اخبار داغ

امام‌جمعه موقت اصفهان:

سیستم بانکی کشور مسموم به «زهر رِبا» شده است

سیستم بانکی کشور مسموم به «زهر رِبا» شده است
حجت‌الاسلام میردامادی امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ربا متأسفانه در جامعه و سیستم اقتصادی به یک فرهنگ تبدیل‌شده که قطع به یقین طبق بیان خداوند نابود شدنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ امام‌جمعه موقت اصفهان شامگاه شنبه در دومین همایش حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه اظهار کرد: امروز سیستم اقتصادی کشور نیازمند فرهنگ قرض‌الحسنه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی تصریح کرد: متأسفانه از فرهنگ والای قرض‌الحسنه که مورد تأکید خداوند هم هست، حمایت نمی‌شود و سیستم اقتصادی کشور مسموم به زهر ربا شده است.

,

وی ادامه داد: در ابتدای کار، زمانی که قصد راه‌اندازی بانک‌ها در این کشور بود، هدف تعامل میان سرمایه‌دار و تولیدکننده تبیین و تعریف شد ولی در ادامه کار دیدیم که به تعبیری انگوری ریخته شد با هدف سرکه، ولی شراب شد.

,

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اگر در بحث قرض‌الحسنه فرهنگ سازی صحیح صورت گیرد قطعاً مشکلات درهم‌پیچیده اقتصادی کشور حل خواهد شد ولی شاهدیم که با کمال تأسف فرهنگ سودگیری و سود دادن در کشور رواج پیداکرده است که این امر بسیار مذموم است.

,

وی در ادامه اشاره‌ای هم به سیستم واردات و صادرات کشور کرد و گفت: امروز واردات به وسیله رانت‌خواری عده‌ای از افراد نه تنها مشکلات تولیدکننده و مصرف کننده را حل نمی‌کند بلکه به تدریج همه مراکز تولیدی را تعلیق می‌کند و این خیانت بزرگ است.

,

حجت‌الاسلام میردامادی عنوان کرد: سود بانکی یک فرهنگ برای هر مقروضی و هر سرمایه‌داری شده است، بانک رسالت یک حرکت مقدس و ارزشمندی را در کشور آغاز کرده است وامیداوریم مسئولان مربوطه کشور به فکر توسعه، تعمیق و حمایت آن باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه