اخبار داغ

گزارش/

۹۰ درصد بشاگرد فاقد اینترنت و آنتن تلفن/ ده ها کیلومتر سفر برای شکار امواج

۹۰ درصد بشاگرد فاقد اینترنت و آنتن تلفن/ ده ها کیلومتر سفر برای شکار امواج
۹۰ درصد مردم بشاگرد فاقد اینترنت و انتن دهی مناسب تلفن همراه هستند این درحالی است که اهالی این شهرستان مجبورند برای دسترسی به امواج تلفن همراه و اینترنت ده ها کیلومتر را در کوه ها سفر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده ؛  ۹۰ درصد جمعیت شهرستان ۴۰ هزار نفری بشاگرد روستایی اند اما  این روستاهای  فاقد اینترنت و آنتن دهی مناسب خطوط تلفن همراه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,

عبدالله زاده یکی از اهالی روستای جگدان شهرستان بشاگرد گفت: روستای جگدان یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان بشاگرد است که با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر و در ۲۲ کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده ولی از نبود اینترنت رنج می برد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: برای برقراری یک کار اینترنتی باید مسافت ۲۲ کیلومتری را تا مرکز شهرستان طی کنیم که اینترنت سردشت ،مرکز شهرستان بشاگرد هم اکثریت مواقع  قطع یا سرعت آن بسیار کند است.

, باید مسافت ۲۲ کیلومتری را تا م,

این شهروند جگدانی با بیان اینکه عدم آنتن دهی خطوط تلفن های همراه اول و ایرانسل در روستاهای بشاگرد قربانیان زیادی تاکنون داشته است،افزود: زمانی که حادثه ای در روستاها رخ می دهد نمی توانیم اطلاع رسانی کنیم که باید جاده های خاکی صعب العبور را تا مرکز شهر طی کنیم.

,

عبدالله زاده اظهار کرد: در سال های گذشته به دلیل نبود اینترنت و عدم آنتن دهی خطوط تلفن های همراه اول یکی از جوانان روستای بخش گوهران برای برقراری یک تماس و دسترسی به اینترنت در مسیر روستا به مرکز شهرستان دچار حادثه شد.

,

برای کوچک ترین کار اینترنتی باید ۱۳۰ کیلومتر سفر کنیم

,

کمالی یکی از اهالی منطقه چهارده روستای بشاگرد بیان کرد: منطقه چهارده روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر فاقد اینترنت است و برای تماس هم با مشکلات فراوانی روبه رو می شویم.

,

کمالی در ادامه تصریح کرد: برای برقراری یک تماس ساده باید به بالای کوه ها برویم که اکثریت مواقع جوابگو نیست و یا باید هزینه های هنگفتی تا مرکز شهر بدهیم در حالی که مسئولان می توانند با اندکی تقویت سیگنال های تلفن های همراه مردم این مناطق را که نیاز ضروری به تلفن همراه دارند بهره مند کنند.

, لای کوه ها ,

وی با بیان اینکه مسئولان مردم روستاهای منطقه چهارده روستا را فراموش کرده اند و نسبت به مشکلات این روستاها بی توجه هستند، گفت: برای کوچک ترین کار اینترنتی از جمله پرداخت قبض و کار اداری باید مسیر ۱۳۰ کیلومتری را تا مرکز شهرستان طی کنیم که باید هزینه های هنگفتی را پرداخت.

, ید مسیر ۱۳۰ کیلوم,

این شهروند روستای دهیچ تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید برای رفع این مشکل اقدام جدی داشته باشند و روستاهای منطقه چهارده روستا را از محرومیت اینترنت خارج کنند زیرا نبود امکانات اولیه از جمله اینترنت باعث افزایش مهاجرت از روستاها می شود.

,

انتهای پیام/ی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه