اخبار داغ

در گفتگو با هنرمند کردکوی عنوان شد؛

رسانه عامل معرفی هنرمندانیست که در راه هنر اسلامی گام بر می دارند

رسانه عامل معرفی هنرمندانیست که در راه هنر اسلامی گام بر می دارند
هنرمند کردکویی گفت: به یقین رسانه عامل معرفی است برای تبلیغ و ترویج سنن و فرهنگ و هنرمندانی که در راه هنر اسلامی گام بر می دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رادکانا؛ جوانان بالاجاده در همه عرصه های هنری نقشی بسزا دارند و اهمیت آن بر این است که از هر کرسی و جایگاهی برای اهتزاز نام زادگاه خود تلاش مضاعف دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رادکانا,

عشق به خاک پاک زادگاهشان و اهالی و مردمان شریفش در وجود همه جوانان دیروز و امروز بالاجاده ای شعله ور است.

,

حتی آنانیکه سالها فاصله فیزیکی و جغرافیایی با این خاک دارند اما آنچه که در آن شعله ور است عشق سرشار و نگاه توسعه خواه آنان به این دیار است که هم در کلام و هم در هنرشان متجلی است.

,

, ,

ابوذر حاج عیدی فرزند فرهنگی بازنشسته حاج غلام حاج عیدی از عنفوان روزگار خود زمانی که در بالاجاده سکونت داشتند با هنر عشق بازی میکرد و اوج نگاهش پیرامون او بود دید و افق بلند هنریش فرهنگ غنی روستایی و سنتی مردمان دیارش، نگاه نافذش عشق به آن سفالهای رنگارنگ خانه ها و تک درختان وسط حیاط ها و حوض های آب و اردکها و مرغان و پرندگان روستا نشینان بود و هست تا با هنر چشم نوازش آن را در صفحه بومش به گستردگی و وسعت اقیانوسی دلهای روستاییان ماندگار بنگارد و نقاش زیبایی های بزرگ نقاش عالم خداوند منان باشد.

,

از باب معرفی این هنرمند حوزه هنر و نقاشی؛ باب مصاحبتی صمیمی را با ابوذر حاج عیدی در رادکانا ترتیب دادیم تا رسالت رسانه ای خود را در معرفی توانمندیها و پتانسیلهای جوانان شهرستان کردکوی در اقصی نقاط کشور و جهان ادا نماییم.

, رادکانا,

به شرح ذیل مصاحبه این هنرمند جوان و فرهنگی فرهیخته را به نظر شما همراهان گرامی و مخاطبین عزیز میرسانیم:

,

, ,
,

رادکانا: آقای حاج عیدی؛ خیلی سال است که در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی آثاری از هنر نقاشی شما منتشر میشه به همین نگاه خواستیم بیشتر با جنابعالی و هنر شما آشنا بشیم .لطف می فرمایید خودتان را برای مخاطبین سورم سرا معرفی بفرمایید؟

,

ابوذر حاجی عیدی هستم؛ معلم هنر مدارس گرگان. فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه شاهد تهران.

,

رادکانا: آقا ابوذر؛ از چند سالگی شما با هنر نقاشی آشنا شدید و با چه سبک و شیوه ای از هنر نقاشی آشنا دارید و نزد چه مربی یا مربیانی آموزش دیدید؟

,

نقاشی رو به صورت حرفه ای با ورود به دانشگاه آشنا شدم و بعد از فارغ التحصیلی در سال ۷۹ با رفتن به کلاس طراحی پیش آقای آبگون این راه رو ادامه دادم.

,

کلاس آقای آبگون کمک بزرگی برای من بود که بتوانم تو وادی طراحی و نقاشی پیشرفت کنم.

,

یه دوره کوتاه مدت هم سال ۸۴ پیش آقای محسنی کرمانشاهی برای یادگیری نقاشی رفتم.

,

سال ۸۸ هم مشهد پیش آقای سهرابی برای یادگیری نقاشی رفتم که کلاس ایشون مرحله بزرگی از پیشرفت نقاشی برای من بوده.

,

سبک نقاشی که در حال حاضر دارم کار می کنم سبک خاصی نیست؛ شاید برگرفته باشه از چند تا سبک مختلف به واقعیت و لکه گذاری بیشتر نزدیکه.

,

رادکانا: آقای حاج عیدی؛ هنر نقاشی را چگونه میبینی و تعریف میکنید؟

,

هنر نقاشی یه جورایی دیدن از نگاه خاص تره؛ نگاهی فراتر از نگاه عادی؛
شاید با تمام وجود دیدن باشه.

,
,

رادکانا: هنرمند جوان آقای حاج عیدی؛ چرا در هنرنمایی های خود بیشتر از فضای سنتی جامعه روستایی را مدل نقاشی خود انتخاب میکنید و آیا این هنر نمایی پیامی دارد؟

,

نقاشی های من بیشتر برگرفته از فضای اطراف خودم؛ فضایی که همیشه میبینم
یه قسمتی از فضایی که همه می بینن رو جدا می کنم و روی صفحه بوم نقاشی میارم که این برداشت شخصی میشه که خیلیها از کنار این طبیعت به صورت عادی عبور میکنند.

,
,

, ,

رادکانا: آقای حاج عیدی برای نقاشی کردن چقدر نیازه با فضای تصوری یا طبیعی مورد نظر انس داشته باشید و شما چگونه رابطه بین طبیعت و نقاشی ارتباط برقرار میکنید؟

,

انتخاب فضای روستایی شاید دلیل اینکه تا ده سالگی تو روستا زندگی می کردیم و خاطرات خوبی از روستا و حیاط خونه مادر بزرگ دارم که باعث شده یه جورایی به این فضا گرایش داشته باشم.

,

خونه های چوبی با سقف های سفالی قرمز رنگ و بعضا حلبی؛ با دیوارهای کاه گلی، به رنگ قهوای و سفید. حوض آب وسط حیاط و درختان میوه داخل حیاط.

,

همه اینها خاطرات زیبای کودکی رو برام تداعی میکنه که خیلی دوست دارم تو فضای نقاشی از اینها استفاده کنم.

,

انتخاب جایی برای نقاشی خیلی مهمه. بستگی به حال و هوای شخص داره. باید با تمام وجودت با فضایی که برای نقاشی انتخاب کرده ای ارتباط برقرار کنی تا بتوانی حس خوبت رو تو نقاشی بیاری.

,

بارها اتفاق افتاده با دوستان برای نقاشی به جایی رفتیم که فضای مورد نظر خوب نبود و نقاشی که از اونجا کشیدم اصلا خوب نشده.

,

رادکانا: آقا ابوذر، آیا تا بحال در مسابقات نقاشی شرکت کرده اید و موفق به کسب جایگاه و رتبه هنری شده اید؟

,

سالهای ۸۸ و ۸۹ مقام اول رو بین دانشگاه های کشور که یکی اردیبل و دیگری مشهد بوده رو کسب کردم.

,

رادکانا: آقا ابوذر، الان عنوان شغلی اصلی شما چیست و به چه اموری مشغول می باشید و هنر نقاشی در چه جایگاهی در زندگی ات اهمیت دارد؟

,

همانطور که گفتم دبیر هنر هستم و نقاشی رو بیشتر با علاقه شخصی خودم انجام میدم.

,

رادکانا: آقای حاج عیدی، پیام یک هنرمند بالاجاده ای به جوانان روستای بالاجاده و شهرستان کردکوی چیست؟

,

شاید اینو میشه گفت انتخاب یک رشته از هنر برای یادگیری باعث این میشه که وقت تنهایی رو که خیلی ها با ندونم کاری میگذرونن میشه با لذت بردن از اون هنری که یاد گرفتین پُرش کرد.

,

, ,

رادکانا: آقا ابوذر، به چه میزان با رسانه های محلی ارتباط دارید و نقش آنان در تشویق جوانان به هنرهای اسلامی و اصیل ایرانی چه میزان دارای اهمیت می باشد؟

,

الحمدالله بالاجاده پیشگام در عرصه های اجتماعی است یکی از این برجستگیها در هنر رسانه ای روستا متبلور است. هنری که عامل رشد و توسعه و معرفی شاخص های فرهنگی و تاریخی و میراث فرهنگی عجین است.

,

به شبکه های اجتماعی در فضای مجازی مرتبط با بالاجاده و کانالهای اطلاع رسانی بویژه کانال سورم سرا آشنا و کاربری دارم.

,

به یقین رسانه عامل معرفی است برای تبلیغ و ترویج سنن فرهنگ و هنرمندانی که در راه هنر اسلامی گام بر می دارند.

,

اگر تلاشهای رسانه ای در روستا نبود امکان معرفی اینهمه پتانسیلهای هنری و ورزشی، علمی و فرهنگی در سالیان اخیر امکان پذیر نمی شد؛ از این رو اهمیت رسانه صدچندان میشود.

,

شایسته میدانم از تلاش رسانه ای همه عزیزان در کانالهای فعال روستا و ادمین های شبکه های اجتماعی بالاخص جهاد رسانه ای برادران جوادی بالاجاده در ایفای رسالت رسانه ای در این حجم بالای اطلاعاتی صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم و از اینکه فرصتی را بمن دادند تا در خدمت ملت بزرگ منطقه علی الخصوص بالاجاده عزیز باشم صمیمانه تشکر نمایم.

,

رادکانا: مخاطبین و دوستداران هنر می توانند برای مشاهده نمونه کارها و فعالیت هنری استاد ابوذرحاج عیدی به صفحه شخصی ایشان دراینستاگرام به آدرس
@hajieydiabozar مراجعه و از هنر ایشان بهره مند شوید.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه