اخبار داغ

گزارش/

دغدغه ی کشاورزان بشاگردی برای کشت ممتازترین سیر دنیا

دغدغه ی کشاورزان بشاگردی برای کشت ممتازترین سیر دنیا
سیر سرخ یکی از محصولات کاملا ارگانیک و منحصر بفرد بشاگرد است که موانعی نظیر،فقدان بازار فروش مناسب،صعب العبور بودن مناطق کشاورزی و فراهم نبودن زیر ساخت های آب رسانی روند توسعه کشت آن را کند ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده ؛عدم استفاده از کودهای شیمیایی و سایر مولفه های ممتاز طبیعی نظیر آب هوا و خاک عالی، شهرستان بشاگرد را از جمله مناطق تولید محصولات غذایی و سبزیجات کاملا ارگانیک کشور قرار داده است ،این محصولات به سبب برخورداری از کشت کاملا طبیعی، طعمی متفاوت و منحصر بفرد در برابر ذائقه مشتریان قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , فرهنگ کده,  ؛عدم استفاده از کودهای شیمیایی و سایر مولفه های ممتاز طبیعی نظیر آب هوا و خاک عالی، شهرستان بشاگرد را از جمله مناطق تولید محصولات غذایی و سبزیجات کاملا ارگانیک کشور قرار داده است ،این محصولات به سبب برخورداری از کشت کاملا طبیعی، طعمی متفاوت و منحصر بفرد در برابر ذائقه مشتریان قرار می دهند.,

اما عدم دسترسی به بازار فروش مناسب و سایر مشکلات موجب کاهش انگیزه کشاورزان بشاگردی برای افزایش تولید این محصولات کاملا ارگانیک و ارائه عمده ی آن به بازار شده است.

,

, ,

سیر سرخ بشاگرد یکی از محصولات کاملا ارگانیک بشاگرد است که طعم و  عطر متفاوت آن در مقایسه با موارد مشابه می تواند ظرفیت خوبی برای ارائه این محصول به بازار های داخلی و جهانی فراهم آورد.

,

زبیده عبدالله زاده، بانوی کشاوز بشاگردی در گفتگو با فرهنگ کده  ضمن تشریح مراحل کشت سیر در این منطقه، گفت: آب مورد نیاز برای کشت سیر را از چشمه های منطقه به سمت زمین های تحت کشت هدایت می کنیم.

, فرهنگ کده  ,

و ی افزود:با توجه به کمبود آب و تعداد  زیاد کشاورزها هر روز، آب در اختیار یک کشاوز قرار داده می شود.

,

, ,

عبدالله زاده با اشاره به زحمات فراوان کشت سیر، اظهار کرد: کود مورد نیاز برای کشت سیر از دام های منطقه فراهم می شود و  از هیچ نوع ماده شیمیایی به عنوان کود استفاده نمی کنیم.

,

این بانوی کشاورز بشاگردی با اشاره به ظرفیت بالای کشت سیر در بشاگرد،خاطر نشان کرد: با وجود تمام زحمات و هزینه هایی که برای کشت سیر انجام می شود، به علت نبود مشتری دائم و کمی سطح کشت و پایین بودن قیمت فروش، حتی مبلغی که هزینه شده هم به دست نمی آید.همین موضوع باعث شده بسیاری از زمین های کشاورزی در منطقه بدون استفاده رها شود و کشت سیر در بشاگرد به مقدار مصارف شخصی و خرده فروشی محدود شود.

,

, ,

عبدالله زاده در توضیح سایر مشکلات کشت سیر در بشاگرد افزود: فاصله چندین کیلومتری خانه های مسکونی با زمین های زراعی و صعب العبور بودن راه های ارتباطی تا این زمین ها، حمل کود و بذر و در نهایت برگرداندن محصول را برای کشاورزان سخت کرده است. بنابراین چاره ای جز حمل محصول توسط کشاورز وجود ندارد.

,

وی در خصوص افزایش سطح کشت سیر در این منطقه، تصریح کرد: با وجود نیاز کم سیر به آب، و فراوانی بارندگی ها در منطقه بشاگرد،اما  فقدان سد یا آبگیر برای ذخیره  آب رودخانه ها، کشاورزان را در تامین آب دچار مشکل کرده و روند توسعه کشت سیر در  بشاگرد را کند ساخته است.

,

این بانوی بشاگردی تاکید کرد: ظرفیت کشت سیر در این منطقه بسیار بالاست و زمین های آماده به کشت فراوانی وجود دارد که انتظار می رود مسئولان در جهت رفع موانع توسعه کشت سیر ارگانیک در بشاگرد اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه