اخبار داغ

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد:

مسجد بهترین بستر برای حل آسیب های اجتماعی است

مسجد بهترین بستر برای حل آسیب های اجتماعی است
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد اظهار کرد: ارتباط مسجد و متولیان آن با خانواده ها در هر محل و نظارت و سرکشی های مستمر آنها میتواند از ایجاد آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرفرهنگ؛ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مسجد بهترین بستر جهت گسترش فرهنگ اسلامی است و توجه به این ظرفیت می تواند زمینه ساز نشر ارزش ها و مفاهیم اسلام ناب محمدی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرفرهنگ,

محسن رستگاری افزود: در برنامه ریزی ها بایستی ظرفیت و مسئولیت کلان مسجد و متولیان آن مدنظر قرار گیرد اما امروزه متاسفانه بسیاری از مساجد تبدیل به نمازخانه شده و صرفا به اقامه نماز محدود شده است.

,

وی تاکید کرد: لازم است با برنامه ریزی صحیح و جذب حداکثری و حضور جوانان، کارکردهای  فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی و حتی اقتصادی آن احیا شود.

,

رستگاری اظهار کرد: مسجد امروزه میتواند بهترین بستر حل مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد. همچنین ارتباط مسجد و متولیان آن با خانواده ها در هر محل و نظارت و سرکشی های مستمر آنها میتواند از ایجاد آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

,

وی بیان داشت: عملکرد صحیح متولیان مسجد، بکارگیری جوانان در برنامه های مسجد و اهمیت دادن به ظرفیت و شور و هیجان جوانان از جمله مهمترین عوامل جذب جوانان در مسجد است.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: از نکات مهم در تحقق مسجد طراز اسلامی و آبادانی خانه های خدا، برنامه ریزی برای تمام اقشار مسجدی است. از نوزاد تا کهنسال، خانم ها و آقایان، از بیسواد تا باسواد، فقیر و غنی، باید در برنامه های مسجد مد نظر قرار گیرند.

,

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در پایان بیان کرد: ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد ، امید است با تامل بیشتر در موضوع مسجد و ظرفیت های گسترده آن ، همه مسلمین و مومنین با اتحاد و همدلی زمینه ساز تحقق مساجدی آباد و در طراز اسلام ناب محمدی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه