اخبار داغ

سردار سلیمانی در همایش ائمه جماعات مطرح کرد

شهید حججی عصاره مسجد بود / جنگ‌های امروز بر سر مسجد است / ناگفته‌های سردار سلیمانی از نظر مرحوم هاشمی در مورد آمریکا

شهید حججی عصاره مسجد بود / جنگ‌های امروز بر سر مسجد است / ناگفته‌های سردار سلیمانی از نظر مرحوم هاشمی در مورد آمریکا
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان این‌که شهید حججی عصاره مسجد بود، مسجد، حیات دینی، سیاسی و اجتماعی است، گفت: امروز همه جنگ‌های ما بر سر مسجد و به‌ویژه مسجدالاقصی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران لحظاتی قبل در همایش ائمه جماعت استان تهران در مجتع امام خمینی (ره) سازمان ارتباطات اسلامی اظهار داشت: شهید حججی عصاره مسجد بود. مسجد، حیات دینی، سیاسی و اجتماعی است. امروز همه جنگ‌های ما بر سر مسجد و به‌ویژه مسجدالاقصی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز،,

وی مساجد در عالم اسلام را به سه نوع تقسیم کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران نیز که نزدیک به ۲۷۰ هزار شهید برای دفاع از آن داده شده است هم این سه نوع مسجد وجود دارد.

,

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یک نوع مسجد، مسجدی است که تربیت می‌کند و در دو بعد فرهنگی و دینی فعالیت دارد. در واقع این نوع مسجد به مقابله با استکبار پرداخته است.

,

سردار سلیمانی در ادامه بیان داشت: تمام مطالبی همچون «شبیخون فرهنگی» که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، از حکمت‌های عمیقی برخوردار بوده و نوعی هشدار جدی است.

,

وی با بیان این‌که «شبیخون فرهنگی» از روی احساسات عنوان نمی‌شود بلکه این گوشزدها فرمایش ولایت فقیه و یک مرجع تقلید است‌، خاطرنشان کرد: این نوع مساجد، هم به تربیت مدافع فرهنگی می‌پردازند و هم افراد ایثارگر را آماده می‌کنند.

,

 

,

* پیروزی در دفاع مقدس را مدیون پیکره مسجد است / مدافعان فرهنگ و ایثارگران پرورش یافته مسجد هستند

, * پیروزی در دفاع مقدس را مدیون پیکره مسجد است / مدافعان فرهنگ و ایثارگران پرورش یافته مسجد هستند, * پیروزی در دفاع مقدس را مدیون پیکره مسجد است / مدافعان فرهنگ و ایثارگران پرورش یافته مسجد هستند,

فرمانده نیروی قدس مطرح کرد: تربیت این‌گونه افراد در مجلس و وزارتخانه‌ها و دولت تحقق یافتنی نیست و برعهده مساجد است. پیروزی در دفاع مقدس را مدیون پیکره مسجد هستیم.

,

وی گفت: نوعی از مساجد هم هستند که روح بی‌تفاوتی را در جامعه می‌کاهد‌. همه به ائمه جماعات مساجد نگاه می‌کنند و از آن‌ها الگو می‌گیرند‌، یک نوع مسجد هم داریم که وظیفه‌اش انفجار ماشین اسلامی است که ائمه جماعات تکفیری بر ماشین آن سوارند و نمونه‌اش گروهک‌های تروریستی هستند.

,

 

,

* تبیین خطرات پیش‌روی جامعه اسلامی / رهبر انقلاب با جون دل پیگیر ماهیت‌بخشی و هویت‌بخشی به همه ارکان دین هستند

, * تبیین خطرات پیش‌روی جامعه اسلامی / رهبر انقلاب با جون دل پیگیر ماهیت‌بخشی و هویت‌بخشی به همه ارکان دین هستند, * تبیین خطرات پیش‌روی جامعه اسلامی / رهبر انقلاب با جون دل پیگیر ماهیت‌بخشی و هویت‌بخشی به همه ارکان دین هستند,

فرمانده نیروی قدس تاکید کرد: ما با دو خطر داخلی با عنوان فتنه مذهبی و خطر خارجی که همان تهاجم گسترده است مواجه هستیم. دشمنان هیچ کاری به حجم و عدد نمازگراران ندارند بلکه به آن چیزی که به مساجد تزریق می‌شود، کار دارند‌.

,

وی بیان کرد: امام برجستگی‌ای که نسبت به مراجع داشت، برای ماهیت‌بخشی و هویت‌بخشی به همه ارکان دین بود. کاری که امام خمینی (ره) کرد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. رهبر معظم انقلاب نیز با جون و دل مراقبت می‌کنند. 

,

سردار سلیمانی اظهار کرد: ما امروز در کشور خودمان با رشد لاابالی‌گری مواجه هستیم، چه کسی را می‌خواهیم مسئول بدانیم؟ ، حفظ این شرایط یک محیطی دارد و اگر محیط سقوط کند، ما شکست می‌خوریم. اگر کشور به دست دشمنان بیفتد دیگر نمی‌توانیم مقاومت کنیم.

,

 

,

* مسجد همانند یک قرارگاه است

, * مسجد همانند یک قرارگاه است, * مسجد همانند یک قرارگاه است,

فرمانده نیروی قدس اذعان کرد: مسجد مثل یک قرارگاه است و همچون یک محیط امنیتی و فرهنگی می‌باشد، اگر می‌خواهیم مبارزه کنیم صرفاً یک مسجد کافی نیست. اگر شما محدوده داخل مسجد را ارزیابی می‌کنید اشتباه است.

,

وی افزود: منطق ما قوی است و باید از آن استفاده کنیم. ما با دانشجوهایمان منطق داریم البته حجم مساجد هم مهم است.

,

سردار سلیمانی عنوان کرد: تهران مرکز انقلاب است. فراوانی مساجدبسیار مهم است و باید به این نکته در شهر تهران توجه داشته باشیم.

,

وی با تاکید بر این‌که خیلی شهید داریم که ذبح شده‌اند، گفت: خداوند گاهی اوقات برای تبلیغ موضوعی یک حادثه را می‌آفریند. شهیدحججی برای عظمت بخشیدن به عظمت دفاع از حرم بود. خداوند این‌طور خواسته است تا برخی از بزرگان مغفول به خودشان بیایند. 

,

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به این‌که کشور ما در بعد مذهبی و قدرتی هیچ‌گاه چنین قدرتی را در منطقه نداشته است، افزود: در تاریخ داریم که نادرشاه به هند رفته و لشکرکشی کرده اما دوام نداشته است.

,

وی با بیان این‌ سئوال که چه عاملی باعث وحدت بین سنی و شیعه در کشور ما شده است؟ ، عنوان کرد: اساس این فضا و رسیدن به این جایگاه، در دو بعد است. حکمت در تشخیص مکانی موضوع بسیار مهم است.

,

سردار سلیمانی گفت: وقتی به مبارزه با تکفیر رفتیم، دوستان سطوح عالی در داخل و خارج ما را نصیحت می‌کردند که انقلاب را محترم بدارید و وارد موضوعات سوریه و عراق و مسائل منطقه نشوید. استدلالشان هم استدلال ضعیفی نبود.

,

وی افزود: موضوع دیگر، شجاعت رهبر معظم انقلاب است. وقتی به بزنگاه می‌رسیم، اما برخی افراد جا می‌زنند و جسارت به خرج نمی‌دهند.

,

 

,

* ناگفته‌های از نظر مرحوم هاشمی نسبت به آمریکا

, * ناگفته‌های از نظر مرحوم هاشمی نسبت به آمریکا, * ناگفته‌های از نظر مرحوم هاشمی نسبت به آمریکا,

وی با اشاره به سخنان مرحوم هاشمی در ارتباط با آمریکا عنوان کرد: آقای مرحوم هاشمی حرف مهمی نسبت به آمریکا زدند که «مثال آمریکایی‌ها این است که کله گنجشک را به جای کله دایناسور می‌گذارند.«

,

سردار سلیمانی با تاکید بر این‌که منافع مردم عراق را منافع خودمان تعریف کردیم و هیج‌گاه به فکر منافع خودمان نبودیم، گفت: ظاهر و باطن کار ما با عراق همین است. ما مدعی نفت و اراضی و شهرهای عراق نبودیم.

,

 

,

* ۹۹.۹ فلسطین را اهل تسنن تشکیل می‌دهند / ما بین شیعه و سنی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شویم

, * ۹۹.۹ فلسطین را اهل تسنن تشکیل می‌دهند / ما بین شیعه و سنی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شویم, * ۹۹.۹ فلسطین را اهل تسنن تشکیل می‌دهند / ما بین شیعه و سنی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شویم,

وی با بیان این‌که ۹۹.۹ فلسطین را اهل تسنن تشکیل می‌دهند اما ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم و هیچ تفاوتی قائل نمی‌شویم، عنوان کرد: قدرت داعش از قدرت فاطمیون و اسماعیلیون و مغول خیلی بیشتر بود. قدرتی که در یک روز صد انتحاری را به میدان می‌فرستد، قدرت کوچکی نیست.

,

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عالم اسلامی را اگر به شرق و غرب تقسیم کنیم، ایران در مرکز آن قرار دارد. ایران هیچ‌گاه تکفیرخیز نبوده است و اصالت بزرگی دارد.

,

سردار سلیمانی در پایان تصریح کرد: چه کسی باور می‌کرد که بتوانیم در برابر ارتش‌های گروه‌های مختلف تروریستی و استکباری بتوانیم مقاومت کنیم؟ علاوه بر این‌ها ما با جنگ مذهبی هم مواجه بودیم که با حقیقت مذهب و قدرتش، توانستیم که به پیروزی برسیم و منبع اصلی این‌ها، مسجد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه