اخبار داغ

دهیار روستای احمدآباد:

تحقق مهاجرت معکوس شهر به روستا در احمدآباد بیارجمند/لازمه ماندگار شدن در روستاها اشتغال پایدار است

تحقق مهاجرت معکوس شهر به روستا در احمدآباد بیارجمند/لازمه ماندگار شدن در روستاها اشتغال پایدار است
دهیار روستای احمد آباد با اشاره به مهاجرت معکوس شهر به روستا در احمدآباد بیارجمند گفت: با تخصیص وام های کم بهره برای ایجاد اشتغال جوانان این روستا در عرصه کشاورزی و دامداری بیش از گذشته شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا در این خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد منصوری دهیار روستای احمد آباد در گفتگو با نسل شاهوار با اشاره به مهاجرت معکوس از شهر به روستا در احمدآباد بیارجمند اشتغال گفت: اگر در آمار جوانان روستاهای اطراف احمد آباد بررسی داشته باشید می بینید که تنها روستایی که جمعیت جوان آن نه تنها از روستا به شهر مهاجرت نکرده است بلکه حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز داشته ایم روستای احمدآباد است، جمعیت جوان این روستا زیاد است و این در حالی است که جمعیت جوان روستاهای اطراف به شهرها مهاجرت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

وی علت مهاجرت معکوس جوانان به روستای احمدآباد را پتانسیل های این روستا از جمله 13 حلقه چاه کشاورزی و بیابان های وسیع اطراف روستا برای دامداری، گوسفند داری و شترداری عنوان و اظهار کرد: مهم ترین مشکل پیش روی روستای احمد اشتغال نیروی جوان این روستا است که اگر وامی با بهره کم برای اشتغال زایی جوانان روستا در عرصه های دامداری و کشاورزی در نظر گرفته شود تا حد زیادی مشکل بیکاری جوانان روستا را حل خواهد کرد و جوانان نیز با کسب درآمد حاصل از کار و فعالیت خود به زندگی در روستا امیدوار شوند.

,

دهیار روستای احمد آباد شغل اصلی مردم روستای احمدآباد را کشاورزی و دامداری عنوان کرد و افزود: گندم، جو و خاکشیر از محصولات پاییزه و فلفل، خربزه، هندوانه، پنبه و آفتابگردان از محصولات کشاورزی روستای احمدآباد در فصل بهار است که توسط کشاورزان کشت می شود.

,

منصوری با تاکید بر مهارت آموزی بانوان روستای احمدآباد بیان کرد: پایین بودن سطح آگاهی و مهارت آموزی بانوان روستایی یکی دیگر از مشکلات این روستا بود، از طرفی به دلیل مسافت طولانی تا شهر امکان شرکت بانوان روستایی در کلاس های توانمندسازی و مهارت آموزی رشته های مختلف میسّر نیست.

,

وی ادامه داد: از همین رو دو دوره کلاس آموزش خیاطی رایگان ویژه بانوان برای توانمندسازی بانوان روستا برگزار شد تا علاوه بر انجام کارهای دیگر مانند کشاورزی، دامداری و باغداری مهارتی دیگر هم آموخته باشند و ضمن افزایش سطح آگاهی و توانمندی بانوان باعث اشتغالزایی آنان نیز شود.

,

دهیار روستای احمد آباد با بیان اینکه توجه و اهتمام ویژه به مشاغل خانگی می تواند یکی از راه حل های مشکل بیکاری باشد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا کارگاه خیاطی ویژه بانوان و دختران روستای احمدآباد ایجاد کنیم تا ضمن ایجاد اشتغالزایی برای بانوان کمک خرجی هم برای زندگی آنها باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه