اخبار داغ

جهت خدمات دهی به زائران اربعین؛

شهرستان مهدیشهر دو موکب اسکان و تغذیه در کربلا برپا می کند

شهرستان مهدیشهر دو موکب اسکان و تغذیه در کربلا برپا می کند
مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر، از افزایش موکب های اربعین این شهرستان به دو موکب خبر داد و گفت: امسال علاوه بر موکب تغذیه، موکب اسکان را نیز در شهر کربلا برپا می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر علی پارسا مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: امسال طبق مصوبه تمام موکب هایی که در ایام اربعین از ایران در عراق برپا می شوند، باید دارای شناسنامه باشند و در خارج از سیستم موکبی برپا نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: از شهرستان مهدیشهر نیز دو موکب اسکان و تغذیه را برای برپایی در کربلا معرفی کردیم که شناسنامه دار شدند و تفاهم نامه در این زمینه نیز بسته شده است.

,

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه در اربعین سال گذشته موکب تغذیه را داشتیم و امسال موکب اسکان به تعداد موکب های این شهرستان اضافه شده است، افزود: نام هر دو موکب اسکان و تغذیه "امام زمان(عج)" می باشد.

,

پارسا محل موکب تغذیه را همانند سال گذشته در محل پشت تل زینبیه و روبروی خیمه گاه حسینی در کربلا بیان کرد و ادامه داد: برای موکب اسکان نیز در حال رایزنی با طرف های عراقی و سفارت هستیم تا در نزدیکی حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) محلی برای موکب بگیریم.

,

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر ظرفیت موکب اسکان را 3500 نفر اعلام کرد و گفت: در موکب تغذیه نیز روزانه 9 هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام تهیه و بین زائران توزیع می شود.

,

وی اضافه کرد: در کنار موکب تغذیه، موکب نانوایی و پخت نان محلی سنگسری را هم همانند سال گذشته داریم که روزانه حدود 3 هزار قرص نان پخت خواهد شد و از هم اکنون دستگاه نانوایی و حدود 20 تن آرد موکب نانوایی تهیه شده است. 

,

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر بیان کرد: اداره موکب هیئت امنایی است و در هر موکب 5 نفر هیئت امنا هستند، خادمان موکب نیز مشخص شدند و در مجموع بیش از 50 نفر خادم در موکب ها فعال خواهند بود.

,

پارسا در خصوص نحوه جمع آوری کمک های مردمی به این موکب ها، اظهار کرد: برای جمع آوری وجوهات نقدی دو حساب بانکی مجزا برای هر موکب افتتاح شده که شماره حساب آن در آینده اعلام می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: حرکت بزرگی که امسال در بحث جمع آوری کمک های غیر نقدی در نظر داریم، به این نحو است که از ابتدای محرم چادرهایی را در جلوی مساجد و هیئت های عزاداری برپا می کنیم تا مردم کمک هایشان را ارائه کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه