اخبار داغ

شهردار مشهد:

قطارشهری مشهد به‌زودی به باب‌الجواد(ع) حرم رضوی می‌رسد/ قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه قطارشهری مشهد رکورد زد

قطارشهری مشهد به‌زودی به باب‌الجواد(ع) حرم رضوی می‌رسد/ قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه قطارشهری مشهد رکورد زد
شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه خط ۳ قطارشهری به‌زودی به باب‌الجواد(ع) می‌رسد، گفت: قرارگاه خاتم در رکوردشکنی حفاری، سگمنت‌گذاری و کم‌بودن ضریب خطا حفاری قطار شهری مشهد، خوش درخشید و رکورد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید صولت مرتضوی در آیین بهره‌برداری از ایستگاه مفتح خط 2 قطارشهری مشهد که در محل این ایستگاه واقع در چهارراه مفتح (چهارراه برق) برگزار شد، به تلاش‌های صورت گرفته در شهرداری مشهد طی 4 سال اخیر گریزی زد و گفت: مدیران شهری در شهرداری مشهد شیره جانشان را صرف کردند تا به احسن وجه بستر مناسبی را برای زائران امام هشتم(ع) و مجاوران آن امام همام فراهم آورند، بنابراین، در حوزه‌های مختلف کمر همت را بستند تا یادگاری ماندگار را از خود برای زائران و مجاوران امام هشتم(ع) به جای بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بیان کرد: در ارض مقدسی به نام ارض توس و مکانی به نام مشهد الرضا(ع) مشغول خدمت هستیم، بی‌تردید، توفیق خدمت در این خطه هدیه‌ای است که از جانب خداوند رحمان به بهترین بندگانش عطا می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مشهد مقدس ظرفی است که متبرک به وجود خاندان عصمت و طهارت است، اضافه کرد: این شهر مزین به نام عالم آل محمد(ص) است، بنابرین، بر همگان فرض است که این مکان مبارک و این مرکز فرهنگی و پایتخت معنوی را متناسب با شاُن وجودی آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ساخت.

مرتضوی با تاکید بر اینکه پیشرفت مشهد مقدس باید متناسب با پیشرفت‌های روز باشد، عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه و پیشرفت که جزو نیازهای ضروری مشهد بوده، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی است.

وی افزود: براساس مطالعات طرح جامع در ایران، ارزان‌ترین، آسان‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه حمل ونقل، حمل و نقل ریلی درون شهری است.

شهردار مشهد متذکر شد: بر این اساس در مطالعات طرح جامع، 4 خط مترویی و یک خط منوریل در کمربند مشهد پیش‌بینی شد.

مرتضوی با اشاره به احداث مسیر توسعه خط یک قطارشهری و اتصال آن به فرودگاه، یادآور شد: مشهد اولین شهری بود که ایستگاه قطارشهری آن به فرودگاه متصل شد.

شهردار مشهد روند احداث خط 2 قطارشهری را قصه‌ای پرغصه برشمرد و ادامه داد: نبود نقدینگی، مشکلات اجرایی و نوسانات اقتصادی سبب شد، پروژه‌ای که بنا بود در بهمن سال 92 به بهره‌برداری برسد، براساس گزارشات مستند مشاور با پیشرفت 17 درصدی همراه شود.

مرتضوی با اشاره به روی کارآمدن دور چهارم شورا و مدیریت شهری، به برگزاری جلساتی در سال 92 پیرامون این مشکل اشاره کرد و افزود: جلساتی برگزار شد تا بررسی شود چگونه می‌توان این کشتی به گل نشسته را احیاء کرد، نظرات مختلفی ارائه شد، اما بیت‌الغزل این نظرات، اصلاح مبانی پیمان بود.

وی یادآور شد: با فضل الهی و عزمی استوار و مدیریت جهادی مبانی پیمان در کمتر از 2 ماه اصلاح شد.

شهردار مشهد با اشاره به هزینه‌های گزاف احداث خطوط قطارشهری، گفت: بهای تمام شده احداث هر کیلومتر خط قطارشهری بیش از 160 میلیارد تومان بوده و تامین منابع آن کاری دشوار است.

مرتضوی ادامه داد: مدیران شهری توانستند با عزمی راسخ و از محل انتشار اوراق مشارکت و جذب منابع ملی منابع مورد نیاز احداث این خط را تامین کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، اظهار داشت: قرارگاه بعد از فراغت از دوران جنگ، آغاز دیگری داشت و انجام روند سازندگی، سبب بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در کشور است.

شهردار مشهد متذکر شد: قرارگاه خاتم در رکورد شکنی حفاری، سگمنت ‌گذاری و کم بودن ضریب خطا حفاری خوش درخشید و رکورد زد.

مرتضوی ضمن تقدیر از مدیران مربوط در روند احداث خطوط قطارشهری، بیان کرد: این مدیران مردان بی‌ادعایی هستند که حاضر نیستند در مقابل دوربین‌ها خودنمایی کنند.

وی در خصوص بهره‌برداری از ایستگاه شریعتی در این دوره، اظهار داشت: به لحاظ ملاحظاتی که در خصوص بتن‌ریزی و سزن کراس اوور وجود دارد، تلاش می‌شود خسارت به تاسیسات وارد نشود، کار بهره‌برداری یکی دو هفته آینده صورت می‌گیرد.

شهردار مشهد با اشاره به احداث خط 3 نیز توضیح داد: خط 3 قطارشهری با سرعت سبقت می‌گیرد و نزدیک به 5 کیلومتر از آن حفاری شده و به زودی به باب‌الجواد(ع) می‌رسد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این امر به معنای مدیریت جهادی، مدیریت اقتصاد مقاومتی و مدیریت اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است.

وی ادامه داد: در شرایطی که رکود وجود داشت، مدیران رکود را به رونق تبدیل کردند و توقف را به حرکت مبدل کردند.

شهردار مشهد افزود: براساس آمار، صدور پروانه در سال 95 به نسبت سال 91 و 92 به میزان 60 درصد از حیث کمیت متراژ کاهش داشت، اما آب از آب تکان نخورد.

مرتضوی دو عامل امنیت و ایثارگری را علت توفیقات مذکور دانست و گفت: امنیتی که امروز در ایران اسلامی هست، در هیچ جای دنیا وجود ندارد، این امنیت به برکت روح بلند امام راحل(ره)، تدابیر ویژه مقام معظم رهبری و از خودگذشتگی ایثارگران و دستگاه‌های امنیتی و نظامی است.

وی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و بیان داشت: وی ره 100 ساله را یک شبه پیمود سر داد تا ملت سرافراز بماند، این امنیت با این رشادت ممزوج شده و بر خادمان شهر بهشت و دستگاه‌های اجرایی است که خدمت‌رسانی کنند.

شهردار مشهد با اشاره به روزهای نخست کاری خویش و شروع کار با بازدید از پروژه‌ها، عنوان کرد: از تقاطع شهید گمنام که عبور می‌کردم، یک لحظه تصویر 4 سال پیش را تصویر کردم، مقایسه که می‌کنم می‌بینم مدیران چه کاری که برای آبادانی آن انجام ندادند.

مرتضوی ادامه داد: خدایا تو شاهد باش که بنده کوچکترین خدمت‌گذار مردم در این رونق و توسعه کمترین نقش را ایفا کردم و مهم‌ترین نقشی را که توانستم ایفا کنم، اعتماد به مدیران لایق ابر سازمان شهرداری بود.

وی این خدمات را ماندگار برشمرد و گفت: آثار این اعمال به عنوان اقدامات پیش فرستاده‌ای است که تا دنیا دنیا است و مشهد مقدس پا برجاست، هزاران زائر و مجاور از آن استفاده و بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام/

,

وی بیان کرد: در ارض مقدسی به نام ارض توس و مکانی به نام مشهد الرضا(ع) مشغول خدمت هستیم، بی‌تردید، توفیق خدمت در این خطه هدیه‌ای است که از جانب خداوند رحمان به بهترین بندگانش عطا می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مشهد مقدس ظرفی است که متبرک به وجود خاندان عصمت و طهارت است، اضافه کرد: این شهر مزین به نام عالم آل محمد(ص) است، بنابرین، بر همگان فرض است که این مکان مبارک و این مرکز فرهنگی و پایتخت معنوی را متناسب با شاُن وجودی آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ساخت.

مرتضوی با تاکید بر اینکه پیشرفت مشهد مقدس باید متناسب با پیشرفت‌های روز باشد، عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه و پیشرفت که جزو نیازهای ضروری مشهد بوده، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی است.

وی افزود: براساس مطالعات طرح جامع در ایران، ارزان‌ترین، آسان‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه حمل ونقل، حمل و نقل ریلی درون شهری است.

شهردار مشهد متذکر شد: بر این اساس در مطالعات طرح جامع، 4 خط مترویی و یک خط منوریل در کمربند مشهد پیش‌بینی شد.

مرتضوی با اشاره به احداث مسیر توسعه خط یک قطارشهری و اتصال آن به فرودگاه، یادآور شد: مشهد اولین شهری بود که ایستگاه قطارشهری آن به فرودگاه متصل شد.

شهردار مشهد روند احداث خط 2 قطارشهری را قصه‌ای پرغصه برشمرد و ادامه داد: نبود نقدینگی، مشکلات اجرایی و نوسانات اقتصادی سبب شد، پروژه‌ای که بنا بود در بهمن سال 92 به بهره‌برداری برسد، براساس گزارشات مستند مشاور با پیشرفت 17 درصدی همراه شود.

مرتضوی با اشاره به روی کارآمدن دور چهارم شورا و مدیریت شهری، به برگزاری جلساتی در سال 92 پیرامون این مشکل اشاره کرد و افزود: جلساتی برگزار شد تا بررسی شود چگونه می‌توان این کشتی به گل نشسته را احیاء کرد، نظرات مختلفی ارائه شد، اما بیت‌الغزل این نظرات، اصلاح مبانی پیمان بود.

وی یادآور شد: با فضل الهی و عزمی استوار و مدیریت جهادی مبانی پیمان در کمتر از 2 ماه اصلاح شد.

شهردار مشهد با اشاره به هزینه‌های گزاف احداث خطوط قطارشهری، گفت: بهای تمام شده احداث هر کیلومتر خط قطارشهری بیش از 160 میلیارد تومان بوده و تامین منابع آن کاری دشوار است.

مرتضوی ادامه داد: مدیران شهری توانستند با عزمی راسخ و از محل انتشار اوراق مشارکت و جذب منابع ملی منابع مورد نیاز احداث این خط را تامین کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، اظهار داشت: قرارگاه بعد از فراغت از دوران جنگ، آغاز دیگری داشت و انجام روند سازندگی، سبب بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در کشور است.

شهردار مشهد متذکر شد: قرارگاه خاتم در رکورد شکنی حفاری، سگمنت ‌گذاری و کم بودن ضریب خطا حفاری خوش درخشید و رکورد زد.

مرتضوی ضمن تقدیر از مدیران مربوط در روند احداث خطوط قطارشهری، بیان کرد: این مدیران مردان بی‌ادعایی هستند که حاضر نیستند در مقابل دوربین‌ها خودنمایی کنند.

وی در خصوص بهره‌برداری از ایستگاه شریعتی در این دوره، اظهار داشت: به لحاظ ملاحظاتی که در خصوص بتن‌ریزی و سزن کراس اوور وجود دارد، تلاش می‌شود خسارت به تاسیسات وارد نشود، کار بهره‌برداری یکی دو هفته آینده صورت می‌گیرد.

شهردار مشهد با اشاره به احداث خط 3 نیز توضیح داد: خط 3 قطارشهری با سرعت سبقت می‌گیرد و نزدیک به 5 کیلومتر از آن حفاری شده و به زودی به باب‌الجواد(ع) می‌رسد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این امر به معنای مدیریت جهادی، مدیریت اقتصاد مقاومتی و مدیریت اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است.

وی ادامه داد: در شرایطی که رکود وجود داشت، مدیران رکود را به رونق تبدیل کردند و توقف را به حرکت مبدل کردند.

شهردار مشهد افزود: براساس آمار، صدور پروانه در سال 95 به نسبت سال 91 و 92 به میزان 60 درصد از حیث کمیت متراژ کاهش داشت، اما آب از آب تکان نخورد.

مرتضوی دو عامل امنیت و ایثارگری را علت توفیقات مذکور دانست و گفت: امنیتی که امروز در ایران اسلامی هست، در هیچ جای دنیا وجود ندارد، این امنیت به برکت روح بلند امام راحل(ره)، تدابیر ویژه مقام معظم رهبری و از خودگذشتگی ایثارگران و دستگاه‌های امنیتی و نظامی است.

وی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و بیان داشت: وی ره 100 ساله را یک شبه پیمود سر داد تا ملت سرافراز بماند، این امنیت با این رشادت ممزوج شده و بر خادمان شهر بهشت و دستگاه‌های اجرایی است که خدمت‌رسانی کنند.

شهردار مشهد با اشاره به روزهای نخست کاری خویش و شروع کار با بازدید از پروژه‌ها، عنوان کرد: از تقاطع شهید گمنام که عبور می‌کردم، یک لحظه تصویر 4 سال پیش را تصویر کردم، مقایسه که می‌کنم می‌بینم مدیران چه کاری که برای آبادانی آن انجام ندادند.

مرتضوی ادامه داد: خدایا تو شاهد باش که بنده کوچکترین خدمت‌گذار مردم در این رونق و توسعه کمترین نقش را ایفا کردم و مهم‌ترین نقشی را که توانستم ایفا کنم، اعتماد به مدیران لایق ابر سازمان شهرداری بود.

وی این خدمات را ماندگار برشمرد و گفت: آثار این اعمال به عنوان اقدامات پیش فرستاده‌ای است که تا دنیا دنیا است و مشهد مقدس پا برجاست، هزاران زائر و مجاور از آن استفاده و بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام/

,

وی بیان کرد: در ارض مقدسی به نام ارض توس و مکانی به نام مشهد الرضا(ع) مشغول خدمت هستیم، بی‌تردید، توفیق خدمت در این خطه هدیه‌ای است که از جانب خداوند رحمان به بهترین بندگانش عطا می‌شود.

,

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مشهد مقدس ظرفی است که متبرک به وجود خاندان عصمت و طهارت است، اضافه کرد: این شهر مزین به نام عالم آل محمد(ص) است، بنابرین، بر همگان فرض است که این مکان مبارک و این مرکز فرهنگی و پایتخت معنوی را متناسب با شاُن وجودی آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ساخت.

,

مرتضوی با تاکید بر اینکه پیشرفت مشهد مقدس باید متناسب با پیشرفت‌های روز باشد، عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه و پیشرفت که جزو نیازهای ضروری مشهد بوده، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی است.

,

وی افزود: براساس مطالعات طرح جامع در ایران، ارزان‌ترین، آسان‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه حمل ونقل، حمل و نقل ریلی درون شهری است.

,

شهردار مشهد متذکر شد: بر این اساس در مطالعات طرح جامع، 4 خط مترویی و یک خط منوریل در کمربند مشهد پیش‌بینی شد.

,

مرتضوی با اشاره به احداث مسیر توسعه خط یک قطارشهری و اتصال آن به فرودگاه، یادآور شد: مشهد اولین شهری بود که ایستگاه قطارشهری آن به فرودگاه متصل شد.

,

شهردار مشهد روند احداث خط 2 قطارشهری را قصه‌ای پرغصه برشمرد و ادامه داد: نبود نقدینگی، مشکلات اجرایی و نوسانات اقتصادی سبب شد، پروژه‌ای که بنا بود در بهمن سال 92 به بهره‌برداری برسد، براساس گزارشات مستند مشاور با پیشرفت 17 درصدی همراه شود.

,

مرتضوی با اشاره به روی کارآمدن دور چهارم شورا و مدیریت شهری، به برگزاری جلساتی در سال 92 پیرامون این مشکل اشاره کرد و افزود: جلساتی برگزار شد تا بررسی شود چگونه می‌توان این کشتی به گل نشسته را احیاء کرد، نظرات مختلفی ارائه شد، اما بیت‌الغزل این نظرات، اصلاح مبانی پیمان بود.

,

وی یادآور شد: با فضل الهی و عزمی استوار و مدیریت جهادی مبانی پیمان در کمتر از 2 ماه اصلاح شد.

,

شهردار مشهد با اشاره به هزینه‌های گزاف احداث خطوط قطارشهری، گفت: بهای تمام شده احداث هر کیلومتر خط قطارشهری بیش از 160 میلیارد تومان بوده و تامین منابع آن کاری دشوار است.

,

مرتضوی ادامه داد: مدیران شهری توانستند با عزمی راسخ و از محل انتشار اوراق مشارکت و جذب منابع ملی منابع مورد نیاز احداث این خط را تامین کنند.

,

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، اظهار داشت: قرارگاه بعد از فراغت از دوران جنگ، آغاز دیگری داشت و انجام روند سازندگی، سبب بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در کشور است.

,

شهردار مشهد متذکر شد: قرارگاه خاتم در رکورد شکنی حفاری، سگمنت ‌گذاری و کم بودن ضریب خطا حفاری خوش درخشید و رکورد زد.

,

مرتضوی ضمن تقدیر از مدیران مربوط در روند احداث خطوط قطارشهری، بیان کرد: این مدیران مردان بی‌ادعایی هستند که حاضر نیستند در مقابل دوربین‌ها خودنمایی کنند.

,

وی در خصوص بهره‌برداری از ایستگاه شریعتی در این دوره، اظهار داشت: به لحاظ ملاحظاتی که در خصوص بتن‌ریزی و سزن کراس اوور وجود دارد، تلاش می‌شود خسارت به تاسیسات وارد نشود، کار بهره‌برداری یکی دو هفته آینده صورت می‌گیرد.

,

شهردار مشهد با اشاره به احداث خط 3 نیز توضیح داد: خط 3 قطارشهری با سرعت سبقت می‌گیرد و نزدیک به 5 کیلومتر از آن حفاری شده و به زودی به باب‌الجواد(ع) می‌رسد.

,

مرتضوی خاطرنشان کرد: این امر به معنای مدیریت جهادی، مدیریت اقتصاد مقاومتی و مدیریت اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است.

,

وی ادامه داد: در شرایطی که رکود وجود داشت، مدیران رکود را به رونق تبدیل کردند و توقف را به حرکت مبدل کردند.

,

شهردار مشهد افزود: براساس آمار، صدور پروانه در سال 95 به نسبت سال 91 و 92 به میزان 60 درصد از حیث کمیت متراژ کاهش داشت، اما آب از آب تکان نخورد.

,

مرتضوی دو عامل امنیت و ایثارگری را علت توفیقات مذکور دانست و گفت: امنیتی که امروز در ایران اسلامی هست، در هیچ جای دنیا وجود ندارد، این امنیت به برکت روح بلند امام راحل(ره)، تدابیر ویژه مقام معظم رهبری و از خودگذشتگی ایثارگران و دستگاه‌های امنیتی و نظامی است.

,

وی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و بیان داشت: وی ره 100 ساله را یک شبه پیمود سر داد تا ملت سرافراز بماند، این امنیت با این رشادت ممزوج شده و بر خادمان شهر بهشت و دستگاه‌های اجرایی است که خدمت‌رسانی کنند.

,

شهردار مشهد با اشاره به روزهای نخست کاری خویش و شروع کار با بازدید از پروژه‌ها، عنوان کرد: از تقاطع شهید گمنام که عبور می‌کردم، یک لحظه تصویر 4 سال پیش را تصویر کردم، مقایسه که می‌کنم می‌بینم مدیران چه کاری که برای آبادانی آن انجام ندادند.

,

مرتضوی ادامه داد: خدایا تو شاهد باش که بنده کوچکترین خدمت‌گذار مردم در این رونق و توسعه کمترین نقش را ایفا کردم و مهم‌ترین نقشی را که توانستم ایفا کنم، اعتماد به مدیران لایق ابر سازمان شهرداری بود.

,

وی این خدمات را ماندگار برشمرد و گفت: آثار این اعمال به عنوان اقدامات پیش فرستاده‌ای است که تا دنیا دنیا است و مشهد مقدس پا برجاست، هزاران زائر و مجاور از آن استفاده و بهره‌برداری می‌کنند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه