اخبار داغ

حادثه در پارک جنگل کردکوی:

سقوط کودک از سرسره، در پارک جنگلی کردکوی + عکس

سقوط کودک از سرسره، در پارک جنگلی کردکوی + عکس
در حادثه ای ناگوار کودکی از سرسره قدیمی پارک جنگلی کردکوی که ارتفاع زیادی دارد و زیرسازی و ایمن سازی نشده است بعلت نداشتن حفاظ سقوط می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ فصل بهار و تابستان، فصل فراغت و تفریح است، پارک های مملو از جمعیت همه و همه دست در دست هم دادند تا ساعت های شادی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند؛ اما وجود وسایل بازی قدیمی و مستهلک در پارک ها و غیراستاندارد بودن آنها زنگ خطر را برای رخ دادن حوادث ناگوار به صدا در می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رادکانا,

نا ایمن بودن و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در پارک ها و اماکن تفریحی نگرانی است که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و فراغت پررنگ تر شده است، فصلی که خانواده ‏ها سعی می ‏کنند با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکان‏شان به انجام بازی در فضاهای روباز نظیر پارک‏ها و شهربازی‏ ها، ساعاتی شاداب و فرح بخش را برای آنها فراهم کنند.

,

فصل بهار و تابستان هر چند موسم تفریح و فراغت است اما گاه برخی حوادث در پارک ها و شهربازی ها که ناشی از عدم رعایت ایمنی و غیر استاندارد بودن وسایل بازی است شیرینی ساعت های خوش را به تلخی و نگرانی تبدیل می کند.

,

ایمنی مفهومی کمپلکسی است که می تواند حیطه های متنوعی را در برگیرد و محدود به محیط های صنعتی نبوده بلکه محیط های عمومی و فضاهای شهری را مثل پارک ها و محوطه های بازی پارکی را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

,

پارک ها، محل بازی و فعالیت کودکان است از این رو ایمن سازی این محیط ها که به نوعی یک محیط کار اجتماعی محسوب می شوند از الزامات برنامه ریزی های محیطی است.

,

بیش از نیمی از حوادث و صدمات کودکان در زمین های بازی ناشی از سقوط و زمین خوردگی است. بنابراین استفاده از سطوح حفاظتی و نرده های مناسب در سطح زیرین و اطراف زمین بازی می تواند در کاهش حوادث مؤثر باشد.

,

زمین های آسفالت یا بتونی به علت عدم خاصیت ضربه گیری، مناسب نیستند. برای نرم و قابل استفاده کردن سطح زمین بازی می توان از خاک اره ، تراشه های چوب ، کاه ، شن و ماسه مناسب استفاده کرد. علف و چمن نیز چندان مناسب نیستند.

,

برای جلوگیری از سقوط کودکان، باید در اطراف سکوهایی که بیش از ۷۵ سانتی متر بالای سطح زمین قرار گرفته اند، نرده های ایمنی و حفاظتی نصب کنید.

,

همچنین لوازم اضافی مانند سطل ها،‌ سبدها و توپ ها را از محوطه زمین بازی کودکان دور کنید.

,

اطراف و زیر سطح زمین بازی جایی که احتمال سقوط کودکان را می دهید، از لوازم و تجهیزات و موانع خالی کنید.

,

برای جلوگیری از صدمات تجهیزات و وسایل متحرک، به فواصل مناسب آنها را جدا از یکدیگر تهیه کنید.

,

نظارت صحیح بر زمین های بازی می تواند از بروز حوادث خطرناک در کودکان جلوگیری کند، بنابراین زمین های بازی باید حداقل سالانه یک بار مورد بازبینی دقیق و بازرسی قرار گیرند.

,

, ,

بنابراین گزارش؛ با توجه به تمامی مواردی که در خصوص ایمن سازی پارک های بازی کودکان گفتیم حادثه ای در پارک بازی واقع در پارک جنگلی امام رضا (ع) رخ داد که بسیار دردناک است.

,

در این حادثه کودکی از سرسره قدیمی پارک جنگلی کردکوی که ارتفاع زیادی دارد و زیرسازی و ایمن سازی نشده است بعلت نداشتن حفاظ سقوط می کند.

,

این کودک درحال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد که امیدواریم به زودی به بهبودی خود دست یابد.

,

قسمتی از سرسره که ارتفاع زیادی هم دارد بدون حفاظ است و کسی هم رسیدگی نمی کند.

,

همچنین سطح زمینی که سرسره و تاب در آن قرار دارند مناسب بازی کودکان نیست، یعنی کودک پس از افتادن از این ادوات بازی به شدت آسیب خواهد دید.

,

شهرداری کردکوی که متصدی رسیدگی به پارکهاست پاسخگوی اینگونه حوادث باشد و به این نوع پارکها و وسایل بازی کودکان رسیدگی کند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری در شهرمان نباشیم.

,

توصیه ای به والدین عزیز:

,

والدین عزیز! همواره زمانی که فرزندان شما از امکانات و تجهیزات زمین بازی استفاده می کنند، در کنار آنها باشید بر آنها نظارت کنید. آنها را از اعمال و رفتارهای غیرایمنی و خطرناک مانند هل دادن،‌ کشیدن، شلوغی و ازدحام و استفاده نامناسب و نادرست از وسایل برحذر دارید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه