اخبار داغ

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی:

۳۱ درصد واحدهای صنعتی آذربایجان غربی در حالت رکود هستند/ نبود توجیه اقتصادی اصلی ترین دلیل رکود صنعتی

۳۱ درصد واحدهای صنعتی آذربایجان غربی در حالت رکود هستند/ نبود توجیه اقتصادی اصلی ترین دلیل رکود صنعتی
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی گفت: از میان ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در این استان، ۷۲۰ واحد در حالت راکد یا نیمه فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛معصوم علی اکبری در گفت و گو با اروم نیوز گفت: در حال حاضر ۷۲۰ واحد صنعتی از ۲هزار و ۴۰۰ واحد ثبت شده در آذربایجان غربی در حالت رکود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

وی افزود: این تعداد ۳۱ درصد واحدهای صنعتی استان از نظر تعداد و ۱۱ درصد از نظر سرمایه گذاری در حالت راکد یا نیمه فعال هستند که بیشتر آن ها مربوط به کارگاه های کوچک احداث شده در دهه شصت است.

,

وی، با اشاره به اهم دلایل راکد یا نیمه فعال شدن واحد های صنعتی، افزود: از مهم ترین دلایل این اتفاق می توان به تسهیلات موجود در زمان احداث آنان اشاره کرد که اکنون به دلیل تحولات تکنولوژیک و مرور زمان ادامه فعالیت آن ها فاقد توجیه اقتصادی شناخته می شود.

,

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با اشاره دیگر مشکلات در حوزه واحدهای صنعتی این استان، تصریح کرد: سوءمدیریت در واحدهای صنعتی، رکود صنعت به دلیل رکود بازار و کاهش تقاضا، فرسودگی ماشین آلات و پایین بودن تکنولوژی مورد استفاده، واردات غیررسمی و نیز انعطاف واحدها از دیگر دلایل راکد شدن واحدهای صنعتی در آذربایجان غربی به شمار می روند.

,

وی، همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر واحدهای تعطیل استان مربوط به محصولات کانی غیرفلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی ها، پوشاک، محصولات فلزی و فابریکی، ساخت منسوجات و ماشین آلات برقی و صنعتی، میلمان و سایر مصنوعات، ساخت فلزات اساسی، چوب و محصولات چوبی، وسایت نقلیه موتوری و پوشاک می باشند.

,

علی اکبری، از تشکیل کیمته امنیت کارگری خبر داد و افزود: این کمیته با هدف رسیدگی به مشکلات کارگری واحد های دارای مشکل تشکیل شده که مصوبه آن جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

,

وی، تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف رسیدگی به مشکلات نقدینگی، دیون معوق بانکی، مشکلات مربوط به امور مالیاتی، تامین اجتماعی و مشکلات مربوط به قطعی برق و گاز مصرفی با دعوت از دستگاه ها، سازمان های مربوطه و شرکت های خدمات رسانی ۱۸۹ جلسه در طول سال ۹۵ تشکیل داده است.

,

علی اکبری با اشاره به ابلاغ برنامه ای جهت احیای ۷هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در سال ۹۵ از سوی وزارت متبوع در راستای اجرای بهینه طرح رونق تولید، گفت: در راستای این طرح در سال جاری نیز برنامه ریزی جهت احیای ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال و نیز ۶هزار طرح سزمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و نوسازی ۵هزار طرح صنعتی انجام شده و اجرای آن در سال جاری انجام خواهد شد.

,

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۱۵۲۱ نفر در واحدهای صنعتی تعطیل شده در حال فعالیت بودند. این آمار نشان دهنده اشتغال اسمی واحدهای مذکور برای ۲ شیفت کاری است.

,

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح رونق تولید استان شاهد احیای ۵۰ واحد تولیدی بودیم که این امر منجر به اشتغال ۹۳۶ نفر شد. البته افزایش ظرفیت تولید ۹۹ واحد صنعتی با اشتغال ۶هزار و ۶۰۱ نفر نیز از نتایج اجرای این طرح به شمار می رود.

,

علی اکبری بااشاره به ایجاد واحد های تولیدی و صنعتی جدید، افزود: در پی این امر در سال گذشته ۱۱۸ واحد صنعتی جدید با اشتغال حدود یک هزار و ۳۰۸ نفر وارد چرخه تولید شدند که این امر منجر به صیانت و ایجاد اشتغال برای ۸هزار و ۸۴۵ نفر شد.

,

وی، با اشاره به نقش بانک ها در احیای واحد های صنعتی راکد گفت: سیستم تامین مالی کشور بانک محور است، در نتیجه نقش اصلی راه اندازی واحدهای دارای مشکل که با مشکل نقدینگی مواجه هستند بر عهده بانک ها می باشد.

,

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، در پایان ابراز داشت: رویکرد اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و نیز تکمیل طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه