اخبار داغ

ضرورت ورزش برای بانوان چیست؟

ضرورت ورزش برای بانوان چیست؟
زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع و مدیر خانه و مسئول نظم و تربیت کودکان خود، برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی، به ورزش نیازمند می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای دانشجو؛ یک جامعه سالم زمانی به تکامل مادی و معنوی خواهد رسید که از وجود زنان و مردان سالم و خداجو برخوردار باشد. زنان و مردانی که با عقل سالم و بدن سالم در راه خدمت به مردم و جلب رضایت پروردگار گام برمی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای دانشجو,

زنان جامعه ما برای موفقیت در کارهای اجتماعی خود و از همه مهمتر برای ایجاد یک محیط گرم در کانون خانواده، باید اول به فکر سلامتی خود باشند. چنین مادرانی هستند که با ایجاد محیط مناسب برای فرزندان و همسران خود، آنان را در کارهای اجتماعی، اخلاقی، آموزشی و غیره یاری می دهند و در نهایت یک جامعه سالم و عاری از هر گونه فساد اخلاقی و اجتماعی خواهیم داشت.

,

ورزش بانوان، مسئله‌ای مهم است که پیرامون آن بحثهای زیادی شده است.
ورزش برای بانوان به عنوان حرفه و شغل مطرح نیست، بلکه ورزش نوعی تفریح سالم است که زن نیز به عنوان یک فرد از اجتماع باید از آن بهره‌مند باشد.

,
,

خوشبختانه در نظام الهی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران با فراهم آمدن محیطهای سالم و مناسب آموزشی، اجتماعی، ورزشی و غیره برای خواهران، این عزیزان می توانند بدون دغدغه خاطر به فعالیت بپردازند و راه را برای پیشرفت خود در همه زمینه ها هموار نمایند.

,

 

,

 

,

من این نوع پوشش را دوست دارم

, من این نوع پوشش را دوست دارم,

مه لقا جام بزرگ متولد 1370 در همدان متولد شد وی فرزند بزرگ خانواده و در حال حاضر دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه بوعلی سینا همدان است .

,

وی با حجاب اسلامی خود بارها مورد تمجدید رسانه های جهان قرار گرفته است . و بارها عنوان کرده که من این نوع پوشش را دوست دارم  من حجاب را کاملا از خانواده یاد گرفتم و شناختم اما هیچ وقت اجباری از سوی خانواده نبوده من این نوع پوشش را دوست دارم و چون به این پوشش علاقه دارم  حتی اگر مشکلی هم در فعالیت ورزشی ام ایجاد می کرد مانعی نداشت. اما هیچ مشکلی هم برای رشته ورزشی ایجاد نمی کندوی مدال های متعددی چه در مسابقات داخلی و چه خارجی دارد.

,

 

,

وی در مورد سابقه  ورزشی خود گفته است: من قبل از تیراندازی در رشته بسکتبال فعالیت میکردم اما حالا به هیچ من حجاب را کاملا از خانواده یاد گرفتم و شناختم اما هیچ وقت اجباری از سوی خانواده نبوده و درپاسخ سوال

,

دوم شما باید بگویم که خوشبختانه به این شکل نیست اما اگر هم بود من این نوع پوشش را دوست دارم.

,

 

,

مه‌لقا جام بزرگ اولین ورزشکار ایرانی است که سهمیه المپیک لندن را گرفت. او همچنین نخستین زن ایرانی است که در ماده تفنگ بادی از فاصله ۱۰ متر، ایران را صاحب سهمیه کرد. او در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی مونیخ در سال ۲۰۱۰، برای اولین بار موفق به حضور در مرحله فینال شد و با قرار گرفتن در رده پنجم جهان، توانست ایران را صاحب سهمیه المپیک کند. در بازی‌ها با کسب ۳۹۱ امتیاز چهل و سوم و از دور رقابت‌ها حذف شد.

,

مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا با حضور 575 ورزشکار از 32 کشور آسیایی از پنجم دی ماه به میزبانی کشور هندوستان برگزار شد و 35 سهمیه المپیک در آن توزیع می شوند که در ادامه ر‌قا‌بت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا، مه لقا جام بزرگ موفق شد به مدال نقره تفنگ سه وضعیت بانوان برسد و سهمیه حضور در المپیک ریو را نیز به دست بیاورد وی پنجمین تیرانداز ایرانی است که جواز حضور در المپیک را می‌گیرد.

,

 

,

 

,

 وی در پاسخ به سوالات خبر نگار صدای دانشجو بیان کرد:

,

 

,

 بعد از شهادت شهید شمسی‌پور تیراندازی همدان در شوک کامل فرو رفته بود. وضعیت در هیئت تیراندازی بعد از این اتفاق چگونه بوده است؟

, بعد از شهادت شهید شمسی‌پور تیراندازی همدان در شوک کامل فرو رفته بود. وضعیت در هیئت تیراندازی بعد از این اتفاق چگونه بوده است؟,

بعد از شهادت شهید شمسی‌پور، دبیر هیئت تلاش کرد تا روند کاری هیئت لطمه نخورد. شرایط خاصی حاکم شده بود و مدیریت این فضا خیلی دشوار بود. صالح فریدی به عنوان دبیر هیئت سعی کرد فضا را مدیریت کند اما نبود رئیس هیئت سخت بود. امیدوارم رئیس هیئتی که دلسوز و حامی ورزشکاران باشد، مشخص شود. اینکه رئیس هیئت در بطن کار باشد خیلی مهم است. ویژگی بارزی که شهید شمسی‌پور داشت و کمک زیادی به هیئت می‌کرد. نمی‌توانم بگویم فردی جانشین او می‌شود اما امیدوارم مدیری در رأس کار هیئت قرار گیرد که دلسوز باشد. 

,

 

,

 

,

بعد از حضور در لندن و ریو، جام‌بزرگ به هت‌تریک المپیکی هم فکر می‌کند؟

, بعد از حضور در لندن و ریو، جام‌بزرگ به هت‌تریک المپیکی هم فکر می‌کند؟,

چراکه نه! تمام هدفم حضور مجدد در المپیک است. البته قبل از المپیک رویداد مهم بازی‌های آسیایی 2018 در پیش است. در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون خیلی بدشانس بودم اما با تمام توان برای 2018 برنامه‌ریزی می‌کنم و فقط برای کسب مدال به جاکارتا می‌روم.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه