اخبار داغ

آیت الله خاتمی:

انقلاب درگیر جنگ تمام عیار فرهنگی است

انقلاب درگیر جنگ تمام عیار فرهنگی است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: 38 سال از انقلاب ما می گذرد و با این همه توطئه ها انقلاب بزرگ ما مثل سرو قامت کشیده ایستاده است، اما اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصرفرهنگ؛ مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) یزد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرفرهنگ,

آیت الله سید احمد خاتمی در این مراسم با  اشاره به مقام والای شهیدان گفت: در هر مقطعی که انقلاب نیاز به یک بارش معنویت داشت شهدا به مدد این ملت آمدند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دیدیم کسانی در خانه ملت با یک بیگانه سلفی گرفتند، بعضی هم به جای اینکه این حرکت را محکوم کنند گفتند یک چیز عادی است، یا سهل انگاری بوده، در صورتی که نه سهل انگاری بوده و نه یک امر عادی بلکه تمسخر ارزش های یک ملت بود. عکس سلفی با یک بیگانه یعنی تکریم و تجلیل او، این فضا فضای خوبی نبود. یک مرتبه شهید حججی آمد و خون پاک این جوان برای این کشور مانند باران رحمتی بود.

,

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: هر زمان که انقلاب نیاز به آبیاری این چنینی داشت شهدا به میدان آمدند. مثلاً زمانی که شهدای غواص دست بسته را آوردند کشور غرق در معنویت شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: قطعاً این انقلاب را که خون دویست هزار شهید پای آن ریخته شده دست عنایت خدا اداره می کند.

,
,

وی با اشاره به طراحی های استکبار برای مقابله با انقلاب اظهار کرد: دشمن از اول انقلاب آنچه برای از پا درآوردن انقلاب ها در جهان تجربه کرده بود، اینجا پیاده کرد اما اثری در انقلاب ما نگذاشت. جنگ 8 ساله چیز کمی نبود، اما به فضل الهی ملت ایران این جنگ را پشت سر گذاشت.

,

آیت الله خاتمی گفت: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) که جنگ نرم فرهنگی شروع شد، رهبر انقلاب ابتدا بحث تهاجم فرهنگی، سپس شبیخون فرهنگی و نهایتاً ناتوی فرهنگی را مطرح کردند. آن روز بعضی ها نمی فهمیدند اما امروز جوانان ما آن را به خوبی در موبایل ها، سایت ها و فضای مجازی لمس می کنند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: 38 سال از انقلاب ما می گذرد  و با این همه توطئه ها انقلاب بزرگ ما مثل سرو قامت کشیده ایستاده است، اما اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار فرهنگی است.

,

وی بیان داشت: تمام انقلاب ها یک زمان اوج دارد و هر چه از آن نقطه فاصله می گیرند از شور و هیجان انقلابی کاسته می شود. سابقه ندارد 38 سال از انقلابی بگذرد و هنوز شور روزهای اول حاکم باشد.

,

خاتمی حضور 73 درصدی مردم در انتخابات گذشته را مصداق بارز زنده بودن انقلاب دانست و گفت: در دنیا بین 40 تا 50 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت می کنند اما مردم ما با حضور 73 درصدی خود ثابت کردند این انقلاب زنده است.

,

آیت الله خاتمی گفت: انقلاب ما اکنون به دو فرهنگ مقاومت و فرهنگ شهادت نیازمند است.

,

وی با اشاره به جریان ایستادگی مردم در مقابل رژیم پهلوی گفت: فرهنگ ایستادگی و مقاومت در مسیر حق فرهنگ نجات بخش است و ما آن را در سرنگونی رژیم شاه تجربه کردیم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در جنگ تحمیلی نیز ملت ایران آنقدر مقاومت کرد تا صدام جنایتکار عقب نشست. صدامی که طبق آمار رسمی در سی و اندی سال بیش از یک میلیون انسان را به خاک و خون کشیده بود.

,

وی اذعان داشت: البته ما یک تجربه دیگر هم داشتیم و آن تجربه مذاکره بود. بنده مذاکره کنندگان را امین می دانم، قصد خدمت داشتند اما خروجی مذاکرات این بود که ما نیروگاه اراک را از بین بردیم و در آن سیمان ریختیم، به تمام آنچه بر عهده ایران بود عمل کردیم اما آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد.

,

آیت الله خاتمی گفت:  برجام پذیرفته شد به شرط اینکه تحریم نباشد اما اخیراً سنا و کنگره با رای کم سابقه و تنها با سه مخالف تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کردند.

,

وی تأکید کرد: فرهنگ مقاومت فرهنگ نجات ما است. باید در مقابل زیاده خواهی دنیای استکبار بایستیم. ما با مقاومت دشمن را سر جای خود می نشانیم، چرا که از مذاکره نتیجه ای نگرفتیم.

,

خاتمی گفت: البته مقاومت هزینه دارد، این شهدای عزیز هزینه این مقاومت ما هستند.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: فرهنگ دومی که نجات بخش انقلاب است فرهنگ شهادت است. باید بدانیم شهادت باختن نیست، شهادت معامله با خداست.

,

وی تأکید کرد: فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ ایثار، یعنی جان خود را فدای خدا کردن. این فرهنگ بود که کشور را به امنیت رساند و 38 سال است که دشمن را پشت مرزهای ما نگه داشته است.

,

خاتمی گفت: در طول این 38 سال اگر لحظه ای آمریکا می توانست حمله کند این کار را می کرد اما این فرهنگ شهادت بود که آمریکا را زمین گیر کرد و انشاالله این فرهنگ همچنان این کشور را حفظ خواهد کرد.

,

وی هدف از برگزاری مجالس یادبود شهدا را بیعت با آن‌ها دانست و اظهار کرد: شهدای عزیز ما تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون راه شما را که راه دین و ارزش های اسلامی است ادامه خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه