اخبار داغ

یادداشت؛

کارنامه ضعیف دولتی‌ها در حوزه راهسازی «جغتای»

کارنامه ضعیف دولتی‌ها در حوزه راهسازی «جغتای»
توسعه محورهای مواصلاتی شهرستان جغتای، به جز در مقاطعی خاص، در باقی ادوار با غفلت‌هایی روبرو بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، توسعه راههای ارتباطی یکی از مهمترین و موثرترین مولفه های توسعه صنعتی و اقتصادی یک شهرستان به شمار می رود و از این رو عدم توجه به اقدامات زیرساختی در این زمینه، می تواند عقب ماندگی روزافزون یک منطقه را در پی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

 

,

ترانزیت کالا و خدمات، تردد گردشگران، رفت و آمد افراد متخصص، صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری، واردات مواد اولیه مراکز صنعتی، صدور تولیدات کارخانه های راهبردی و مهمی همچون فروکروم و سیمان و همچنین ارسال مواد معدنی شهرستان جغتای به مراکز بزرگ صنعتی در سرتاسر کشور و جهان، نیازمند توسعه بیش از پیش راههای ارتباطی این شهرستان زرخیز می باشد.

,

 

,

توسعه محورهای مواصلاتی، به جز در مقاطعی خاص از تاریخ شهرستان، در باقی ادوار با غفلت هایی روبرو بوده است، بی توجهی هایی که رفته رفته به چالش های اصلی پیش روی مردم زحمتکش این خطه تبدیل شده است.

,

 

,

عدم تعریض راه اصلی مواصلاتی شهرستان جغتای با سبزوار طی سالهای گذشته و همچنین وعده های محقق نشده در این زمینه، افکار عمومی را متوجه پروژه جاده جغتای- فرومد کرده است تا در صورت بهره برداری از آن در آینده ای نه چندان دور، امیدهای مردم برای خروج شهرستان جغتای از بن بست به واقعیت مبدل شود.

,

 

,

این راه ارتباطی که در فاز اول آن فاصله ۱۴ کیلومتری روستای دستوران تا روستای کهنه کلید خورده بود، پس از شش سال معطلی و رفت و آمد مسئولان، برای چندمین بار متوقف شده است، پروژه ای که می توان از آن به عنوان یکی از تکه های اصلی پازل راه جغتای- فرومد برای اتصال جغتای به اتوبان تهران- مشهد نام برد.

,

 

,

شهرستان جغتای برای تحقق آینده صنعتی و تجاری خود و ایجاد زمینه های اشتغال برای جمعیت رو به رشد و تحصیل کرده خود باید به ساخت این محور مواصلاتی توجه ویژه ای داشته باشد؛ چراکه در غیر اینصورت، این شهرستان با انبوه جوانان مهاجر به کلانشهرها برای تصدی شغل مناسب روبرو خواهد شد، واقعیتی که هم اکنون نیز با حجم قابل توجه و ملموسی در جریان می باشد.

,

 

,

در حوزه راههای روستایی نیز انتظارات از بخش دولتی بیش از آن چیزی است که تا امروز محقق شده است، چراکه راه ارتباطی برخی روستاهای شهرستان که به نوعی از قدمت کمتری برخوردار بوده و جدید محسوب می شوند، کماکان خاکی بوده و از حداقل استانداردها نیز بی بهره مانده است.

,

 

,

دو روستای زور زمند و روستای جبله نو از جمله موارد فوق الذکر هستند که به نوعی به دستاویز نامزدهای انتخاباتی ادوار مختلف نیز تبدیل شده اند و در آستانه هر انتخابات وعده هایی برای آسفالت آنها داده می شود و بعد از گذشت مدتی، بدست فراموشی سپرده می شوند.

,

 

,

انتظار می رود تا مسئولان دولتی با تمرکز بر توسعه همه جانبه راههای ارتباطی در شهرستان جغتای، فرصت توسعه را از این خطه مستعد با پتانسیل های، انسانی، کشاورزی، دامپروری و صنعتی نگیرند و امید نسل های آینده را به یاس مبدل نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه