اخبار داغ

حواشی جلسه پایانی شورای چهارم گرگان؛

احداث زیرگذر در نهارخوران رای نیاورد/ آکواریوم نهارخوران بزرگترین آکواریوم خاورمیانه نیست!

احداث زیرگذر در نهارخوران رای نیاورد/ آکواریوم نهارخوران بزرگترین آکواریوم خاورمیانه نیست!
آخرین جلسه رسمی علنی شورای چهارم گرگان با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاسرو؛ سیصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر دوره چهارم گرگان با حضور اکثر قریب به اتفاق اعضا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پاسرو,

حسین ربیعی نطق پیش از دستور این جلسه را قرائت کرد و گفت: یکی از مهم ترین دستورات خداوند به ما بندگان وفای به تعهد است که از بندهای مهم روابط بین الملل نیز محسوب می شود، عضو شورا شدن نیز همینطور است ولی متاسفانه دیده می شود برخی عضویت در شورا را راهی برای رسیدن به آرزوها می دانند و به فکر منافع خود هستند که این ظلم به مردم است.

,

وی دوره چهارم شورای شهر گرگان را پرچالش خواند و افزود: سه سال از عمر این دوره در راستای حذف و یا ماندگاری شهردار گذشت و فرصت رسیدگی به مشکلات شهر و لوایح نبود هر چند خروجی شهرداری نسبت به سایر دوره ها بیشتر بود.

,

ربیعی خاطرنشان کرد: ما در انتخابات طرح های زیادی از آکواریوم مدرن تا هتل نهارخوران و ایجاد راه موازی تا آوردن هواپیمای اسقاطی جهت رستوران را مطرح کردیم اما امروز لایحه ای از طرف شهردار به شورا ارسال شده که در هیچ یک از وعده های ما نبود.

,

این عضو شورای چهارم که منتخب مردم در شورای پنجم نیز است، ادامه داد: لایحه ی جدید شهردار احداث زیرگذر اتومبیل رو در وسط نهارخوران در مقابل سایت همکلاسی با عمق حداقل 6متر است، مگر چه اتفاقی افتاده که ما نهارخوران را که برند گرگان است را با اجرای این زیرگذر نابود کنیم اگر بحث تله کابین و ترافیک بعد از آن است آیا راه دیگری وجود ندارد؟

,

وی که به عنوان عضو لیست حامیان شهردار در دوره پنجم نیز در شورا حضور دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری تمام مراحل را طی کرده و اکنون لایحه را به شورا فرستاده است، ما بعلت حفظ محیط زیست رای نمی دهیم اما جالب است آنانکه زیرگذر گلشهر را خیانت می دانستند امروز تمام قد از لایحه جدید حمایت می کنند

,

ربیعی تأکید کرد: امروز مردم از ما قبل از هر اقدامی اجرای آکواریوم، تله کابین، شهربازی و هتل نهارخوران را خواستارند اما باید قبل از هر چیز حل موضوع ترافیک سه راهی گلشهر تا نهارخوران را در دستور کار قرار دهیم که بهترین راه آن تحداث راه های جدید در موازات خیابان نهارخوران است.

,

جرجانی عضو دیگر شورا بود که در این خصوص گفت: فکر نمی کنم هیچگونه چالشی در اکوسیستم نهارخوران ایجاد شود، قرار است فضایی ایجاد شود که هم تفننی هم اقتصادی و هم تجاری است و منافاتی با اکوسیستم ندارد.

,

در ادامه لایحه زیرگذر اتومبیل رو نهارخوران به شورا گذاشته شد و موافقین و مخالفین نظرات خود را بیان کردند و در نهایت لایحه رای نیاورد.

,

دومین لایحه احداث زیرگذر عابرپیاده در نهارخوران بود که این لایحه  نیز مورد مباحثه در شورا قرار گرفت.

,

فائزه عبدالهی نظر خود را اینگونه بیان کرد: جاذبه های گردشگری را در مکان های دیگری غیر از نهارخوران نیز می شود ایجاد کرد به پیاده ها بیشتر از سواره ها باید بها بدهیم و بنده با بردن پیاده ها به زیر زمین مخالف هستم.

,

علی اصغر یوسفی نیز طرح اولیه آکواریوم را متفاوت از آکواریومی دانست که به مردم قول داده شد و گفت از این قضیه متاثر هستم و به شدت با آکواریوم با این مختصات مخالف هستم.

,

صفرعلی پایین محلی موضع سرسخت تری گرفت و افزود: زمان عوام فریبی گذشت دفعه بعد انتخابات شورا برعکس می شود و لیست جواب نمی دهد، آکواریوم قرار بود بزرگترین آکواریوم خاورمیانه شود اما طرح پیشنهادی دو در یک است که نظیر آن در منازل هم یافت می شود! این بنرها عوام فریبی بود.

,

جرجانی پاسخ داد: اینکه بنرها عوام فریبی بود جمله ای است که در شان و شخصیت شورا نیست، موارد بنرهای تبلیغاتی قابلیت اجرایی داشتند و در این باره به شما تذکر می دهم.

,

ناصر گرزین در ادامه سعی کرد به حواشی پایان دهد و گفت: وقتی خودمان را مسلمان می دانبم نباید غیبت کنیم و به دیگران نیز تهمت بزنیم ان شالله در عمل پیرو آزادگان باشیم، در شورا هر فردی مستقل است و صاحب نظر و اینجا محل تضارب آراست.

,

وی افزود: اگر نسبت به پروژه ای انتقادی دارید که نباشد بگویید جایگزین مناسب آن چیست؟ باید پروژه اصلاحی بدهیم نه اینکه به طور کلی پروژه ها را حذف کنیم.

,

در نهایت این لایحه(زیر گذر عابر پیاده در نهارخوران) نیز با مخالفت اکثریت اعضا رای نیاورد.

,

طبق اعلام رئیس شورا دو پروژه تکمیل فرهنگسرا و ساختمان شهرداری منطقه سه نیز از سوی فرمانداری گرگان برگشت خورد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه