اخبار داغ

مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند مطرح کرد

پارک پروفسور معتمدنژاد بیرجند میزبان دو شهید گمنام

پارک پروفسور معتمدنژاد بیرجند میزبان دو شهید گمنام
مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند گفت: در روز سه شنبه هم زمان با شهادت امام جواد علیه السلام، پارک پروفسور معتمدنژاد میزبان تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا میرزایی، مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند در گفتگو با  خاورستان، اظهارکرد: روز گذشته با ورود دو شهید گمنام، خراسان‌جنوبی عِطر شهدا را به خود گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , , خاورستان، , خاورستان، ,

 

,

وی ضمن اشاره به آیه 169 سوره آل عمران "لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ"، گفت: هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

,

 

,

مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند به سخن آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مبنی بر اینکه "شهدا به ما احتیاج ندارند و این ما هستیم که به شهدا محتاجیم" اشاره کرد و افزود: مراسم روز گذشته استقبال مردم از شهدای گمنام بی نظیر بود و این خود شهدا هستند که مردم را دعوت کرده و کار اصلی را خودشان انجام می دهند.

,

 

,

میرزایی ضمن تشکر از مسئولان در مراسم استقبال از شهدای گمنام، گفت: از اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که در این چند سال پیگیر حضور شهدا در استان بودند؛ نیروهای نظامی و انتظامی بویژه نیروی انتظامی، یگان تشریفات، مراسمات ویژه از قبیل مداحی که در مراسم استقبال از شهدا داشته و سنگ تمام گذاشته اند، تشکرو قدردانی می کنم.

,

, ,

وی افزود: از شهرداری بیرجند که زحمت تهیه قبور و جایگاه شهدا را در پارک پروفسور معتمد نژاد انجام داده اند قدردانی می کنم.

,

 

,

مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام، گفت: مردم شهر بیرجند همیشه و در همه صحنه ها خصوصا مراسم شهدا حضور بی سابقه و پرشور داشته اند و از ابتدا پیگیر بوده اند تا دو تن از شهدای گمنام در پارک پروفسور معتمد نژاد به خاک سپاری شوند.

,

, ,

میرزایی ضمن اشاره به روز خبرنگارو تبریک این ایام به اهالی خبر، گفت: به راستی این اصحاب رسانه هستند که می توانند به خوبی در انعکاس وقایع نقش مهمی دارند  روز گذشته با انعکاس حضور شهدا توانستند فضای شهر را شهدایی کنند؛ از این رو از همه خبرنگاران درصدا و سیما، خبرگزاری ها و پایگاه خبری تحلیلی خاورستان تشکر می کنم.

,

 

,

وی ضمن اشاره به آیه 32 سوره حج "ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ"، گفت: هر کس شعائر خدا را گرامى بدارد، این کار نشانه تقوای آنها است.

,

 

,

مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند با اشاره به این فرمایش حضرت امام راحل (ره) که فرموده اند "شهدا، امام زادگانِ عشق اند که مزارشان زیارتگاهِ اهلِ یقین است"، گفت: مردم شمال شهر و به ویژه جوانان مومن و انقلابی آن محل بی صبرانه منتظر ورود شهیدان به شهر بوده و ازهم اکنون خود را برای حضوردرمراسم آماده کرده اند.

,

 

,

میرزایی همچنین بااشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند "مجاهدان، علاوه بر آبادانی آخرتشان دنیای دیگران را هم می‌سازند"، افزود: حضور شهدا مایه خیر و برکت است و خداوند را به خاطر این نعمت سپاسگذاریم که افتخار داریم فضای شهرمان معطر به عطر شهیدان گمنام شده است.

,

, ,

وی اظهارکرد: اگر امروز با امنیت و آسایش خاطر می توانیم مراسم مختلف را برگزار کنیم به برکت خون شهیدان است و هر فردی که خواهان سعادت است باید راه شهیدان را الگوی خود قرار دهد.

,

 

,

مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند خاطرنشان کرد: شهدا زنده و جاوید هستند و این ما هستیم که اگر در مسیر شهدا حرکت نکنیم مرده ایم و حیاتمان از بین رفته است.

,

, ,

میرزایی ضمن تاکید بر این‌که روند شکل گیری ستاد مردمی استقبال از شهدای گمنام در شمال شهر بیرجند به صورت خود جوش و مردمی بوده است، گفت: این ستاد شامل پنج کمیته فرهنگی، تبلیغات و اطلاعات، انتظامی و امنیت، فضای مجازی و پشتیبانی هستند.

,

 

,

وی با بیان این‌که تشییع و خاکسپاری شهدا از حدود چهار سال قبل در حال پیگیری بوده است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی متعددی در این چند سال در این پارک انجام شد و حضور و همبستگی هیئات شمال شهر از قبیل مسجد امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع)، صدیقه طاهره (س)، هیئت رزمندگان اسلام شمال شهر و هیئت آل یاسین نشان داد که این پارک لیاقت حضور شهدا را دارد.

,

 

,

مسئول ستاد مردمی استقبال ازشهدای گمنام شمال شهر بیرجند گفت: با توجه به اینکه جنوب شهر دارای پارک شهدای گمنام است مردم شمال شهر نیز انتظار دارند هم پارک شهدای گمنام داشته باشند و زیارتگاه این شهدا محلی برای مراسمات مذهبی آنها باشد.

,

 

,

میرزایی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز امام جواد(علیه السّلام) ازعموم مردم شریف بیرجند وبه ویژه هیئات محترم مذهبی دعوت کرد تا با حضوردرمراسم و برگزاری عزاداری برشکوه مراسم بیافزایند وهمچنین ازاصحاب رسانه نیزبرای پوشش خبری دعوت کرد.

,

 

,

وی یادآورشد: مراسم تشییع وتدفین پیکر دو شهید بزرگوار سه شنبه 31 مرداد ماه سال 96 ساعت 17 از محل خیابان کارگر جنوبی 20 به سمت بوستان پروفسورمعتمدنژاد واقع دربلوارشعبانیه خواهدبود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه