اخبار داغ

امام جمعه تفرش:

ایجاد نشاط واقعی؛ یکی از راهبردهای فرهنگی در جامعه/وعده‌های مسئولان در حد اختیاراتشان باشد

ایجاد نشاط واقعی؛ یکی از راهبردهای فرهنگی در جامعه/وعده‌های مسئولان در حد اختیاراتشان باشد
امام جمعه تفرش ایجاد نشاط سالم را از دیگر راهبردهای فرهنگی برشمرد و گفت: اسلام و مبانی آن با شادی مخالف نیستند و می توان از راههای درست آن را به مردم عرضه کرد. البته نشاطی که با مبانی ارزشی تضادی نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه تفرش در گفتگوی اختصاصی با ندای تفرش، با اشاره به راهبردهای فرهنگی در شهرستان تفرش اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم فرهنگی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که به صورت های متفاوت جلوه می کند. خاطرات، بیوگرافی شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا، فرهنگ جبهه و مقاومت باید در منابر و رسانه ها بیشتر تبیین و تقویت شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

وی با بیان این مطلب که فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ قرآن و عترت است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت، استقامت و پایمردی در برابر زیاده خواهان داخلی و خارجی ایستاده است. شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا یکی از مهمترین ذخایر فرهنگی کشور هستند که در کنار مردم مسلمان در طول حدود ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در برابر همه دشمنی های دشمنان اسلام مقاومت کردند.

,

امام جمعه تفرش بیان کرد: خانواده های شهدا نباید فراموش شوند و باید در برابر تفکرات وارداتی از سوی غرب که در جهت تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت ایستادگی کرد.

,

تقویت مبانی قرآنی و ایجاد نشاط؛ یکی از راهبردهای فرهنگی در جامعه

, تقویت مبانی قرآنی و ایجاد نشاط؛ یکی از راهبردهای فرهنگی در جامعه, تقویت مبانی قرآنی و ایجاد نشاط؛ یکی از راهبردهای فرهنگی در جامعه,

خدامی تقویت مبانی قرآنی در جامعه را یکی از دیگر راهبردهای فرهنگی عنوان و اضافه کرد: قرآن کتاب و برنامه زندگی است که باید با برنامه های بیشتر و متنوع تر، آن را در سطح جامعه بیشتر اجرایی کرد.

,

وی ایجاد نشاط سالم را از دیگر راهبردهای فرهنگی برشمرد و گفت: گاهی اوقات برنامه هایی جهت نشاط مردم برگزار می شود که ماحصل آن ایجاد شادی نیست بلکه تنها ایجاد سرگرمی ناسالم است. اسلام و مبانی آن با شادی مخالف نیستند و می توان از راههای درست آن را به مردم عرضه کرد. البته نشاطی که با مبانی ارزشی تضادی نداشته باشد.

,

مدیران در راستای رضایت مردم گام بردارند

, مدیران در راستای رضایت مردم گام بردارند, مدیران در راستای رضایت مردم گام بردارند,

امام جمعه تفرش با بیان این مطلب که شهرستان تفرش دارای ظرفیتهای متعدد فرهنگی، دینی و ادبی است، به راهکارهای ارتقای فرهنگی و دینی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای متعدد فرهنگی، دینی و ادبی شهرستان، تنها راهکار برای دوری از آسیبهای موجود در شهرستان توجه به رضایتمندی مردم است که این رضایت، رضایت خداوند را هم به همراه دارد؛ همه مدیران باید تلاش کنند تا مردم را در ابعادی که بضاعت خود اقتضا می کند راضی نگه دارند و خدمات را به صورت جهادی و مومنانه عرضه کنند.

,

خدامی با اشاره به وظایف مردم و مسئولان در قبال مسائل فرهنگی شهرستان تاکید کرد: مردم و مسئولان در جهت ارتقای علم، تدین، فرهنگ و ادب دیار تفرش آن گونه که در گذشته بوده، تلاش کنند و همگان با هم افزایی و نهایت اخلاص همانند علمای گذشته روز به روز جلوه علم و فناوری، معارف قرآن، عترت، فرهنگ ایثار و شهادت و مبانی فرهنگی را در تفرش بیش از پیش تقویت کنند.

,

وعده‌های مسئولان در حد اختیاراتشان باشد

, وعده‌های مسئولان در حد اختیاراتشان باشد, وعده‌های مسئولان در حد اختیاراتشان باشد,

امام جمعه تفرش اضافه کرد: تمرکز بر مدیریت مومنانه، جهادی، وحدت همه اقشار، وحدت مدیران، رعایت احترام و تواضع، دوری از تفرقه و تشتت می تواند شهرستان را به جایگاه حقیقی خود برساند.

,

وی تصریح کرد: مدیران باید توجه خاصی به رضایت مردم داشته باشند، گرفتاری مردم را گرفتاری خود بدانند و در جهت رفع آن تلاش کنند. بضاعت هر دستگاهی در مدیریتهای مختلف گوناگون است و مردم صراحت و صداقت مدیران را بیشتر می پسندند؛ وعده های مسئولین به اندازه توان مدیریتی آنها باشد.

,

خدامی با اشاره به اینکه هر طرح عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اظهار کرد: فرهنگ همانند هوا است که در همه جا کاربرد دارد و هر طرحی باید پیوست فرهنگی داشته باشد. ساخت مسجد، ساخت خانه عالم و ... از جمله مهمترین پیوستهای فرهنگی هر طرح عمرانی است.

,

وی در خصوص فضای فرهنگی اماکن تفریحی از جمله پارک ها خاطر نشان کرد: در پارک ها باید خوراک اجرایی فرهنگی افزایش یابد و این اماکن به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند. افرادی که قصد تعمیق مبانی فرهنگی را دارند باید در این گونه مکانها بیشتر حضور پیدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه