اخبار داغ

همایش ائمه جماعات:

عمق نفوذ شهادت شهیدحججی در دل جوانان و مساجد قابل مشاهده است

عمق نفوذ شهادت شهیدحججی در دل جوانان و مساجد قابل مشاهده است
رئیس مرکز امور مساجد استان تهران گفت: سردار سلیمانی و نیروهای وی به یک پدیده الهام‌بخش نه فقط برای کشور ما بلکه برای اسلام تبدیل شده‌اند. این شخصیت سلحشور نماد وفا، بصیرت و سرافرازی سلمانیان زمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از  تهران نیوز ، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس مرکز امور مساجد استان تهران، در همایش ائمه جماعات استان تهران در روز جهانی مسجد در مجتمع امام خمینی (ره) اظهار داشت: عمق نفوذ شهادت شهید حججی در دل جوانان، خانواده‌ها و مساجد قابل مشاهده است، در چند روز اخیر در همه جا صحبت از این شهید است، زبانزد شدن شهید حاجی مرهون اخلاص ایشان است، امروز ما تصمیم گرفتیم این مراسم را فضای ایثار و مقاومت برگزار کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی گفت: سردار قاسم سلیمانی و بچه‌های وی به یک پدیده الهام‌بخش نه فقط برای کشور ما بلکه برای اسلام تبدیل شده‌اند. این شخصیت سلحشور نماد وفا، بصیرت و سرافرازی سلمانیان زمان است.

,

رئیس مرکز امور مساجد استان تهران ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی حلقه وصل شهدای دفاع مقدس با نسل کنونی است، پیوند خجسته و مبارکی که از دل این پیوند، شهدای مدافع حریم و حرم به جهان بشریت و اسلام تقدیم می‌شود.

,

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان داشت: عمق استراتژیک و راهبردی نظام جمهوری اسلامی را می‌توانید در این شخصیت مشاهده کنید، بچه‌های حاج قاسم نه فقط از ایران بلکه از همه کشورهای اسلامی هستند.

,

وی افزود: نسل کنونی نسل که جمع سالم بین عزت و ایستادگی در برابر کفار است و شهیدحججی نمونه بارز این سخن است.

,

رئیس مرکز امور مساجد استان تهران در ارتباط با اقدامات صدا و سیما تصریح کرد: نگاه مسجدی رئیس سازمان صدا و سیما برای ما مفید و مهم است، تاسیس قرارگاه مسجد در سازمان صدا و سیما اقدام ارزشمندی بود.

,

حجت‌الاسلام علی‌اکبری یادآور شد: سال گذشته به محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدیم، آن جا هم بار دیگر جامعه ما به وجود این رهبر عزیز افتخار کردند. ما دوباره اهمیت مسجد و ظرفیت‌هایش را از زبان رهبر انقلاب شنیدیم.

,

وی اضافه کرد: نگاه ما به آن جلسه غیر از عواطف و احساسات، در حقیقت دریافت نقشه راه عمران و آبادانی مساجد بود.

,

رئیس مرکز امور مساجد استان تهران تشریح کرد: جایگاه رفیع امام جماعت که رهبر معظم انقلاب، ما را همکاران خودشان خطاب کردند.مساجد باید همچون هسته مقاومت فرهنگی باشند و به سرپناهی برای مردم تبدیل شوند.

,

حجت‌الاسلام علی اکبری بیان کرد: دشمنان می‌خواهند مساجد ما را از کار بیندازند، اگر مسجد از گفتمان و رویکرد انقلابی که همان آرمان‌های روشن اسلام ناب است خالی شود، دشمن‌پسند می‌شود، دشمنان از این‌گونه مساجد ترسی ندارند، نگرانی دشمن از مساجدی است که در برابر حیله‌های دشمنان می‌ایستد و مبارزه می‌کنند.

,

وی افزود: مسجد باید برقرار باشد، یعنی سه وعده در آن نماز خوانده شود و گاهی هم درب آن بر روی مشتاقان گشوده شود، برقرار بودن مسجد را با لطافت خاصی ایشان بیان کردند، از سال گذشته تا الان اقداماتی انجام شده است. برنامه‌های راهبردی اول و دوم ما طبق همین فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده است، ما برهمین اساس، برنامه سوم را مبتنی بر همین فرمایشات تنظیم کرده‌ایم.

,

رئیس مرکز امور مساجد استان تهران اذعان کرد: این رهنمودها باید در دل برنامه‌ها بنشیند و هر مسجدی برای خودش طبق همین قواعد برنامه‌ریزی کند، ما باید برای مساجد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم، سازماندهی ائمه جماعات در محلات و نواحی در دستور کار ما هست، در بخش‌هایی مثل خادمان و امناء نیز طراحی‌هایی در دستور کار است.

,

حجت‌السلام علی اکبری ادامه داد: در بخش فرهنگ‌سازی نیز ما باید همین رویکرد را داشته باشیم و بعد فرهنگی مساجد را تقویت کنیم، حرکت به سمت معارف قرآنی و نهج‌البلاغه باید با قوت پیگیری شود. مهندسی افکار عمومی بر محور افکار مسجدی مسئله‌ای می‌باشد که در دست اقدام است.

,

وی عنوان کرد: تدابیر خوبی را برای ارتقاء مدیریتی مسجد اندیشیده‌ایم تا مساجد از نظر حقوقی و مالی به صورت شفاف و تمیز باشند. در ارتباط با هماهنگ‌سازی دستگاه‌های انقلابی باید جدی‌تر حرکت کنیم. ما باید از ظرفیت دستگاه‌های گوناگون بیش از قبل استفاده کنیم.

,

رئیس مرکز امور مساجد استان تهران اظهار کرد: هتک حرمت‌ها در مسجد الاقصی ادامه دارد و از حرکات تخریبی آن‌ها همه باخبر هستند اینجاست که روز جهانی مسجد و سالگرد تخریب مسجد الاقصی به چشم می‌آید.

,

حجت‌الاسلام علی اکبری بیان کرد: برای نابودی رژیم صهیونیستی روزشمار گذاشتیم و وجود شهدای مدافع حرم این نوید را می دهد که آن روز نزدیک است

,

او گفت: روز جهانی مسجد باید در سطح بین‌الملل بزرگ داشته شود از وزارت خارجه سازمان فرهنگ و ارتباطات سپاه قدس مجمع تقریب مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و سازمان‌های بین‌المللی دعوت می‌کنم وبیرخانه ای تشکیل شود که این روز مانند روز قدس در پهنه گسترده‌تری بزرگ داشته شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه