اخبار داغ

دبیر کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس:

عدم تطبیق روند بررسی صلاحیت وزرا با آیین‌نامه مجلس/مخالف نماها مانع بررسی صحیح صلاحیت‌ها می‌شوند

عدم تطبیق روند بررسی صلاحیت وزرا با آیین‌نامه مجلس/مخالف نماها مانع بررسی صحیح صلاحیت‌ها می‌شوند
دبیر اول کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روش بررسی صلاحیت وزرا با آیین نامه داخلی مجلس منطبق نیست که تذکرات لازم دراین خصوص داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح محلات در خصوص روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای کابینه دوازدهم گفت: در بحث بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس دو ایراد کلی وجود دارد که در جای خود باید به آنها دقت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

, ,

عدم تطبیق روند بررسی صلاحیت وزرا با آیین‌نامه مجلس/برنامه وزرا با برنامه ششم توسعه انطباق ندارد

, عدم تطبیق روند بررسی صلاحیت وزرا با آیین‌نامه مجلس/برنامه وزرا با برنامه ششم توسعه انطباق ندارد, عدم تطبیق روند بررسی صلاحیت وزرا با آیین‌نامه مجلس/برنامه وزرا با برنامه ششم توسعه انطباق ندارد, عدم تطبیق روند بررسی صلاحیت وزرا با آیین‌نامه مجلس/برنامه وزرا با برنامه ششم توسعه انطباق ندارد,

وی ادامه داد: یکی از ایراداتی که تذکرات لازم درخصوص آن داده شده است و در برخی موارد نیز شکل قانونی به خود گرفته است؛ عدم انطباق روش بررسی صلاحیت وزرا با آیین نامه داخلی مجلس است و شخصا اعتقاد دارم در پاره‌ای از موارد آیین نامه مجلس رعایت نمی‌شود.

,

سلیمی، با اشاره به عدم انطباق برنامه‌های ارائه شده‌ی وزرا با برنامه ششم گفت: بر اساس گزارش‌های معاونت نظارت مجلس، برنامه وزرا در بسیاری از مواقع با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد و این برنامه ها در حال رای آوری و رای گیری در مجلس است که موجب وهن مجلس شده است.

,

شعر خوانی و روند سخنان وکلا در تایید یا رد وزرا در شأن مجلس نیست

, شعر خوانی و روند سخنان وکلا در تایید یا رد وزرا در شأن مجلس نیست, شعر خوانی و روند سخنان وکلا در تایید یا رد وزرا در شأن مجلس نیست, شعر خوانی و روند سخنان وکلا در تایید یا رد وزرا در شأن مجلس نیست,

این نماینده مجلس با اشاره ضعف عملکرد مجلس و نمایندگان در بحث موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی بیان کرد: محتوای مخالفت و موافقت در مجلس دچار افت شده است و این موضوعی است که رئیس مجلس نیز آن را تایید کرده است و مجلس از نظر محتوا مخالفت و موافقت‌ها و اسناد و مدارک قوی نیست. 

,

وی با اشاره به شعرخوانی نماینده ها در جلسات رای اعتماد به وزرا، گفت: شعر خوانی در صحن مجلس در موافقت و یا مخالفت با وزرا در شأن مجلس نیست.

,

مخالف‌نماها مانع بررسی صحیح صلاحیت‌ها می‌شوند/برخی موافقت‌ها در حد چاپلوسی است

, مخالف‌نماها مانع بررسی صحیح صلاحیت‌ها می‌شوند/برخی موافقت‌ها در حد چاپلوسی است, مخالف‌نماها مانع بررسی صحیح صلاحیت‌ها می‌شوند/برخی موافقت‌ها در حد چاپلوسی است, مخالف‌نماها مانع بررسی صحیح صلاحیت‌ها می‌شوند/برخی موافقت‌ها در حد چاپلوسی است,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی وجود عده‌ای مخالف نما را مانع از بررسی صحیح صلاحیت‌ها دانست و افزود: متاسفانه عده‌ای مخالف نما در صف مخالفان وزرا ثبت نام می‌کنند و به جای مخالفان و در زمان قانونی برای مخالفت در موافقت با وزیر صحبت می‌کنند و این فضا نشان می‌دهد مجلس جدیت و تبحر لازم برای رای اعتماد را ندارد.

,

سلیمی تصریح کرد: این به این معنی نیست که تمام نماینده‌ها و کل مجلس دچار این اشکال است ولی در مجموع چنین ایراداتی وجود دارد و متاسفانه برخی موافقت‌ها نیز در حد چاپلوسی پیش می رود که این موضوع اصلا در شأن مجلس نیست.

,

استارت بی‌تعهدی کابینه دوازدهم از جلسات کسب رای اعتماد/وزرای پیشنهادی اولین لابی‌گری‌ها را در مجلس رقم زدند

, استارت بی‌تعهدی کابینه دوازدهم از جلسات کسب رای اعتماد/وزرای پیشنهادی اولین لابی‌گری‌ها را در مجلس رقم زدند, استارت بی‌تعهدی کابینه دوازدهم از جلسات کسب رای اعتماد/وزرای پیشنهادی اولین لابی‌گری‌ها را در مجلس رقم زدند, استارت بی‌تعهدی کابینه دوازدهم از جلسات کسب رای اعتماد/وزرای پیشنهادی اولین لابی‌گری‌ها را در مجلس رقم زدند,

این نماینده مجلس دهم، دومین ایراد مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را انتشار و لو رفتن اسامی نمایندگان موافق و مخالف وزرا دانست و بیان کرد: متاسفانه برخی از اخبار مجلس که باید سری نگه داشته شود امروز به راحتی در دسترس افراد قرار گرفته است. نام افرادی که در موافقت و مخالفت وزرا ثبت نام کرده‌اند باید محرمانه و مخفی بماند ولی متاسفانه اسامی به بیرون درز کرده تا جایی که از وزرات خانه‌ها با نمایندگان تماس می‌گیرند و در برخی موارد نیز وزارت خانه‌ها در حال ارسال مقاله برای نمایندگان هستند که این مورد را تنها در این دوره شاهد هستیم.

,

اشتباه تکراری در انتخاب وزرای جدید/ بی‌برنامگی کابینه پیر دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد

, اشتباه تکراری در انتخاب وزرای جدید/ بی‌برنامگی کابینه پیر دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد, اشتباه تکراری در انتخاب وزرای جدید/ بی‌برنامگی کابینه پیر دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد, اشتباه تکراری در انتخاب وزرای جدید/ بی‌برنامگی کابینه پیر دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد,

وی همچنین در واکاوی وزرای پیشنهادی دولت برای کابینه دوازدهم گفت: ۹ نفر از وزرا در سمت خود ابقاء، ۵ وزارت خانه به معاونین وزرای سابق واگذار، یکی از وزرا نیز هنوز معرفی نشده و برخی از وزارت خانه‌ها نیز به افرادی که در دولت حضور داشتند واگذار شده است و در کل می‌توان گفت تغییر معنا داری را در کابینه جدید شاهد نیستیم و کابینه دوازدهم همان کابینه قبل است که اتفاقا از نظر میانگین سنی نیز پیرتر شده است.

,

سلیمی ادامه داد: از نظر برنامه نیز برنامه‌های وزرای جدید با برنامه‌های وزرا در دولت قبل تفاوت خاصی ندارد و در کل می‌توان گفت شاهد کابینه‌ای فعال‌تر، چابک‌تر و دانشمندتر نسبت به دولت قبل نیستیم ضمن این که کابینه جدید در رویکردهای اساسی همانند برون‌رفت از رکود، حل مشکل اشتغال و حل مشکل نقدینگی موجود در بازار برنامه خاصی ندارد و برنامه دقیق وزرا در این خصوص مشخص نیست.

,

انتشار اخبار ضد و نقیض از درون دولت/بیماری طیب‌نیا تایید نشده است

, انتشار اخبار ضد و نقیض از درون دولت/بیماری طیب‌نیا تایید نشده است, انتشار اخبار ضد و نقیض از درون دولت/بیماری طیب‌نیا تایید نشده است, انتشار اخبار ضد و نقیض از درون دولت/بیماری طیب‌نیا تایید نشده است,

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رفت که وزرایی که در دولت قبل رای اعتماد قوی تری از مجلس کسب کرده بودند در این دوره نیز حضور داشته باشند، اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه شاهد معرفی افراد ضعیف تر در لیست وزاری پیشنهادی هستیم که دولت باید در این خصوص شفاف سازی کند. از سویی اخبار ضد و نقیضی از درون دولت منتشر می‌شود که در نوع خود عجیب است؛ به عنوان مثال در دولت عنوان شده بود آقای طیب‌نیا به علت بیماری قلبی از ادامه کار با دولت دوازدهم منصرف شده است حال آنکه مشاور آقای طیب‌نیا این موضوع را تایید نکرده است.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر تناقض گویی‌های داخلی دولت به شدت افزایش پیدا کرده که این موضوع به وحدت داخلی دولت آسیب خواهد زد و امیدواریم تیم دولت یک تیم یکپارچه تری شود؛ چراکه هر چه تیم یکپارچه تر باشد در امر خدمت رسانی بهتر عمل می کند. امیدواریم دولت در دور دوم فارغ از مباحث سیاسی بتواند پرشتاب‌تر خدمت کند.

,

نبود یک اقتصاددان در کابینه جدید؛ پاشنه آشیلی که حامیان روحانی هم به آن معترف‌اند

, نبود یک اقتصاددان در کابینه جدید؛ پاشنه آشیلی که حامیان روحانی هم به آن معترف‌اند, نبود یک اقتصاددان در کابینه جدید؛ پاشنه آشیلی که حامیان روحانی هم به آن معترف‌اند, نبود یک اقتصاددان در کابینه جدید؛ پاشنه آشیلی که حامیان روحانی هم به آن معترف‌اند,

این نماینده مجلس با اشاره به وجود مشکلات متعدد اقتصادی در کشور گفت: متاسفانه با وجود مشکلات متعدد اقتصادی یک اقتصاددان در تیم دولت دوازدهم نداریم و این نقصی است که حتی کارشناسان هم‌سو با دولت نیز روی آن تاکید دارند و این یک مشکل بزرگ و اساسی است و امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

,

سلیمی با اشاره به لزوم همپوشانی برنامه وزرای پیشنهادی ادامه داد: ارکان اقتصادی دولت بایستی با یکدیگر هم‌راستا باشند و تصمیماتشان نباید سخنان دیگروزرا را نقض کند.

,

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم هماهنگی بیش از پیش تیم اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید با یکدیگر هم سو باشند تا بتوانند تیم اقتصادی دولت را به نتیجه برسانند. وگرنه، تیم اقتصادی دولت دچار تشتت در تصمیم‌گیری خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه