اخبار داغ

آیت الله مظاهری:

توجه به «فرهنگ قرضُ الحسنه» لازمه حل مشکلات پیچیده اقتصادی است

توجه به «فرهنگ قرضُ الحسنه» لازمه حل مشکلات پیچیده اقتصادی است
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: تصمیم گیران و متصدیان امور اقتصادی در کشور، به این مهم توجه دارند که تا وقتی نظام اقتصادی و سیستم بانکی کشور، بر پایه فرهنگ قرض الحسنه شکل نگیرد، مشکلات پیچیده اقتصادی به سامان نخواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ رئیس حوزه علمیه اصفهان، شامگاه شنبه در دومین همایش حامیان فرهنگ قرض الحسنه در پیامی به این همایش گفتند: یکی از سنت های پسندیده مورد تاکید قرآن کریم فرهنگ والای قرض الحسنه است که باید با کمال تاسف بگوییم که فرهنگ مظلوم ومغفول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

آیت الله العظمی حسین مظاهری تصریح کرد: اهمیت این فریضه بزرگ تا بدان جا است که خداوند متعال علاوه برآنکه به کرات آن را توصیه و تاکید می فرماید، در مواردی این فرهنگ جامعه ساز را در کنار فرهنگ بزرگ اقامه نماز و دادن زکات مطرح فرموده است.

,

وی افزود: این امر بدان معناست که نماز به عنوان نماد عبودیت و بندگی خد،  زکات به عنوان نماد عدالت اجتماعی و قرض الحسنه به عنوان نماد تعاون و همیاری در کنار همدیگر سه فریضه عظیمی هستند که سلامت فردی و اجتماعی انسان را تامین و تضمین می کنند و جامعه را از وقوع در گرفتاری های مادی ومعنوی نجات می بخشند.

,

وی خاظر نشان کرد: ازاین رو اندیشه حمایت از فرهنگ قرض الحسنه فکری مبارک و شایسته، اقدامی نیکوکارانه و در مسیر اصلاح امور اقتصادی واجرای قانون مواسات در جامعه اسلامی است.

,

این مرجع عالی قدر شیعه اظهار کرد: نکته قابل تذکر آنکه تصمیم گیران و متصدیان امور اقتصادی در کشور نیز حتما به این مهم توجه دارند که تا وقتی نظام اقتصادی و سیستم بانکی کشور ما برپایه فرهنگ قرض الحسنه  شکل نگیرد، مشکلات پیچیده عرصه اقتصادی به سامان نخواهد رسید و بنابراین همه ما باید تلاش و جدیت درعمل به دنبال احیا وحمایت ازاین فرهنگ والا داشته باشیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه