اخبار داغ

تلنگری به مسئولان بافق؛

استقبال هفتگی هزار گردشگری از روستای شادکام بافق/نبود امکانات و نارضایتی اهالی شادکام

استقبال هفتگی هزار گردشگری از روستای شادکام بافق/نبود امکانات و نارضایتی اهالی شادکام
مردم روستای شادکام برای جذب گردشگر نیازمند توجه بیشتری از طرف مسئولین بافق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بافق خبر؛ روستای شادکام، روستایی که به‌عنوان یک مکان گردشگری، تفریحی، خوش آب‌وهوا که ازلحاظ مسافت به بافق نزدیک شناخته‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بافق خبر,

 در ایام تابستان و روزهای تعطیل مردم بسیاری به این منطقه می‌آیند تا از جاذبه‌های دیدنی این روستا استفاده کنند اما در این میان شاهد ناراحتی و نارضایتی اهالی روستا شده است که علت این امر را از دهیار و مسئول شورا جویا شدیم.

,

علی صالحی دهیار و محمدرضا دهقان مسئول شورا در این مورد توضیحاتی را دادند.

,

, ,

آنها از اینکه مردم برای تفریح و گردش به این روستا می‌آیند ابراز خوشحالی و خرسندی کردند و گفتند مردم شادکام مردمی مهمان‌نواز و مهمان‌دوست هستند اما بعضی از بی‌توجهی‌ها، رعایت نکردن نظافت، روشن کردن آتش زیر درختان، شکستن شاخ و برگ درختان و صدمه زدن به باغات و زمین‌های کشاورزی باعث دلخوری اهالی این روستا شده است.

,

مسئول شورای شادکام در این زمینه خاطرنشان کرد: هر هفته قریب به هزار گردشگر به این منطقه می‌آیند اما اینجا به خاطر نداشتن امکانات رفاهی کافی مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است که قسمتی از این مشکلات به این شرح است:

,

1. نبودن بودجه کافی برای احداث پارک با امکاناتی از قبیل وسایل بازی، سکو و آلاچیق برای اسکان مسافران و کاشت درخت در محدوده پارک که این کار باعث می‌شود مردم به باغ و مزارع کشاورزی اهالی روستا نروند.

,

2. نبودن زمین و یک مکان مشخص برای ساخت پارکینگ

,

, ,

3. نداشتن ماشین حمل زباله که در این مورد فقط یک ماشین زباله به روستای شادکام و قطرم داده‌شده اما این ماشین برای هر بارحمل زباله مبلغ 150 هزار تومان کرایه درخواست می‌شود که این مبلغ بنا به شلوغی منطقه و تولید زباله بیش‌ازحد و در توان دهیاری و شورا نیست و برای اینکه منطقه تمییز بماند خود مردم و اهالی روستا به‌صورت خودجوش و حتی با دادن جایزه به بچه‌ها این کار را بر عهده گرفتیم.

,

4. در این روستا یک مدرسه خالی و بدون استفاده وجود دارد و درخواست کردیم که آموزش‌وپرورش بافق یک سروسامانی به این مدرسه بدهد اما این امر تا الآن میسر نشده است اگر این مدرسه از این حالت بیرون بیاید برای اسکان و اردوهای دانش‌آموزی می‌توان استفاده کرد. همچنین از ارگان‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و محیط‌زیست درخواست همکاری و کمک بیشتری شده است.  بعد از سیل گذشته و خسارت‌هایی که به این روستا وارد شد فقط اداره راه و شهرسازی تجهیزات خود را یک روز در این منطقه مستقر کرد که کار زیادی جلو برده نشد، همچنین به خاطر مسدود شدن بعضی راه‌ها از جهاد کشاورزی درخواست یک بیل مکانیکی کردیم اما تا این لحظه این کار هم برای ما انجام‌نشده است و اما از محیط‌زیست درخواست شد که برای واگذاری زمین به طرح هادی کمک کنند زیرا این منطقه حفاظت‌شده است ومحیط‌زیست زمینی به مردم واگذار نمی‎کند و مردم برای خانه‌سازی مجبور می‌شوند زمین‌های کشاورزی و باغات را خراب کنند که این کار ضربه بزرگی به منطقه میزند؛ اما درخواست اصلی این است مردم زیادی از خانه‌های بومگردی استفاده می‌کنند و بیشتر مواقع پول نقد به همراه ندارند برای راه‌اندازی اینترنت و استفاده از دستگاه کارت‌خوان کمک و همکاری لازم را صورت گیرد.

,

و در آخر از مردم می‌خواهیم حتماً به همراه خود کیسه‌زباله داشته باشند تا زباله‌های خود را جمع و به منطقه قابل‌دسترسی بیاورند همچنین از آوردن غذاهای کنسروی جدا خودداری کنند چون این قوطی‌ها را در منطقه رها می‌کنند و جمع‌آوری و بازیافت آن‌ها به خاطر پخش شدن در منطقه سخت است در صورت امکان با خود پیک‌نیک بیاورند تا از آتش زدن درختان جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/م.ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه