اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

توزیع بیش از 1000 تن بذر مقاوم به خشکسالی بین کشاورزان سمنان/ افزایش 100 درصدی خرید تضمینی جو

توزیع بیش از 1000 تن بذر مقاوم به خشکسالی بین کشاورزان سمنان/ افزایش 100 درصدی خرید تضمینی جو
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حدود یک هزار و 100 تن بذر جو از نوع اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابوالفضل شاهمرادی مدیر جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با قومس گفت: با وجود خشکسالی های پی در پی برای پیشگیری از کاهش محصول جو در استان، بذرهای انتخاب شده از نوع اصلاح شده و مقاوم در برابر کم آبی هستند که در رقم های مختلف تهیه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, قومس,

مدیر جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مزارع تولید مشارکتی ارقام در مناطقی از آرادان، گرمسار، شاهرود و دامغان به منظور کشت بذرهای مقاوم به خشکسالی در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت جو در استان بوده است، افزود: میزان برداشت جو از این سطح 2 تن و 800 در بخش آبی بوده است و پیش بینی می شود امسال برداشت محصول جو به 3 تن و 200 افزایش پیدا کند.

,

شاهمرادی با اشاره به تداوم خشکسالی در سالهای اخیر بیان کرد: سال گذشته میزان عملکرد محصول جو در بخش دیم 700 کیلو در هکتار بوده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص خرید محصول جو از کشاورزان گفت: خرید تضمینی جو از طریق بورس انجام می شود و با ثبت نام کشاورزان در سامانه خرید بورس، محصول توسط پشتیبانی امور دام و مباشران آنها خریداری و به فروش می رسد.

,

وی در خصوص قیمت خرید تضمینی جو از کشاورزان اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی اعلام شده در سالجاری به ازای هر کیلو یک هزار و30 تومان است که این مقدار سال آینده 100 درصد افزایش می یابد.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه