اخبار داغ

امام جمعه لاهرود:

مساجد به عنوان قلب تپنده جامعه باید تقویت شود

مساجد به عنوان قلب تپنده جامعه باید تقویت شود
امام جمعه لاهرود گفت: مساجد بهترین مکان برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی است که جامعه را در جهت رشد و تعالی هدایت می‌کند لذا باید مسجد تقویت شود تا جوانان منحرف نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیرمشکین،به بهانه روز جهانی مسجد همایش مشترک ائمه جماعت، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه در مسجد غریبان شهرستان مشگین‌شهر به منظور بررسی مشکلات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

در این همایش سرهنگ پاسدار محسن مهدی اوغلی جانشین سپاه شهرستان ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: رژیم صهیونیستی در 30 مرداد سال 48 مسجدالقصی را به آتش کشیدند که در این روز باید جنایات رژیم صهیونیستی بیان شود تا دنیا از جنایات رژیم صهیونیستی آگاه شوند جنایاتی که همچنان نیز ادامه دارد.

,

 

,

وی افزود: مساجد قلب تپنده حیات جامعه اسلامی است، محلی که جوانان به اوج معنویت دست می‌یابند لذا لازم است بین ائمه جماعت، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه تعامل ایجاد شود تا تاثیر گذاری داشته باشند چرا که هیچ یک به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد.

,

 

,

مهدی اوغلی تاکید کرد: بسیج و مسجد عنصری است که در مقابل تهدیدات دشمن به عنوان سپر دفاعی عمل می‌کند لذا هر چه قدر این دو نهاد تقویت شود امیدهای دشمن ناامید می‌شود.

,

 

,

جانشین سپاه مشگین‌شهر گفت: مسجد محل اجرای برنامه های فرهنگی است که باید زمینه حضور جوانان در این مکان مقدس فراهم شود و براساس چشم‌انداز 1400 می‌بایست 80 درصد محلات در مساجد حضور فعال داشته باشند.

,

 

,

حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود نیز در این همایش گفت: در صورتی که مساجد فعال باشند تمام مشکلات جامعه رفع خواهد شد چرا که مسجد قلب تپنده جامعه اسلامی است که باید تقویت شود و اگر جایگاه اصلی خود را از دست دهد دشمن به راحتی می‌تواند جوانان را منحرف کند.

,

 

,

وی افزود: مسئولین باید اهل مسجد بوده و از اهالی مسجد انتخاب شود تا جامعه اسلامی به نحو احسن نقش آفرینی کند چرا که بهترین راه مبارزه با تهاجمات فرهنگی فعال بودن مسجد و اعضای آن است که می‌تواند جامعه را در جهت رشد و تعالی هدایت کند.

,

 

,

حجت الاسلام صفری با اشاره به ربوی بودن فعالیت بانک‌ها در کشور گفت: در مساجد باید صندوق قرض الحسنه راه اندازی شود تا مردم از بانک‌های ربوی رهایی یابند هر چند که مراجع نیز بر ربوی بودن بانک‌ها تاکید دارند اما متاسفانه مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه توجهی به این مسئله ندارند.

,

 

,

وی تاکید کرد: ظلم فرهنگی بالاترین ظلم در جامعه اسلامی است و این ظلم غیر قابل بخشش است لذا مساجد باید دارای جنب و جوش بوده و به عنوان قلب فرهنگی جامعه محور باشد.

,

 

,

حجت الاسلام صفری در پایان گفت: مسجد قلب فرهنگی جامعه بوده و هیئت امنا و خادم مسجد باید از نیروهای جوان، باسواد و افراد با اخلاق انتخاب شود تا روحیه لازم برای مدیریت مسجد داشته باشند، همچنین روحانی مسجد، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه باید همکاری تنگاتنگ داشته باشند تا بتوانند در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی موثر باشند.

,

 

,

در پایان این همایش نمایندگانی از ائمه جماعت، هئت امنای مساجد و فرمانداهان پایگاه مشکلات مساجد را مطرح و خواستار تعامل بیشتر با یکدیگر شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه