اخبار داغ

امام جمعه خور:

تقوا و مخالفت با هوای نفس دو شرط ورود به بهشت است

تقوا و مخالفت با هوای نفس دو شرط ورود به بهشت است
امام جمعه خور گقت: هرکس که از خدا بترسد یا به عبارتی تقوا داشته باشد و با هواهای نفسانی مخالفت کند جایگاهش بهشت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرخور، امام جمعه خور در جلسه درس اخلاق شنبه شب ها در جوار امامزاده سید داود(ع)، بهشت و راه های ورود به آن را از دیدگاه روایات و قرآن کریم تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرخور,

حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد وارد شدن به بهشت را از خواسته های اولیای خدا عنوان کرد و افزود: انبیا و اولیای خدا مرتب از خداوند تقاضای بهشت داشتند، خداوند در قران از زبان حضرت ابراهیم در آیه ٨۵ سوره شعرا آورده که خدایا مرا وارد بهشت کن.

,

وی افزود: یاد خدا همیشه در دل ما باشد، همیشه به خدا امیدوار باشیم و هیچ وقت منفی بافی نکنیم، اگر به خدا خوش بین باشیم خدا هم برای ما خوب رقم می زند.

,

این استاد درس اخلاق شرط ورود به بهشت را از نگاه قرآن دوچیز معرفی کرد و افزود: خداوند در آیه 40 و 41 سوره مبارکه نازعات می فرماید«واما من خاف مقام ربه و نهی النفس عن الهوی»، یعنی هرکس که از خدا بترسد یا به عبارتی تقوا داشته باشد و با هواهای نفسانی مخالفت کند جایگاهش بهشت است.

,

وی تصریح کرد: چند گروه از انسان ها هستند که وارد بهشت می شوند، اولین مصداق مومنان هستند کسانی که ایمان به خدا و کتاب و بهشت و جهنم دارند، کسانی که بر حق پایداری می کنند و دومین دسته از کسانی هستند که انقلابی می مانند.

,

حجت الاسلام مهدی نژاد پرهیزکاران، نیکان و ابرار، مخلصان، مهاجران در راه خدا، رزمندگان، خداترسان، توبه کنندگان، اطاعت کنندگان، پیشگامان در کار خیر، راستگویان و صابران را از دیگر افرادی که به بهشت وارد می شوند عنوان کرد و افزود: هر کس این صفت ها را داشته باشد می تواند وارد بهشت شود.

,

وی با اشاره به خصوصیت های درب های بهشت گفت: بهشت هشت درب دارد که روی هر درب سه جمله «لااله الا الله»، «محمدرسول الله» و «علی ولی الله» نوشته شده است.

,

امام جمعه خور افزود: تفسیر جمله دیگری که بر درب اول بهشت نوشته شده این است که برای هرکاری راهی است و راه زندگی چهار مسیر دارد، هرکس غیر از این مسیر ها برود زندگی راحتی ندارد، اولین مسیر قناعت است، هرکس قناعت داشته باشد زندگی راحتی دارد.

,

وی حق گویی را راه دیگر کسب زندگی راحت عنوان کرد و افزود: بیرون کردن کینه از دل و نشست و برخاست با انسان های اهل خیر موجب کسب زندگی راحت می شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد تصریح کرد: این همه پرونده های دادگاه و طلاق های زیاد برای این است که مسیر درست را نشناخته و به بیراهه رفته ایم اما باید بدانیم استفاده از آیات و روایات در زندگی باعث عاقبت بخیری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه