اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی استان:

ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در آذربایجان غربی با بهره گیری از صنعت کشت گلخانه ای

ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در آذربایجان غربی با بهره گیری از صنعت کشت گلخانه ای
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۵ میزان کشت گلخانه ای در استان ۳۲/۷۸ هکتار بوده برای ۳۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به وضعیت گلخانه داری در استان آذربایجان غربی و اهم اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰۵ واحد گلخانه ای در استان وجود دارد که تعداد ۷۲ واحد به مساحت ۲۱٫۳۷ هکتار به صورت خاکی و ۳۳ مورد در سطح ۱۱٫۴۱ هکتار به صورت هیدورپونیک فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی در خصوص تولید سالانه این واحدها افزود: ۴ هزار و ۶۰۰ تن انواع سبزی و صیفی جات، ۸۳ تن توت فرنگی، ۲۸۰ هزار شاخه گل بریده رز، ۲ میلیون گلدان گل و گیاه آپارتمانی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوته نشاء گیاهان دارویی، یک میلیون و ۲۳۰هزار اصله نهال پایه های رویشی از جمله تولیدات گلخانه های این استان است.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، بهره وری حداکثری از ظرفیت های داخلی و حمایت جدی از کشت های متراکم برای افزایش و تثبیت تولید در فصول سال در مناطق مختلف کشور را از  سیاستهای جهاد کشاورزی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد .

,

وی، گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۵ میزان کشت گلخانه ای ۳۲/۷۸هکتار بوده برای ۳۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

,

کریم زاده، با اشاره به هزینه احداث هر متر مربع گلخانه در استان نیز افزود: هزینه احداث هر متر مربع گلخانه بسته به نوع سازه و تجهیزات می تواند از ۲۰۰ هزار تومان در متر مربع تا ۷۰۰ هزار تومان در متر مربع باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: از جمله سیاست های تشویقی جهادکشاورزی برای کشت های گلخانه ای، معرفی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات احداث ، تجهیز، بازسازی و نوسازی گلخانه بوده و ضمنا کلیه هزینه های مربوط به سوخت ، آب و برق گلخانه ها به نرخ کشاورزی حساب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه