اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خبر داد:

۸۴ درصد روستائیان همدان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند

۸۴ درصد روستائیان همدان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه ۸۴درصد جمعیت روستائیان استان تحت پوشش شرکت آبفا روستایی هستند خاطر نشان کرد: در بخش مدیریت مصرف تا کنون ۱هزارو ۴۰۰کنتور خراب تعویض شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی هاشمی در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه ۵۰۰میلیون دلار بودجه کل آب و فاضلاب روستایی کشور است افزود: در این راستا سال گذشته۳۶میلیارد و امسال نیز۳۰۰میلیون دلار به استان همدان اختصاص داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

مدیر عامل شرکت آبفا روستایی همدان در ادامه با بیان اینکه در مجتمع های آبرسانی ۱۹مجتمع در اولویت قرار دارد افزود: از این تعداد۸مجتمع آبرسانی به بهره برداری رسیده است .

,


وی اظهار کرد: در این راستا  ۱۱پروژه باقی مانده و پروژه های تک روستایی جدیدو یا تکمیل نشده سال گذشته در دست احداث است.

,
,

 

,

هاشمی  همچنین با تاکید بر اینکه روستاهایی که دچار بحران ، احتمال تنش آب و یا نیاز به عملیات عمرانی دارند در سالجاری در دستور کار قرار دارند.  عنوان کرد: این پروژه های تک روستایی و مجتمع های آبرسانی در سطح استان پراکنده هستند.

,


*کاهش آبرسانی سیار به روستا ها
وی  با اشاره به اینکه آبرسانی سیار در روستا ها به شدت کاهش یافته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰تا۲۵روستای کوچک بصورت سیار آبرسانی می شوند.

,
, *کاهش آبرسانی سیار به روستا ها,
,


وی همچنین بااشاره به میزان مصرف آب با بیان اینکه میزان مصرف آب به دلیل مجهز نبودن تمام منابع تولید آب به کنتور های اندازه گیری اظهار کرد:در این راستا میزان مصرف آب قابل اندازه گیری نیست به گونه ای که از طریق کارکرد پمپ ها و میزان تعمیرات انجام شده  مصرف آب را تخمین خواهیم زد.

,
,


*شدت افزایش مصرف آب در تابستان
مدیر عامل شرکت آبفا روستایی همدان با بیان اینکه در سه ماه تابستان پیک مصرف آب به شدت افزایش پیدا میکند گفت: از دلایل این افزایش مصرف را می توان اسکان های فصلی وگرم شدن هوا عنوان کرد.

,
, *شدت افزایش مصرف آب در تابستان,
,


وی  یکی دیگر از علت های افزایش مصرف آب را مصرف آب شرب در بخش های غیر خانگی برشمرد و افزود: در فصل برداشت و شستشو  محصولات کشاورزی نیز پیک مصرف آب افزایش پیدا میکند.

,
,

 

,

هاشمی با اشاره به  برداشت از مصرف  آب های زیر زمینی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد آب های زیر زمینی در بخش کشاورزی ،۷درصد در بخش شرب، و ۳درصد در صنعت مصرف می شود.

,


*۸۴ درصد روستائیان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه ۸۴درصد جمعیت روستائیان استان تحت پوشش شرکت آبفا روستایی هستند خاطر نشان کرد: در بخش مدیریت مصرف تا کنون ۱هزارو ۴۰۰کنتور خراب تعویض شده است.

,
, *۸۴ درصد روستائیان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند., ۸۴ ,
,


وی همچنین اضافه کرد: سر ریز مخارن از جمله گرفتن شکستگی ها و نشت آب از شبکه نیز  در دستور کار روزانه قرار دارد .

,
,


هاشمی در پایان از سامانه گزارشی۱۵۲۳خبر داد و اظهار کرد: مشترکین در صورت مشاهده هر گونه شکستگی لوله ،انشعبات غیر مجاز و یا حادثه درشبکه آبرسانی می توانند در ساعات اداری با اسن سامانه تماس حاصل کنند این در حالی است که  پس از بررسی نتیجه گزارش به مشترکین اعلام خواهد شد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه