اخبار داغ

رکورددار پرتاب وزنه آسیا:

تغییر نگاه جامعه نسبت به معلولین نیازمند فرهنگ‌سازی است/ مسئولان به جای حمایت از ورزشکاران، تنها نظاره‌گر هستند!

تغییر نگاه جامعه نسبت به معلولین نیازمند فرهنگ‌سازی است/ مسئولان به جای حمایت از ورزشکاران، تنها نظاره‌گر هستند!
رکورددار پرتاب وزنه آسیا به نگاه منفی جامعه نسبت به معلولین اشاره و ضمن مقصر دانستن مسئولان در این خصوص گفت: تغییر نگاه جامعه به معلولین نیازمند فرهنگ‌سازی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطارنیوز، در کشور ما هم ورزشکاران معلول معرف حضور همه هستند، افتخارآفرینانی همچون رمضانعلی دولابی، ورزشکار نیشابوری که رکورددار آسیا است، شما را به خواندن گفتگو با این جانباز موفق نیشابوری دعوت می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عطارنیوز,

 

,

رمضانعلی دولابی متولد سال1348نیشابور است که در عملیات کربلای 5 از ناحیه مچ دست دچار نقص عضو شد و جانباز45درصد است.

,

 

,

وی در خصوص دلایل رفتن به جهه این گونه بیان می کند: الگوی بنده شهید عابدی بود؛ هنگامی که وی به شهادت رسید وظیفه خود دانستم که درهمان مقطع دبیرستان ترک تحصیل ودر جبهه های حق علیه باطل شرکت کنم.

,

 

,

وی ادامه می دهد: در سن نوجوانی در رشته های بستکبال و آمادگی جسمانی چندین دوره قهرمان استان شدم، بعد از جانباز شدن به لطف اطلاع رسانی بسیار ضعیف مسئولین و بی اطلاعی از وجود ورزش قهرمانی برای جانبازان و معلولین تا سال1382در هیچ مسابقه ای حضور نداشتم و از همان سال که متوجه وجود ورزش هایی برای جانبازان و معلولین شدم وارد عرصه رقابت شده و دوبار قهرمان دوی صدمتر کشور، ؛قهرمان مسابقات پرتاب وزنه کشور از سال1384تاکنون، رکورددار پرتاب وزنه در آسیا و قهرمان مسابقات آسیایی در سال1394 شدم.

,

 

,

دولابی در خصوص محدودیت در ورزش می گوید:  ورزش باید در خون انسان باشد، هنگامی که مجروح شدم تنها یک ماه نتوانستم ورزش انجام دهم و بعد از آن با وجود نقصی که در بدنم وجود داشت به طور حرفه ای و مرتب ورزش را شروع کردم و هیچ وقت نقص عضو را مانع ورزش کردن ندانستم.

,

 

,

وی با اشاره به این نکته که ورزش روحیه را تقویت می کند، گفت: با گذشت بیش از چهل سال از عمرم هنوز احساس جوانی و نشاط می کنم، ورزش باعث موفقیت می شود و اگر چند روز ورزش نکنم روحیه و نشاط خود را از دست می دهم.

,

 

,

دولابی گفت: متأسفانه سیاست وارد ورزش شده است و مدیران غیر ورزشی که بجای مدیر و مدبر بودن،تنها رئیس هستند، مدیریت سازمان های ورزشی را برعهده گرفته اند، علاوه بر اینکه دردی را درمان نمی کنند و با حاشیه سازی های بی جهت باعث سلب آرامش و عدم موفقیت ورزشکاران می شوند.

,

 

,

وی در خصوص نگاه جامعه به معلولین بیان کرد: مقصر مسئولین هستند، اگر با یک فرهنگ سازی درست نسل قدیم و جدید را بیشتر با هم آشنا می کردند هیچ وقت جامعه به این افراد به عنوان یک انسان ناقص نگاه نمی کرد و تا زمانی که در خصوص معلولین و جانبازان فرهنگ سازی درستی صورت نگیرد، نگاه جامعه تغییر نخواهد کرد.

,

 

,

دولابی در پایان گفت: شهر نیشابور با وجود جمعیت و امکانات کم با بیش از 30 نفر مدال آور جهانی در رشته جانبازان و معلولین در سطح جهان اول است، اما به هیچ عنوان امکانات این شهر مناسب نیست و مسئولین هیچ حمایت مالی از ورزشکار نمی کنند و بنده به عنوان یک قهرمان جهان در هر دوره، تمام هزینه های چندین میلیونی اردو را از جیب خودم پرداخت می کنم و مسئولین فقط نظاره گر هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه