اخبار داغ

اسماعیلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور:

آقای رحمانی! عملکرد مجموعه تحت امرتان را در حوزه اقتصاد مقاومتی تشریح کنید/ مشکل امروز فقدان مدیریت جهادی است

آقای رحمانی! عملکرد مجموعه تحت امرتان را در حوزه اقتصاد مقاومتی تشریح کنید/ مشکل امروز فقدان مدیریت جهادی است
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل امروز کشور ما فقدان مدیریت جهادی است، گفت: آقای رحمانی فضلی عملکرد مجموعه تحت امرتان را در عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی برای نمایندگان تشریح کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اسماعیلی در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد 96) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای رحمانی فضلی عملکرد مجموعه تحت امرتان را در عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی برای نمایندگان تشریح کنید که تا چه اندازه‌ای توانسته‌اید به مسئله اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مجلس در ادوار گذشته طرح سازمان عمران سواحل و دریا را تصویب کرده و به دولت ابلاغ شده است. سوال اینجاست که چرا از آن زمان تاکنون اساسنامه این سازمان تهیه و ارجاع نشده و مسئولیت سواحل شمالی و جنوبی کشور در دریای خزر و خلیج فارس بر عهده کیست؟ 

,

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در ارتباط با بحث دهیاران این بخش با شرایط سخت معیشتی مواجه هستند و به کارشان ادامه می‌دهند و بحث ثبات شغلی این قشر مهمترین دغدغه آنهاست و این مسائل در حالیست که ما در قانون برنامه ششم توسعه بحث جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ و مناطق روستایی را داریم. برای رفع نگرانی دهیاران در روستاها چه گام‌هایی برداشته‌اید؟

,

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های غیرقانونی موسسات مالی همچون ثامن‌الحجج، میزان، فرشتگان و غیره و همچنین پدیده شاندیز به اعتماد عمومی، نظام و کشور آسیب جدی وارد کرده است. در این زمینه وزارت کشور و نقش حاکمیتی و نقش نظارتی خود چه اقداماتی را انجام داده است و برای اینکه دوباره با تخلفات مشابه مواجه نشویم چه تمهیداتی اندیشیده شده است.

,

وی افزود: پرونده‌های انباشته شده از خواسته‌های به حق مردم و نمایندگان آنها پیرامون تقسیمات کشوری در وزارت کشور متوقف مانده است، چرا باید وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و امور استخدامی کشور پاسخ استعلامات را به موقع ندهند؟ مگر وزارت کشور متولی مطالعه، پیگیری و پیشنهاد ارتقاء در نظام تقسیمات کشوری نیست؟ 

,

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از مأموریت‌های وزارت کشور در برنامه پیشنهادی شما ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز است، آنهایی که از تمامی خدمات اجتماعی کشور استفاده می‌کنند و در مقابل استفاده از این خدمات هیچ پرداختی به دولت ندارند. چرا نباید این اتباع پرداختی داشته باشند؟ و این در حالیست که برای کارگر ایرانی 30 درصد حق بیمه پرداخت می‌شود. چرا نباید در این شرایط حساس کشور که داعش به کشور حمله می‌کند، هویت آنها معلوم شود؟ آیا دستگیری اتباع بیگانه و بازگرداندن آنها به نقطه صفر مرزی نتیجه بخش بوده است؟ اگر غیر از این بوده چرا راهکار مناسبی پیشنهاد نشده است؟ یکی از برنامه‌های شما کاهش آسیب‌های اجتماعی است، آیا شما توانستید آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهید؟ اگر نه راهکار پیشنهادی شما چیست؟ 

,

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت کشور برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر است برای هشدار می‌گویم که هر 3 پدیده برای اقتصاد کشور، اشتغال جوانان در سال اقتصاد مقاومتی تهدید است. آقای وزیر بگویید با کسب رای اعتماد از خانه ملت در کرسی وزارت کشور برای حل این مشکلات چه برنامه‌ای دارید؟

,

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای رحمانی فضلی! در برنامه پیشنهادی شما هیچ به بحث تمرکززدایی اشاره نشده است. بفرمایید که اختیارات لازم در این‌باره را چه زمانی به استانداران می‌دهید؟ امروز اگر استان شما نیاز به یک تنخواه داشته باشد وزارت کشور یک ریال پول ندارد و در مقابل سئوال شما خواهد گفت که باید از سازمان مدیریت پول بگیرم.

,

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ما کمبود منابع مادی و انسانی وجود ندارد بلکه مشکل کشور ما فقدان مدیریت جهادی است، مدیریتی که اخلاص داشته باشد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه