اخبار داغ

"فرمانداری اصلاندوز"وعده محقق نشده نمایندگان مجلس!/چرا مساله ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان همچنان نافرجام مانده؟!

"فرمانداری اصلاندوز"وعده محقق نشده نمایندگان مجلس!/چرا مساله ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان همچنان نافرجام مانده؟!
موضوع ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان همچنان در هاله ای از ابهام قرارگرفته و مردم منتظر تحقق وعده نماینده مجلس هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،یکی از آرزوهای دیرینه و چندین ساله مردم اصلاندوز گشایش گمرک و شهرستان شدن است که تاکنون با وجود وعده‌های روی کاغذ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

اصلاندوز مغان در قسمت جنوب غربی شهرستان پارس آباد در استان اردبیل واقع شده که از شمال به رود ارس و مرز ایران و کشورجمهوری آذربایجان،از جنوب به شهرستان بیله سوار و گرمی،از شرق به بخش مرکزی شهرستان پارس آباد و بخش اسلام آباد و از غرب به شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی محدود است.

,

 

,

, ,

بخش اصلاندوز با مساحت580کیلومترمربع و تعداد 128 روستا و قشلاق در سرشماری سال1395، حدود 22هزار 502 نفرجمعیت دارد،اگر چه مهمترین ملاک برای ارتقاء واحدهای تقسیمات کشوری، جمعیت است. اما تبدیل بخش هایی با جمعیتی کمتر از اصلاندوز به شهرستان، این سوال را در ذهن متبادر می سازد که چرا علیرغم ظرفیت ها و پتانسیل های این بخش و جمعیت مناسب آن، مساله ارتقای این بخش به شهرستان همچنان نافرجام مانده است.

,

اما به‌رغم وعده‌های انتخاباتی و از طریق‌ تریبون‌های مختلف مبنی بر شهرستان شدن بخش اصلاندوز همچنان این منطقه با وعده‌ها روزهای خود را سپری می‌کند.

,

 

,

, ,

شکور پورحسین شقلان نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی پس از پیروزی در انتخابات سال گذشته در جمع مردم اصلاندوز به مساله چندین ساله ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان اشاره کرده و گفته بود:اولین برنامه کاری بنده در مجلس پیگیری فرمانداری اصلاندوز خواهد بود که امیدواریم این امر در این دوره تحقق یافته و شاهد رشد و آبادانی منطقه باشیم.

,

اصلاندوز با وجود ادارات و نهادهای مختلف از جمله سپاه ناحیه عشایری و مرکز آموزش مرزبانی شهید مدنی نیروی انتظامی،نزدیکی به منطقه آزاد ارس،هم مرز بودن با کشور آذربایجان،کمپ توریستی سازمان آب،تپه نادرشاه افشار معروف به تپه نادری،سدمیل مغان،گمرک،زمین های کشاورری آبی و دامداری و بیش از همه سکونت گاه 48 درصدی عشایر در سطح استان اردبیل هنوز به شهرستان تبدیل نشده است.

,

وجود پتانسیل های مستعد کشاورزی و دامی برای رونق فعالیت اقتصادی استان اردبیل و به تبع آن رونق اقتصادی کشور و همچنین موقعیت جغرافیایی بخش اصلاندوز از ظرفیت های مهم آن برای تبدیل شدن به شهرستان است.

,

 

,

, ,

تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان بر رفع مشکلات اقتصادی،حل معضل بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و تداوم پروژه ها با اختصاص ردیف بودجه جداگانه تاثیر بسزایی دارد.

,

آنچه در این جا قابل تامل است وعده های نمایندگان شهرستان های پارس آباد و بیله سوار برای تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان است و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره با این موضوع توانسته اند رای های بسیاری را برای خود جمع آوری کنند؛ اما می توان گفت سهم اصلاندوز از حداقل سه دوره مجلس چیزی جز وعده های محقق نشده نیست.

,

حال مردم مرزنشین اصلاندوز و مسئولان بخش منتظر تحقق وعده نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی بوده و برای آن لحظه شماری می کنند که امیدواریم امسال شاهد ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان باشیم و از این بلاتکلیفی چندساله رهایی یابیم.ان شاءالله

,

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه