اخبار داغ

کمبود مجتمع تفریحی مناسب در بوشهر / شهرداری: قادر به ساخت مجتمع تفریحی و تجاری نیستیم

کمبود مجتمع تفریحی مناسب در بوشهر / شهرداری: قادر به ساخت مجتمع تفریحی و تجاری نیستیم
در طول سال چندین بار به دیگر استان‌ها می‌رویم و یکی از برنامه‌های ما استفاده از شهربازی در این شهرها است و از آنجایی که روز به روز شاهد اضافه شدن بازی های کامپیوتری در مجموعه های تفریحی هستیم، خلاء این شهربازی ها و مجتمع های تفریحی در بوشهر بیشتر احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ یکی از جاذبه های گردشگری هر شهر که باعث جذب گردشگر می شود اماکن تفریحی، آداب، میراث فرهنگی، شیوه‌های حکومتی، اجناس و محصولات شهرها می باشد که گرشگران را در فواصل مختلف سال به خود جذب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

اما این امکانات و شرایط تفریحی و گردشگری پیش از اینکه برای گردشگران قابل استفاده باشد باید برای شهروندان آن شهر فراهم شود، چرا که اولویت اصلی استفاده از امکانات تفریحی و گردشگری برای شهروندان همان شهر است.

,

به طور طبیعی هر شهر و حتی روستاها جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی و محصولات مخصوص به خود را دارد اما مسئله ای که امروزه بحث برانگیز است وجود مکان های تفریحی و سرگرمی برای عموم مردم است که این مهم را در همه شهرها نمی توان یافت و متاسفانه شهر بوشهر با تمام جاذبه های گردشگری، اماکن تفریحی در سواحل، بازار ماهی فروشان و میراث فرهنگی  که دارد از اماکن تفریحی و سرگرمی خوبی برای شهروندان برخوردار نیست.

,

شهربازی و مجتمع های تفریحی سرپوشیده به عنوان یکی از خواسته‌های دیرینه مردم بوشهر مطرح بوده است ولی متاسفانه یک شهربازی در شان مردم بوشهر تاکنون راه‌اندازی نشده است و امکانات تفریحی بوشهر به چند پارک بادی و نهایتا چرخ و فلک عظیم در حال ساخت واقع در کنار ساحل محدود می‌شود.

,

از آنجایی که بوشهر در بسیاری از فواصل سال در گرما به سر می برد، از این رو برای پرکردن اوقات فراغت اقشار مختلف از کودک و خردسال گرفته تا جوانان و بزرگسالان به طوری که گرما و بعضا هوای سرد شهروندان را در گردش و تفریح آزرده خاطر نکند ضروری است تا مجمتع و شهربازی های سرپوشیده ای در سطح ایجاد شود تا کسانی که تمایل به بازی و گردش و خرید در این اماکن را دارند و یا به خاطر شرایط آب و هوایی قادر به قرار گرفتن در فضای آزاد نیستن در این مکان ها اوقات فراغت خود را سپری کنند.

,

, ,

به منظور پیگیری ایجاد فضای سرپوشیده تفریحی در شهر بوشهر به سراغ معاون اجرایی شهرداری بوشهر رفتیم و در این خصوصی با وی صحبت کردیم که در ادامه می خوانیم.

,

شهرداری بوشهر قادر به ساخت مجتمع تفریحی و تجاری نیست

, شهرداری بوشهر قادر به ساخت مجتمع تفریحی و تجاری نیست,

عبدالرسول رمضانی معاون اجرایی شهرداری بوشهر در پاسخ به سئوال خبرنگار سپاس مبنی بر ایجاد اماکن سرپوشیده تجاری و تفریحی در بوشهر اظهار کرد: در حال حاظر شهرداری بوشهر قادر به ساخت چنین مجموعه ای نیست اما از بخش خصوصی برای ساخت مجتمع های تجاری و تفریحی استقبال می شود.

,

وی افزود: بخش خصوصی در خیابان امام(ره) بوشهر روبروی خیابان توحید، در حال ساخت مجتمعی است که به گفته سازنده آن یکی از قسمت های این مجتمع، را به مجموعه تفریحی اختصاص داده است.

,

بر اساس این گزارش، شهرداری بوشهر برنامه های خود را بر روی شهربازی های سر باز متمرکز کرده است، اگر چه وجود شهربازی های پیشرفته سر باز در بوشهر ضروری است اما اگر نگاهی به فضاهای تفریحی گذشته بیندازیم خواهیم دید که با ایجاد فضاهای کوچک با امکانات محدود، بوشهر پیشرفت چندانی نسبت به شهرهای دیگر نکرده است اما این موضوع را نمی توان نادیده گرفت که ایجاد دهکده گردشگری در بوشهر یکی از فضاهای ایجاد شده تفریحی است که در حال حاظر بهره مندی از آن ممکن نیست.

,

, ,

در طول سال چندین بار به دیگر استان‌ها می‌رویم و یکی از برنامه‌های ما استفاده از شهربازی در این شهرها است و از آنجایی که روز به روز شاهد اضافه شدن بازی های کامپیوتری در مجموعه های تفریحی هستیم، خلاء این شهربازی ها و مجتمع های تفریحی در بوشهر احساس می شود از این رو امیدواریم مسئولان استان و شهر بوشهر برای ایجاد شهربازی در بوشهر تلاش جدی‌تری داشته باشند.

,

یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد مجمتع تفریحی در بوشهر، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است که باید جذابیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران برای ساخت شهربازی سرپوشیده در بوشهر فراهم شود تا در آینده نزدیک شاهد تحقق این خواسته دیرینه مردم باشیم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه