اخبار داغ

معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت/ ۷ هزار خانواده، ۲ شهید برای دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده‌اند

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت/ ۷ هزار خانواده، ۲ شهید برای دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده‌اند
معاون رئیس جمهور گفت: هفت هزار خانواده دو شهیدی در کشور تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند که این ارقام به معنای این است که برای انقلاب هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای اداری استان مرکزی با اشاره به نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس گفت: این استان 6200 شهید، 14 هزار جانباز و 800 آزاده را تقدیم انقلاب و دفاع از کشور اسلامی کرده است.   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی به 22 اسفندماه سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از شروع انقلاب اسلامی در سال 41 تا به امروز، شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شدند. 

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آمار شهدا اشاره کرد و گفت: آمارهای پیش از انقلاب در حوزه شهدا از 12 هزار تا 60 هزار شهید مطرح شده است، اما آمار موجود در بنیاد شهید در قبل از پیروزی انقلاب حدود 12 هزار نفر است. که با آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق، پرونده حدود 225 هزار شهید در بنیاد شهید تشکیل شد.

,

شهیدی با اشاره به آمار ثبت شده از جانبازان و آزادگان در سامانه بنیاد شهید گفت: در حال حاضر 570 هزار جانباز و 42 هزار و 500 آزاده در بنیاد شهید سطح کشور ثبت شده است. و امروز مفتخریم که خدمتگذار به بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور هستیم.

,

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایثارگران از تمام هستی خود گذشتند و توانستند با فداکاری، ایثار و مقاومت در مقابل زورگویان دنیا بایستند، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ایران یک طرف بود و همه دنیا در مقابل ما بود، اما ایستادگی مردم ایران سبب شد بعد از هشت سال رشادت با افتخار از جنگ بیرون آییم. و امروز جانبازانی را می‌بینیم که از مسائل خود سخن می‌گویند، خجالت زده و متاثر می‌شویم.

,

شهیدی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اولین رسالت ما در قبال شهدا این است که با دیدار از خانواده‌های شهدا نسبت به آنها دین خود را ادا کنیم. افرادی در خانه‌ها و آسایشگاه‌ها هستند که 30 سال عمر خود را بر روی تخت یا ویلچر سپری کرده‌اند، وظیفه ما در قبال این ایثارگران بسیار سنگین‌تر است. 

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سخنان خود به رشادت‌های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: این شهدا با دل و جان در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند. فراموش کردن این شهدا دور از انسانیت است. 

,

وی نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را رسالت دیگر عموم جامعه دانست و بیان کرد: در این راستا دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در تهران تشکیل شده و گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته است. استان‌ها نیز واحد مربوطه را تشکیل داده‌اند که استانداران رئیس شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها هستند. 

,

شهیدی تاکید کرد: باید برای اجرای دستور مقام معظم رهبری در خصوص هرچه بیشتر نهادینه کردن و ارج نهادن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش شود. در این راه باید به بنیاد شهید کمک کنید چراکه این بنیاد متولی توسعه این مهم است. باید فرهنگ ایثار را در مساجد و محلات رشد دهیم، چراکه انقلاب با این روش به پیش رفته است. 

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر امروز شاهد پیروزی‌ها در عرصه‌های مختلف هستیم همه در بُعد ایثارگری شکل گرفته و ریشه در فرهنگ عاشورا دارد پس انتظار بر این است که همه نسبت به ادای وظیفه خود در قبال شهدا تلاش کنیم.

,

وی افزود:‌ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب نمونه در دنیاست و امانتی است که شهدا، جابنازان و آزادگان به دست ما سپرده‌اند. باید بتوانیم این امانت را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) برسانیم. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه