اخبار داغ

طرح تسهیل وام ازدواج در ایذه اجرا می‌شود؟

طرح تسهیل وام ازدواج در ایذه اجرا می‌شود؟
طرح تسهیل در پرداخت وام ازدواج از اول مرداد آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر ایذه، بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ایران و پارسیان ، به عنوان عاملین این طرح معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر ایذه,

سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی مدیرکل اعتبارات بانک‌مرکزی ۲۸ تیرماه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه بانک‌های عامل این طرح، باید اعطای وام ازدواج به مناطق محروم را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: این طرح با اولویت پرداخت وام به مناطق محروم و افرادی که زمان بیشتری را در صف انتظار سپری کرده‌اند، انجام می‌شود.

,

وی افزود: بانک‌های عامل این طرح برای هر فقره وام ازدواج صرفا باید یک نفر ضامن معتبر اخذ کنند.

,

دوم مرداد بانک مرکزی که قبلاً اعلام کرده بود که برای دریافت وام ازدواج در طرح ضربتی معرفی یک ضامن کافی است، طی بخشنامه‌ای به تمام بانک‌های عامل پرداخت وام ازدواج اعلام کرد که ۸ راه جدید برای ضمانت این وام پذیرفته شود.

,

از جمله این راه‌ها، داشتن حساب یارانه در بانک عامل ، گواهی کسر از حقوق کارمندان جهت ضمانت وام خود است ، غیر از این دو راه، ضمانت یک نفر کاسب دارای‌ پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد ، ضمانت ‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش‌حساب که به تأیید و تشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد و در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تأیید شود.

,

گزارشات مردمی از عدم اجرا و نقص در اجرای این ضرب‌العجل در ایذه خبر می‌دهند برخی بانک‌ها متقاضیان وام ازدواج را به ماه‌های آینده موکول می‌کنند، اما آیا تا آن موقع وام متقاضیان برگشت نخواهد خورد ؟ اگر قرار بر چندماه تأخیر در پرداخت وام بود چرا طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج اجرا می‌شود؟

,

برخی بانک‌ها هم گویا با شرایط جدید بانک مرکزی برای ضمانت وام‌ها کنار نیامده‌اند و همان شرایط سابق را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهند، دو ضامن برای هر وام ، حتی برخی بانک‌ها صرفا دو کارمند رسمی را برای ضمانت می پذیرند که کار دریافت وام را بسیار سخت‌تر می‌کند.

,

متقاضیان وام ازدواج، مشکلات را به بانک مرکزی اطلاع دهند

, متقاضیان وام ازدواج، مشکلات را به بانک مرکزی اطلاع دهند,

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند شکایات خود را به صورت کتبی و با ارایه اطلاعات شامل نام وکد ملی متقاضی، آدرس، نام شعبه مراجعه شده و شماره تماس متقاضی به شماره تلفن‌های ۲۲۲۵۷۰۶۰ و ۲۹۹۵۴۲۶۱  فکس کنند.

,

بر این اساس حداکثر ظرف یک هفته، نسبت به بررسی و اطلاع رسانی به متقاضی اقدام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه