اخبار داغ

فرماندار طرقبه شاندیز:

میزان بیکاری در طرقبه شاندیز بیش از 7 درصد است

میزان بیکاری در طرقبه شاندیز بیش از 7 درصد است
فرماندار طرقبه شاندیز با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی نیاز به هماهنگی بیشتر داریم تا از معضل بیکاری خارج شویم افزود: البته باتوجه به آمار بیکاری در کشور، میزان بیکاری بیش از 7 درصدی در طرقبه شاندیز آمار خوبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه‌نیوز، سید حسن حسینی فرماندار طرقبه شاندیز شب گذشته در جمع مدیران اصناف و اتحادیه‌های شهرستان اظهار کرد: دولت در راستای چرخاندن اقتصاد اقداماتی را انجام داده تا ثروت از بخش دلالی خارج و در بخش‌های تولیدی و صنعتی برای اشتغال‌زایی به‌کارگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز, .,

 

,

وی افزود: این موضوع خروج ثروت از بخش دلالی فرآیندی طولانی دارد که آثار مشهودی خواهد داشت و ورود پول و سرمایه از در بخش‌های تولیدی و اشتغال نیاز به کنترل تورم برای رونق کسب‌وکار دارد.

, .,

 

,

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به اهمیت راه‌اندازی واحد کسب‌وکار با سرمایه اندک در راستای اشتغال‌زایی گفت: اصناف در معرض مستقیم ارباب‌رجوع هستند و باید برای نهادینه‌سازی رضایت اجتماعی در مراجعه‌کنندگان و اعتمادسازی تلاش داشته باشند.

, .,

 

,

وی افزود: برابر آمار حجم زیادی از دانش آموزان اشتیاق به ادامه تحصیل در رشته‌های علوم تجربی و علوم انسانی دارند و مشاغل فنی و حرفه‌ای به دلیل سختی‌هایی که دارد مورد اقبال قرار نگرفته است و این در حالی است که از 600 هزار نفر ثبت نامی در رشته تجربی 30 هزار نفر در رشته‌های مطلوب پذیرفته می‌شوند و سایرین جایگاه دلخواه را به دست نمی‌آورند لذا باید در هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای تلاش شود.

, .,

 

,

حسینی تصریح کرد: این موضوع کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار بایستی مورد اهتمام ویژه باشد بر همین اساس اصناف در ورود این افراد به عرصه‌های اشتغال سهم و تأثیر قابل‌توجهی دارد.

, .,

 

,

وی ضمن تأکید بر این مطلب که امسال به‌عنوان سال تولید و اشتغال و توجه به اقتصاد مقاومتی نیاز به هماهنگی بیشتر داریم تا از معضل بیکاری خارج شویم افزود: البته با توجه به آمار بیکاری در کشور، میزان بیکاری بیش از 7 درصدی در طرقبه شاندیز آمار خوبی است.

, .,

 

,

فرماندار طرقبه شاندیز ساماندهی وضعیت شهرک‌های صنعتی و خدماتی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز به لحاظ مؤلفه‌های شهری و به لحاظ آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی وجود مشاغل مزاحم در شهرها معضل آفرین است و شهرداری‌ها در حال پیگیری برای انتقال مشاغل مزاحم از داخل شهرها به فضایی در کنار شهرها هستند.

, .,

انتهای پیام/

, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه