اخبار داغ

نخاله های ساختمانی در نظرآباد ساماندهی نمی شود

نخاله های ساختمانی در نظرآباد ساماندهی نمی شود
هنگامی که در برخی از جاده های منتهی به شهر نظرآباد تردد می کنیم گاهی به کوهی از نخاله های ساختمانی برخورد می کنیم که در جاده ها و زمین های اطراف تخلیه شده و صحنه جالبی در نظر مسافران و افراد در گذر باقی نمی گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه، صنعت ساخت وساز یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی هر جامعه به شمار میرود. این صنعت سالانه حجم عظیمی از مواد خام هر کشور را مصرف و در مقابل مقدار زیادی ضایعات و نخاله ساختمانی تولید می کند. بویژه این موضوع در کشور ما به علت پایین بودن عمر مفید ساختمانها که بین۲۰ تا ۳۰ سال است تشدید گردیده، این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته عمر مفید هر ساختمان بیش از ۱۰۰سال میباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

یکی از عمده ترین آلاینده های محیط زیست که جزء لاینفک زندگی انسان محسوب میشوند، مواد زائد ساختمانی است . امروزه با پیشرفت علوم، تکنولوژی تولید و مدیریت مواد زائد جامد نیز بسیار دگر گون شده است . عدم استفاده مجدد از نخاله های ساختمانی نه تنها دور ریختن منابع بازگشت پذیر به چرخه طبیعت است، بلکه هدر دادن سرمایه های ملی محسوب می شود.

,

یکی از بهینه ترین برنامه ها در مدیریت نخاله های ساختمانی، بازیافت آن هاست؛ به لحاظ صرفه جویی های اقتصادی و فواید محیط زیستی که دارد باید مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد . تحقیقات نشان میدهد که ۴۰ درصد از سنگ دانه ها و ۸۰ درصد از ریزدانه های موجود در نخاله ها را میتوان در تولید بتن به کار برد اما متاسفانه این اقدام آن طور که از شواهد امر پیداست در البرز و در شهرستان نظرآباد جدی گرفته نمی شود و همچنان مدیریت سنتی در شهرها حاکم است.

,

متأسفانه نخاله های ساختمانی این روز ها در نظرآباد بسیار زیاد شده و  مسئله دفع نخاله های ساختمانی نیز مشکل ساز شده است و این نخاله ها در اطراف خیابان و در حاشیه جاده ها تخلیه می‌شود و مسئولین شهرداری نیز هیچ توجهی به آنها ندارند و این بسیار تاسف بار است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه