اخبار داغ

وعده ای که سه ساله شد؛

هوشمندسازی تاکسی های کرمان؛ وعده فراموش شده مسئولان

هوشمندسازی تاکسی های کرمان؛ وعده فراموش شده مسئولان
چند سال از وعده هوشمند شدن تاکسی های شهر کرمان میگذرد و هنوز این اتفاق عملی نشده است، تاکسی هایی که قرار بود از نرم‌افزارهای روز برای تجهیز آن ها استفاده شود؛ اما باز هم این هوشمند سازی به وقتی دیگر موکول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از " بوتیا نیوز " شاید بارها برای شما پیش آمده است که مدت زمان زیادی را در یک خیابان منتظر تاکسی بوده اید، در حالی که وقتی به ایستگاه تاکسی در ابتدای مسیر می رسی می بینی تعداد زیادی ماشین منتظر مسافر هستند و تو چه قد زمان، این با ارزش ترین سرمایه خود را از دست دادی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

اینجا اولین کاری که به ذهن خیلی ها می رسد این است که به سراغ این تاکسی های خطی می روند و گله و شکایت می کنند که چرا این همه تاکسی اینجا پارک است و مردم باید در طول مسیر منتظر آمدن تاکسی باشند و جوابی که خیلی از ما در این مواقع شنیدیم این است که تا مسافر ما تکمیل نشود حرکت نمی کنیم و برای ما صرف نمی کند بدون مسافر در طول مسیر حرکت کنیم.

,

صحبت آن ها تا حدی درست است چرا که این تاکسی ها خطی هستند و باید از ایستگاه حرکت کنند و دوباره به ایستگاه برگردند، این در حالی است که بیش از 70 درصد تاکسی های شهر کرمان، گردشی هستند و وظیفه آن هاست که در طول مسیرهای شهر گردش کنند تا مسافر معطل نماند اما اینکه این تاکسی های گردشی کجا تردد می کنند که مسافران ان ها را نمی بینند سوالی است که مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهر کرمان به آن پاسخ می دهد.

,

برای مسیرهای پرتردد با ارسال گزارشات مردمی تاکسی های گردشی بیشتری قرار می دهیم

, برای مسیرهای پرتردد با ارسال گزارشات مردمی تاکسی های گردشی بیشتری قرار می دهیم,

محمد مهدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " اظهار کرد: در شهر کرمان بیش از 4 هزار تاکسی داریم  که تنها هزار و 700  آن ها تاکسی خطی است و ما بقی تاکسی گردشی می باشد، که باید بین مسیر تردد کنند و تاکسی گردشی ما نمی تواند در ایستگاه خطی ما توقف کند.

, بوتیا نیوز,

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهر کرمان افزود: این تاکسی ها نباید فقط در یک مسیر خاص تردد کنند و باید در جاهایی که کمبود تاکسی است آنجا را پوشش دهند تا مردم معطل نمانند.

,

مهدی نژاد تاکید کرد: البته اگر مسیری وجود دارد که تاکسی گردشی ندارد یا تعداد آن ها جوابگوی مسافران نیست با ارسال گزارشات مردمی به صورت خاص این مسئله را پیگیری می کنیم و اگر لازم باشد تاکسی های گردشی این مسیر را بیشتر می کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: برای بسیاری از این تاکسی های گردشی ساعت کاری و مسیر مشخص شده است مثلا در ساعات پیک ترافیک تاکسی های گردشی تایم کاری دارند که باید در این تایم بین این مسیرها فعالیت کنند تا مشکل تردد مردم حل شود.

,

دعوا بر سر کرایه تاکسی معضل بده بستان رانندگان و مسافران

, دعوا بر سر کرایه تاکسی معضل بده بستان رانندگان و مسافران,

دعوای هر روز بین مسافر و راننده بر سر کرایه تاکسی و نداشتن پول خرد از سوی دو طرف معضلی است که هر روز همه ما شاهد آن هستیم، تعدادی از مردم نیز به خبرنگار ما گلایه کرده بودند که چند سال از وعده هوشمند شدن تاکسی های شهر کرمان میگذرد و هنوز این اتفاق عملی نشده است، تاکسی هایی که قرار بود از نرم‌افزارهای روز برای تجهیز آن ها استفاده شود؛ از نصب دستگاه های کارت خوان برای حذف پول های کثیف گرفته تا دستگاه تاکسی متر و GPRS مجهز برای محاسبه دقیق کرایه تاکسی مسیرهایی که نرخ مشخصی ندارند، این گلایه ها را به مدیرعامل سازمان تاکسی رانی منتقل کردیم و باز هم هوشمند سازی تاکسی ها را به وقتی دیگر موکول کردند.

, از نرم‌افزارهای روز, دستگاه تاکسی متر و GPRS مجهز برای محاسبه دقیق کرایه تاکسی مسیرهایی که نرخ مشخصی ندارند،,

برای هوشمند سازی تاکسی ها منتظر ادغام سازمان اتوبوسرانی و تاکسی رانی هستیم

, برای هوشمند سازی تاکسی ها منتظر ادغام سازمان اتوبوسرانی و تاکسی رانی هستیم,

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهر کرمان تشریح کرد: قریب به سه سال می شود که بحث هوشمند شدن تاکسی های شهر کرمان مطرح شده و در همین رابطه تا کنون با ده ها شرکت بومی و غیر بومی مذاکره داشتیم و رزومه کاری آن ها را دریافت کردیم.

,

مهدی نژاد در ادامه بیان کرد:  تصمیم داریم شرکتی را انتخاب کنیم که توانمند و بومی باشد چرا که ما نیاز به خدمات پس از ارائه داریم و تلاش داریم پشتیبانی ما از این سرویس در حد مطلوب باشد که در آینده به مشکلی برنخوریم.

,

وی عنوان کرد: اینجا دیگر آزمون و خطا نیست و باید بهترین شرکت را به کار بگیریم البته برنامه ای که در آینده ای نزدیک خواهید دید این است سازمان ها ی حمل بار از زیر مجموعه مسافربری جدا و تاکسی رانی و اتوبوس رانی نیز ادغام می شوند.

,

 مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهر کرمان ادامه داد: به همین دلیل چون پرداخت الکترونیک در اتوبوسرانی در حال انجام است از همین زیر ساخت ها قرار است در تاکسی رانی نیز در حد مطلوب و بالا استفاده شود.

,

مهدی نژاد گفت: به زودی به مردم شهر کرمان، کارت شهروندی با بیش از ده کاربری ارائه می شود  که با ان میتوان هم در تاکسی وهم در اتوبوس و گردشگری از ان استفاده کرد لذا به همین دلیل قضیه هوشمند سازی تاکسی ها طول کشیده است که بعد از ادغام سازمان اتوبوسرانی و تاکسی رانی این مسئله به منصه ظهور می رسد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه