اخبار داغ

گزارش/

تزریقات، سقف خدمات بیمارستان بشاگرد/ فوت مادر دو شهید در نتیجه محرومیت درمانی

تزریقات، سقف خدمات بیمارستان بشاگرد/ فوت مادر دو شهید در نتیجه محرومیت درمانی
تنها بیمارستان شهرستان بشاگرد از فقدان امکانات اولیه و کادر متخصص پزشکی رنج می برد این درحالی است که بانوی بشاگردی،و مادر دوشهید در اثر عقرب گزیدگی و کمبود امکانات اولیه پزشکی در یکی از روستاهای بخش گافر و پارامون جان خود را از دست داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ بشاگرد در عصری که برای بدترین بیماری ها هم داروهای موثری تولید شده است، به خاطر کمبود امکانات اولیه پزشکی قربانی می دهد.این شهرستان ۴۰ هزار نفری با یک بیمارستان فاقد امکانات اولیه اداره می شود و خدمات آن فقط به تزریق آمپول محدود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

مردم بشاگرد در صورت ابتلاء به کم اهمیت ترین بیماری مجبور هستند با وجود فقر مالی،با پرداخت هزینه های هنگفت برای درمان به شهرستان های مجاور سفر کنند و در آن شهر آواره کوچه و خیابان شوند.

,

سالیانه تعدادی از مادران باردار بشاگردی به علت نبود امکانات پزشکی، فقر مالی، و نداشتن دسترسی به شهر ها جان خود را ازدست داده و یا از دیدن نوزاد خود محروم می شوند.

,

یکی دیگر از عوامل ضعف بیمارستان های شرق استان هرمزگان، اعزام پزشکان جوانی است که تازه فارغ التحصیل شده اند و گاه تجربه و توانایی لازم برای مداوا را ندارند و بیشتر آنها برای گذارندن دوره ضمن خدمت به این منطقه اعزام می شوند که این امر بیشتر شبیه به بازی با جان مردم مظلوم منطقه بشاگرد و کسب تجربه برای فعالیت در شهر خود است.

,

عقرب زدگی دیگر عاملی است که سالیانه در بشاگرد قربانیان زیادی می گیرد. آمار گزیدگی توسط حیوانات سمی در این شهرستان به دلیل محیط کوهستانی بسیار بالاست و با این وجود هیچ تجهیزات پزشکی برای رسیدگی به بیمارن در این زمینه وجود ندارد.

,

وطن خواه، بانوی بشاگردی و مادر دو شهید، اهل روستای دهندر شنبه بخش گافر شهرستان بشاگرد تازه ترین قربانی عقرب گزیدگی در این منطقه است.

,

نزدیکان این بانوی بشاگردی، پس از عقرب گزیدگی او را به بیمارستان سردشت که در مرکز شهرستان واقع است رسانده که به دلیل نبود امکانات پزشکی لازم و دیر رسیدن به بیمارستان که باعث پخش سم در خون بیمار شده، پزشک مربوطه با تزریق آمپول ضد سم وی را به شهرستان میناب اعزام می کند.

,

با توجه به طی مسافت طولانی تا رسیدن به بیمارستان، و از کنترل خارج شدن حال بیمار این مادر بشاگردی در بیمارستان میناب جان خود را از دست می دهد.

,

از مسئولان مربوطه انتظار می رود با تجهیز بیمارستان های آماده در سطح بشاگرد از داغدار شدن خانواده ها جلوگیری کنند و نظارت بیشتری بر کار پزشکان حاضر در سطح شهرستان داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه