

این منتخب شورای شهر محلات، تصریح کرد: شهردار باید یک مدیر فرهنگی نیز باشد و شهرداری باید در تمامی مسائل فرهنگی شهر نقش آفرینی کند.

,

پس از انتخاب شهردار مردم سیاسی بودن یا نبودن منتخب شورا را قضاوت کنند

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص توجه به جناح بندی‌های سیاسی در انتخاب شهردار گفت: از منظر شورای پنجم ، شهر خوب شهری است که خاطره ایجاد کند و همه باید بدانیم عملکرد‌ها ایجاد خاطره می‌کند و جناح و حزب و گروه یک رفتار و منش شخصی است و هدف ما تنها توسعه و پیشرفت شهر خواهد بود و برای همین پیشرفت از همه دلسوزان شهر دعوت کردیم و در میان گزینه‌های معرفی شده برای شهرداری محلات از تمامی جناح‌های سیاسی حضور داشتند.

,

شهردار همزمان با تحلیف معرفی خواهد شد

,

یارمحمدی تصریح کرد: در یکم شهریور ماه و روز تحلیف که منتخب شورا برای تصدی پست شهرداری معرفی خواهد شد مردم قضاوت می‌کنند که انتخاب سیاسی بوده یا خیر و همه باید بدانند شورای شهر جای سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست.

,

این منتخب شورای پنجم در تشریح اولویت‌های کاری شورای آینده گفت: در انتخابات شعارهایی داده شد که تمامی آنها بر اساس اولویت‌ها و چالش‌های شهر انتخاب شده بود و تلاش می‌کنیم در دوران حضور خود در شورای شهر به شعارهای انتخاباتی خود عمل و چالش‌های موجود در سطح شهر را رفع کنیم.

,

وی ادامه داد: تکمیل بلوار آیت الله غفاری، حفظ باغات شهر و ساخت مجموعه‌های ورزشی محله‌ای به منظور کمک به توسعه ورزش شهر و ایجاد امنیت روانی برای خانواده‌های ورزشکاران از ابتدایی ترین اقدامات شورای شهر خواهد بود.

,

پروژه سرچشمه محلات با اندکی هزینه اصلاح خواهد شد

,

یارمحمدی در خصوص پارک سرچشمه محلات و برنامه‌های شورای پنجم برای این مجموعه که در زمان انتخابات زمینه انتقادات شدید از شورای چهارم را فراهم کرده بود نیز بیان کرد: ساخت سرچشمه آبرومند در دستور کار شورای چهارم بود که متاسفانه بنابر واکنش‌های گسترده مردم موفق نبوده است و در شورای پنجم در نظر دارد با اندک هزینه‌ای در راستای این پروژه حس خوب و سابق مردم به این پارک را بازگردانیم و قطعا اقدامات اصلاحی در این پارک نیز از اولویت‌های مااست.

,

این منتخب شورای پنجم در خاتمه با اشاره به مردمی بودن شورا و انتخاب اعضای شورای شهر با رای مستقیم مردم خاطر نشان کرد: شورای پنجم در هر زمانی آمادگی ارائه گزارش از عملکر خود را دارد و معتقدیم شهرداری و شورا در یک اتاق شیشه‌ای باید پاسخگوی مردم باشد و هیچ پوشش محرمانه‌ای در عملکرد شورا و شهرداری نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه